Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2446
hei
jeg har tenkt å lage noen match crackers bare for gøy
men det jeg tenker på er at lunte ikke hvile brenne sakte nok for dette
derfor trenger jeg et pulver eller composition som brenner 3cm i sekundet eller saktere.
noen som har noen forslag helst en som bruker natrium nitrat

takker for svar
Du kan eksperimentere med svartkruttkomposisjoner.. Pakket hardt i et papprør vil svartkruttkomposisjoner brenne med forholdsvis gjevn hastighet. Hvis du tilsetter mer kull enn vanlig vil du kunne senke brennhastigheten.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av sorn Vis innlegg
Du kan eksperimentere med svartkruttkomposisjoner.. Pakket hardt i et papprør vil svartkruttkomposisjoner brenne med forholdsvis gjevn hastighet. Hvis du tilsetter mer kull enn vanlig vil du kunne senke brennhastigheten.
Vis hele sitatet...
tusen takk hørtes veldig lurt ut men tror du feks 50/50 NaNO3 grillkull ville kunne brenne i et 6mm paprør uten og slukne feks pga oksygen mangel?
Det er en sånn ting som man finner best svar på ved å prøve det ut. Prøv deg frem til du finner ut hva som fungerer til ditt formål.
Sitat av CracklingPyro Vis innlegg
men tror du feks 50/50 NaNO3 grillkull ville kunne brenne i et 6mm paprør uten og slukne feks pga oksygen mangel?
Vis hele sitatet...
Vel, det er jo det som er poenget med oksidanter
Sist endret av Xzip; 24. februar 2013 kl. 19:29.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xzip Vis innlegg
Vel, det er jo det som er poenget med oksidanter
Vis hele sitatet...
det jeg mente er jo at den mixen er jo veldi overfuelet ok kansje kan sloke av den grunn.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
fikk testa en i dag
det smalt veldig høyt haha
btw natrium nitraten ga den en gjevn og fin gul farge
http://www.youtube.com/watch?v=2XVmTkaUp4c
Sist endret av CracklingPyro; 8. mars 2013 kl. 22:32.
Dette så veldig bra ut! Hvordan har du tenkt å oppbevare eventuelle ferdige "spoletter" for at de ikke skal suge til seg for mye vann fra lufta?
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tuppnus Vis innlegg
Dette så veldig bra ut! Hvordan har du tenkt å oppbevare eventuelle ferdige "spoletter" for at de ikke skal suge til seg for mye vann fra lufta?
Vis hele sitatet...
jeg skal bruke zip-lock poser har veldig mye av dem. å kansje putte noen silica gel bags inni der med dem slik at de holder seg helt tør
jeg brude kansje korte ned på delayen
btw den flame lekarsen på siden av tuben var på grun av at det var kun tape der
jeg bruke en egen oppskrift på dealy den var 70% NaNO3 10% 230mesh Mg 10% melis 10% grillkull når denne ikke er ramma så brenner den like godt som HQ svart krutt så jeg skal teste den som lift på et shell
Nice! Godt å tenke litt utenfor boksen Dette skal testes!
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tuppnus Vis innlegg
Nice! Godt å tenke litt utenfor boksen Dette skal testes!
Vis hele sitatet...
btw resultatene kan variere fra deg til meg men jeg trur dette skal funke godt som lift så lenge du ikke presser det
ver forsiktig vist du skal bren teste det det brenner veldig varmt og fort vist du har over 2gram ikke se direkte på det det kan blene deg litt
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Hvis du ikke får tak i silica gel er et annet alternativ å kjøpe en fuktsluker fra Biltema og plassere i en lufttett kasse sammen med det du ønsker å holde tørt.