Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  96 12256
Jeg kom over en artikkel på VG: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=571222

Jeg ble virkelig skremt når jeg leste dette. Det er for meg helt utrolig at en forelder skal miste foreldreretten hvis han/hun blir tatt i å kjøpe hasj.
Hadde det vært heroin, hadde jeg skjønt det om de ble oppfulgt og hjalp foreldrene med narkotikaproblemer.

Dette er nok et eksempel på en narkotikalovgivning som virker mot sin hensikt, der liv blir tilsynelatende "ødelagt" eller at folk får problemer i hverdagen.

Jeg ser ikke problemet med å ta seg en bønne på kvelden etter en stressende dag med barnestell. Og hvis barnet våkner, så ser jeg heller ikke noe problem i å ta seg av barnet sitt. Det er kanskje ikke rette omgivelser for et barn å ferdes i, men folk flest vet å behandle et barn og lar ikke deres "buissnes" påvirke barnet.

Jeg oppfordrer folk til å stemme i VG's artikkel, og de som blogger burde absolutt blogge om denne saken.

Selv om hasj/marihuana er politisk definert som et narkotisk stoff burde vi absolutt ha skjønn og se saken i et videre perspektiv.

Hvordan synes dere dette burde være?
Han var ute og trillet ungen og oppsøkte en gatedealer. Politiet gjorde absolutt det riktige her: Han eksponerte ungen for et særdeles tvilsomt miljø og alt skjønn burde tilsi at hvis noen noensinne skal straffes for å kjøpe hasj så er dette den riktige konteksten.
Såklart en forelder med ansvar for et barn burde holde seg foruten både hasj og alkohol(samt alle andre rusmidler)
Selv om barnet sover, hva om noe skjer ?
For å si det sånn så er hensynet til barnet ivaretatt i stor grad. Uavhening om man har et liberalt synspunkt i forhold til å benytte narkotiske stoffer. Ved å ikke ivareta barnets beste interesser er det mange som mener at de vil ved senere anledninger vil barnet kunne utvikle seg i samme retning til å gå for narkotiske stoffer. Jeg vet at mange på forumet her har et liberalistisk syn i forhold til dette med narkotika, men bør disse påvirkningene ramme barn?
Når man derimot er 18-20 år er man frigjort i større grad enn tidligere, men man har også større ansvar en tidligere. Skal barn da bli pålagt et slikt ansvar i altfor ung alder?
Sist endret av CorLeX; 2. april 2009 kl. 11:40.
Trådstarter
Mener dere virkelig at han skal miste omsorgen for sitt eget barn etter en slik hendelse? Jeg er enig at i dette tilfellet har faren ikke gjort det helt rette. Men det finnes absolutt bedre måter å behandle en slik sak.
Hmm, som en førstegangsforseelse så blir det vell kanskje litt strengt å ta fra han foreldreretten. Om dette er noe som har gjentatt seg så skjønner jeg det godt. Uansett, hva skal han med hasj når han har ungen? Da bør man klare å ver sånn noenlunde oppegående i toppen, er ett stort ansvar å ha barn.
"Faren ble tatt for å kjøpe hasj mens han var ute og trillet barnevogn. "

Hallo liksom, han tenker ikke i det hele tatt på barnet som ligger i vogna. Det kan kalles dorlig farsinstinkt, han burde tenkt lengre..

