Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2025
Hei! Jeg er en 25 år gammel jente som lenge har slitt med å komme meg gjennom hverdagen. For litt siden kom jeg over en artikkel om borderline, og har lest mye om dette siden, da jeg kjente meg så alt for godt igjen.

Er det noen her som har erfaringer med å bli diagnostisert? Hvordan går jeg frem? Har så vanskelig for å formulere følelsene mine og blir litt stuck i tankene mine når jeg skal prøve å fortelle til noen. I allefall når jeg skal sitte å "overbevise" noen om at jeg er syk, som en lege. Jeg føler meg så dust. Har prøvd tidligere med har bare blitt fortalt at jeg er deprimert og fått piller. Dette har ikke fungert på noen måte.

Er eneste måte å bestille time hos fastlegen og overtale han til å henvise meg videre? Eller kan jeg kreve det uten å måtte overbevise ham?

Det frister å bare ignorere alt sammen og fortsette hverdagen som før, men jeg vet at jeg må ha hjelp. Er bare så redd for å ikke få det, for å ikke bli trodd, stemplet som teit og oppmerksomhetssyk osv.

Setter pris på om noen tar seg tid til å svare
Hei! Nå har det seg slik at helsevesenet vi har skal ta deg seriøst, hvis fastlegen din ikke gjør det så er det bare så enkelt som å bytte - det er et visst antall ganger per kalenderår man kan gjøre dette på helsenorge.no