Røyker han i lag me kidden også? Sitter 3 åringen romfjern som faen kl 6 om kvelden? Det ekke helt bra for oppveksten til barnet.
Samfunnet utvikler seg stadig og i et høyere tempo enn tidligere. Folks handlemåte blir mer ekstreme. Her taler vi om prevensjon for å hindre at liknende tilfeller ikke skal skje igjen. Dersom vi tillater at samfunnet kun skal få lave straffer for kriminelle handlinger vil også listen ligge der etter. Ved å fremme virkemidler som dette vil dette være et godt prevensjonsmiddel for slike handlinger.
Narkobruk sammen med barn har ingenting med hverandre å gjøre. Jeg bruker selv og har også barn.
Selv om de sover, det er ikke respektabelt, jeg har i det siste brukt mye stoff og i den forbindelsen har jeg ikke hatt noe med min datter å gjøre.
Kan fortelle om hvorfor det ikke er greit å ruse seg i eller rundt barn, jeg hadde selv en veldig skremmende opplevelse som kun bunner ut i min egen dummhet.
Jeg hadde drukke litt ghb også skulle jeg lage mat til kjæresten min og meg, hun gikk seg en tur på butikken imens skulle jeg frityrsteike noen pommes frites kun i en panne med olje. Da min samboer kom hjem var kjøkkenet i full fyr, mens jeg lå å sov på sofaen. Heldigvis fikk hun vekket meg og jeg fikk slukket brannen, hele kjøkkenet var skadet og alt måtte renoveres der inne, pluss gangen måtte males.
Hadde ikke min samboer komt å klart å vekke meg vet jeg ikke hva som hadde skjedd, hadde ikke jeg våknet før det var for sent kunne både jeg og min datter som da var under året brennt inne. Dette hadde aldri hendt om jeg ikke drakk ghb.
Etter dette har jeg aldri ruset meg når jeg har stått ansvarlig for min datter, ikke på noe. Selvom hun sover kan alt skje. Man har ansvar for et annet liv, det er ikke noe man skal for lett på.
Det er jo ikke sånn at hvis man handler hasj så mister man automatisk omsorgsretten for barna sine!
Her er det snakk om en omsorgsovertagelse jmf barnevernslovens § 4-12, noe som er den strengeste paragrafen de kan benytte seg av. Da er det nok andre forhold som ligger til grunn for denne avgjørelsen, og at selve hasjhandelen satte politi og barnevern på saken.
Godt at noen reagerer tenker jeg...
Det er ikke noen automatikk i at man blir fratatt barnet sitt hvis man blir tatt for å kjøpe hasj. Jeg er helt enig i at det bør sendes bekymringsmeldinger videre til barnevernet i tilfeller der småbarnsforeldre blir tatt for å kjøpe narkotika.

Som artikkelen sier så har denne mannen også vært involvert i en barnevernssak tidligere, dette kan nok ha mye med at mannen mistet foreldreretten å gjøre.
Sitat av prick Vis innlegg
Såklart en forelder med ansvar for et barn burde holde seg foruten både hasj og alkohol(samt alle andre rusmidler)
Selv om barnet sover, hva om noe skjer ?
Vis hele sitatet...
Hva skulle ha skjedd? Du kan hjelpe barnet ditt selvom du netopp har røyka.
Javel, der har du forskjellen på deg og meg. jeg ville vært rusfri om jeg hadde hatt et barn. Du ville tydeligvis røyka i ny og ne.

Hva om barnet plutselig blir veldig sykt? Hva om du plutselig blir veldig syk? Hva om det skjer som sagt ovenfor at det starter en brann mens du ligger i en god stonersøvn?


Bare godta det faktum at noen er imot det at foreldre skal benytte seg av rusmidler når de skal ta seg av et barn!
Sist endret av prick; 2. april 2009 kl. 12:08.
Selvom jeg er stein når jeg sover hadde det ikke vert noe problem å våkne opp, det er ikke sove medisin.
Det er helt forståelig at mannen mister omsorgen for barnet!
Sitat av kaup Vis innlegg
Det er helt forståelig at mannen mister omsorgen for barnet!
Vis hele sitatet...
Hvorfor? 10tegn
Jeg selv mener at det er helt uforsvarlig at faren oppsøker dealere for å kjøpe hasj mens han triller ungen. Greit nok at dere syns det er ok at han røyker hasj når ungen ikke er tilstede, men JEG syns ikke det er greit.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av Bonggass Vis innlegg
Hvorfor? 10tegn
Vis hele sitatet...

jeg vet nå ivertfall at barn ofte tar etter foreldrene.. jeg personlig ville ikke handla hasj med ungen selv om han er ung så blir han eldre å ettervert så skjønner han det, å siden pappa gjør det så er det jo ikke farlig, kanskje som 11 12 åring stjeler han litt av faren fks.. vertfall sånn jeg tenker..
Personlig synes jeg ikke det er noe galt i å røyke seg en bønne av og til, selvom man har barn. Det er ikke sånn at man blir så redusert at man ikke klarer å ta vare på seg selv/barnet. Derimot, det at han kjøper hasjen mens han er ute på tur med barnet mener jeg er helt bak mål.
Er det så viktig å røyke at dere ikke kan la være selv etter at dere har ansvaret for et annet menneske?
STUKETRYNE, det handler litt om å være en fars/morsfigur og da.
Greit nok at faren burde få litt refs for å drasse med seg ungen til narkolangere, men mener dere virkelig at barnevernet skal TA FRA han ungen bare på grunn av det? Å ødelegge livet til både foreldrene og barnet? kanskje hvis det var et annet stoff, men for hasj?

Det er umenneskelig og umoralsk.


Litt off-topic: syns ikke man skal blaze mens ungen er tilstede eller våken, men må være greit å kose seg med en joint senere på kvelden for å slappe av etter en stressende kveld med gulping og bleieskift? Alt med måte, selvfølgelig.
"Hver enkelt situasjon skal vurderes nøye, men alle kjøpere som blir tatt skal sjekkes. Dersom kjøperen har barn sender vi automatisk en bekymringsmelding til barnevernet, understreker Stølen."

Dette reagerer jeg på. Det er helt greit at man ikke burde være ruset med barn, men om det er snakk om hasj eller sprit mener jeg har null og si, så lenge alt er på stell ellers.
Sender man bekymringsmelding til barnevernet om en far slår en vilkårlig mann i fylla? Eller er dette bare en ekstrastraff for å understreke nulltoleransen ovenfor narkotika?

Hvis utgangspunktet er at om man holder seg til lovlige middler så er man en god far, men så fort man velger ett ulovlig så er man uegnet til å oppdra avkommet så er noe alvorlig feil.
Sist endret av Mith; 2. april 2009 kl. 13:34.
hadde jeg hat en liten unge hadde jeg aldrig drikki meg drita eller røyket meg fjern, syns det er hennsynsløst og umodent.
Må du apsolutt røyke selv om du har unge? hvorfor? tenk på ungen din.

Har vært hos en kar før som sitter inne å røyker hasj døgnet rundt mens datteren er til stede, han selger også mens datteren er til stedet, hun er vel 10-12 år, når jeg var deg så spurte hun meg om jeg skulle sånne greier jeg også, så på hele jenta at hun ikke likte det og følte meg dårlig når jeg var der å kjøpte mens hun var der.
Tenk hva denne jenta tenker? Hun har det garantert ikke bra.

Dette tilfelle er kanskje litt ekstremt, men hva skal du si den dagen ungen din kommer til deg etter et mareritt å du sitter der å mekker?

og han tullingen på vg gikk tur med ungen sin å kjøpte hasj? da er du tjukk i huet...
Når han tenker så kort, hvor kort tenker han hjemme da ? for alt vi vet så sitter han å damper med ungen på fanget.
Kan jo også hende at han har blitt tatt av snuten før å fått advarsel eller noe og så ble han tatt for å kjøpe hasj og da rant begeret over og han mista ungen...
Sist endret av sykofant; 2. april 2009 kl. 14:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg må si meg enig i alle dere som synes denne episoden er forkastelig. Det å dra sitt barn inn i miljøer hvor narkotiske stoffer flyter, er å synke ufattelig lavt. At han mister retten til sitt barn, kan virke som en streng straff, men det er nok til det beste for datteren.

Hvis det å røyke tjall faktisk er en så stor del av livet til denne mannen, må man vel kunne si at han er avhengig, og da passer det seg ikke å ha foreldreansvaret for et barn.
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Det handler om ansvar.
Røyker selv og kjenner flere som ruser seg mens de har barn til stede.Jeg blir dårlig inni meg og går bort fra stedet da.

Utsett for faan ikke barn for rusete foreldre!.....og å ta barn med på tur for å kjøpe dop!?
Smart.

Man er vel ikke så god forelder da?
Men hva er forskjellen, for barnet, på en som drikker alkohol eller røyker rev?
Begge forandre oppføreselen til mamma og pappa, begge er rusmidler. Kjøp av det ene fører til at barnevernet kobles inn (det sjekkes om man har barn og har man det må man ta en prat med barnevernet) mens det andre må man missbruke for at myndighetene skal bry seg. Jeg er sikker på at det finne tusenvis av barn her i landet som virkelig hater når mamma og pappa tar seg en pils eller fem etter middag. Hvor er lovene som tar vare på disse? Dette får ikke jeg til å rime og lurer derfor på om det er barnets beste man tenker på når man lager slike lover.
Sist endret av Mith; 2. april 2009 kl. 15:23.
Det er vel ikke så mange som sitter hjemme å drikker seg drita når ungene er til stedet, går an å begrense inntaket litt. Vet ikke hvordan det er med hasj, går det an å ikke bli stein av å røyke litt, eller er det slik at man blir "stein", eller at man ikke blir det?
Vil tro det er vanskeligere å begrense inntaket av hasjen enn alkoholen. Men det kan være siden jeg aldri har prøvd.
Sist endret av kaup; 2. april 2009 kl. 15:27.
kaup: er langt flere som blir dritings foran ungene enn det er som blir steine foran ungene.

Og ja, det er lett å begrense hvor påvirket du blir av hasj.
Sitat av Mith Vis innlegg
Men hva er forskjellen, for barnet, på en som drikker alkohol eller røyker rev?
Begge forandre oppføreselen til mamma og pappa, begge er rusmidler. Kjøp av det ene fører til at barnevernet kobles inn (det sjekkes om man har barn og har man det må man ta en prat med barnevernet) mens det andre må man missbruke for at myndighetene skal bry seg. Jeg er sikker på at det finne tusenvis av barn her i landet som virkelig hater når mamma og pappa tar seg en pils eller fem etter middag. Hvor er lovene som tar vare på disse? Dette får ikke jeg til å rime og lurer derfor på om det er barnets beste man tenker på når man lager slike lover.
Vis hele sitatet...
Hvorfor må vær diskusjon hvor hasj er inkludert også inkludere en diskusjon om hasj vs alkohol? Uansett, en person som tar seg et gram hasj blir betydelig mer redusert og ute av stand enn en person som har tatt seg et par-tre øl. Og jeg tror nok barnevernet bryr seg viss de hører om noen som ikke har det bra hjemme p.g.a rusmidler, uavhengig rusmiddelet.

Selvfølgelig har de som lager lovene barnets beste i tankene, hvem ellers? Det er da klart at man prioriterer foreldre involvert i ulovlige rusmiljø en foreldre som liker og ta seg noen øl.
bonggass: Du har kanskje rett i at det er flere som blir drita forran ungene sine da det er flere som drikker enn de som røyker hasj.

Begge tingene er vel uakseptabelt, man burde klare å holde seg når det er unger tilstedet.
Problemet her er vel kanskje miljøet som foreldre ofte må vanke i for å ordne. Og om man tar hasj så kan det hende at folk tar andre mer kraftige illegale rusmidler og. Jeg sier ikke at dette er saken, men det blir fort en sånn vinkling med dagens narkotikapolitikk hvor man slenger en hel haug med ekstremt forskjellige droger i en kurv og kaller det dop.

Ikke vet jeg, men det jeg vet er at man skal røyke sinnsvake mengder for å ikke greie å ta vare på barnet sitt. De fleste som er litt oppegående og oppi åra(som de fleste foreldre ofte er) røyker ikke så mye. De er mest keen på å ta seg et trekk for å slappe av. De som røyker alt for mye hadde neppe vært skikket til å ta seg av et barn i første omgang. Det er forskjell på en liten joint og det å være megastein. Personlig synes jeg ikke man trenger å røyke med barn i nærheten. Evt. ta seg et trekk eller to etter barna har lagt seg i helgene. På samme måte synes jeg ikke noe om at foreldre drikker alkohol på hverdager heller. Selv ikke en øl eller to etter maten. Det sender ut feil signaler til barna. Rusmidler er noe som man bør holde til helgene og det er ekstremt viktig å gå foran som et godt eksempel for de små.

Jeg synes det blir for drøyt at foreldre skal miste foreldrerett ovenfor barna kun fordi de tar seg et trekk. Jeg synes dog det var riktig av politiet i denne sitasjonen å kontakte barnevernet fordi det er temmelig idiotisk å ta med ungen til elva for å handle illegale rusmidler.
Sist endret av Sinister; 2. april 2009 kl. 15:39.
Kunne de ikke gitt mannen en advarsel, og tatt han med på pissings en gang i uka eller no? tror han hadde slutta med tjall hvis barnevernet hadde truet med å ta fra han barnet neste gang noe lignende skjedde. Det hadde ihvertfall jeg!
For å sette det i perspektiv.

Er det noe bedre å være dritings nær barn en å være høy på hasj nær barn?
Ender alltid opp med det samme. Hasj vs Alkhol. Alkohol her til lands er lovlig, hasj er ulovlig. Legger til at jeg syns ikke det er noe kult at foreldre drikker foran sine barn. Skal alkohol nytes burde det være en barnepike tilstedet.
triforce: Det er vel ikke bra å være dritings eller høy på hasj når det er barn tilstede, men hva tror du påvirker mest på en unge i 10-12års alderen?

Alkohol er noe som "alle" nyter både i hverdagene og helgene, men hasj er ikke like normalt i hjemmet som alkohol. Det skal ikke være noe problem å drikke et par pils på kvelden, greit at man kan holde seg til helgene...

Hva definerer dere som barn her? En unge på 12år vil skjønne og forstå hvis man tar en pils om kvelden.
Sist endret av kaup; 2. april 2009 kl. 15:49.
Helt enig Sinister, og det er nettopp det å forskjellsbehandle dop og alkohol jeg ikke helt ser. Problemet er rusmidler, ikke om det er lovlig eller ulovlig. Derfor ser jeg på dette som en lov som er der for å straffe foreldrene, mer enn å verne barna. Ekstra ille blir det når vi vet at veldig mange barn har foreldre som drikker, men som ikke får noe hjelp. (Derfor blander jeg inn alkohol, zenzen0)

At det er feil å ha med seg ungen på elva er det ikke tvil om og heller ikke at man burde være edru med små barn til stedet. Problemet er rett og slett at man fokuserer på en gruppe som tilfeldigvis nyter ett ulovlig rusmiddel, mens folk som drikker alkohol ikke trenger følge samme regelverket. Som sagt, tusenvis av norske barn gruer seg til helga for da skal mamma drikke vin, helt uten at barnevernet blander seg inn i det.

Men igjen, denne tankerekken bunner ut i legaliseringsspørsmålet.
Mith hadde cannabis vert lovlig og solgt på rimi, skulle jeg vært helt enig med deg. Men nå er det slik at det er temmelig idiotisk og utsette små barn for et ulovlig rusmiljø.

Selvfølgelig skal man helst være edru rundt små barn. Mine foreldre har aldri(så vidt jeg vet) røykt hasj, de pleier derimot og ta seg noen glass vin i helgene. noe de har gjort så lenge jeg kan huske. Har aldri merket en forskjell i oppførselen deres mens de har vært beruset. Hvordan personer oppfører seg under alkoholrus, og all annen rus, varierer da veldig.

Jeg håper du ser at jeg ikke har så store problemer med cannabisen, men heller leverandøren av cannabisen.
Fine ord mith

Må bare legge til at det er stor sjans for at han er kjenning av politiet. Da det virker svært rart at han mister foreldre retten etter å ha kjøpt en gang. (evt testet positivt)

Slikt får man ikke vite pga kriminalomsorgen og dens regler.

Dersom han må i retten så er det nok opp til en dommer å vurdere om han får beholde foreldre retten. Ut fra hvordan type han er og om han har jobb osv.
Sist endret av Triforce; 2. april 2009 kl. 16:03.
Det som slår meg er at eg håper dei gjer det samme med alle som kjører for fort. Det var selfølgelig teit å kjøpe medan han hadde ansvar for barnet; men det står jo at de sender melding dersom du har barn uavhengig av om barnet er tilstede.

OT om hasj vs. alkohol:
For meg ser det ut til at den vesentlige forskjellen på folk som er for legalisering og de som er mot, er at de som er for legalisering bedømmer rusmidler ut fra effekt og de som er mot bedømmer ut fra loven.
Veon, nå kan jeg bare prate for mitt eget ståsted. Jeg har vært borti mye rart,lovlig og ulovlig, og jeg kan så aboslutt være enig i mange argumenter angående legalisering. Jeg syns dog det er mange frontfigurer som ikke burde stå og skrike "LEGALISER". Jeg kommer aldri til å gi meg på at om du får et barn skal du være rusfri rundt det(Gjelder alkohol og). Syns altfor mange bagalitiserer det med at man kan ta en "liten" bønne når barnet er lagt i seng. Er du moden nok til å få et barn er du moden nok til å legge rus på hylla og. Og er det noe som man evt skal ut på kan man ordne en barnepike(Ikke bare få lagt barnet og kjøre på)
Dersom det stemmer i det store og det hele Veon(tøft navn) så tror jeg hasj siden vil vinne på lang sikt.
Litt skeptisk til legalisering selv om jeg har prøvd det.
De er nøye når det gelder hasj, men ikke med alkohol. Akkurat som at det er greit at barn omgåes med fulle foreldre.
Sitat av Muradi Vis innlegg
De er nøye når det gelder hasj, men ikke med alkohol. Akkurat som at det er greit at barn omgåes med fulle foreldre.
Vis hele sitatet...
Alkohol er lovlig, det er ikke hasj.. Selv er jeg enig i at det burde være mer likestilg, men før man har endret loven, er man nødt til å være strengere når det gjelder hasj. Er ikke en gang noen vits å diskutere det.
Muradi: Vil tro det har noe med at det alltid har vært lov til å drikke alkohol, vet at det er en del som sitter hjemme å drikker seg drita mens ungene leker rundt, men selvom at man drikker betyr det ikke at man drikker seg full!
Sist endret av kaup; 2. april 2009 kl. 16:31.
Sitat av kaup Vis innlegg
Muradi: Vil tro det har noe med at det alltid har vært lov til å drikke alkohol, vet at det er en del som sitter hjemme å drikker seg drita mens ungene leker rundt, men selvom at man drikker betyr det ikke at man drikker seg full!
Vis hele sitatet...
Og selv om man røyker trenger man ikke å røyke seg fullstendig stein!
Blir samme prinsippet.

Jeg syntes det er helt forferdelig at foreldre vil/skal oppnå ruseffekt mens de har omsorg for barn. Politiet gjorde et eneste rette og flere barn rundt om i Norge har det sikkert utrolig sjipt når foreldrene nok en gang ruser seg. (det være alkohol- eller narkotika-rus).
Sitat av Clr Vis innlegg
Og selv om man røyker trenger man ikke å røyke seg fullstendig stein!
Blir samme prinsippet.

Jeg syntes det er helt forferdelig at foreldre vil/skal oppnå ruseffekt mens de har omsorg for barn. Politiet gjorde et eneste rette og flere barn rundt om i Norge har det sikkert utrolig sjipt når foreldrene nok en gang ruser seg. (det være alkohol- eller narkotika-rus).
Vis hele sitatet...
Hva tror du som påvirker mest på ungen, en pils (lovlig) eller en joint(ulovlig)?
Sist endret av kaup; 2. april 2009 kl. 16:37.
O-T
Sitat av sykofant Vis innlegg
Har vært hos en kar før som sitter inne å røyker hasj døgnet rundt mens datteren er til stede, han selger også mens datteren er til stedet, hun er vel 10-12 år, når jeg var deg så spurte hun meg om jeg skulle sånne greier jeg også, så på hele jenta at hun ikke likte det og følte meg dårlig når jeg var der å kjøpte mens hun var der.
Tenk hva denne jenta tenker? Hun har det garantert ikke bra.
Vis hele sitatet...
Alvorligt talt, blir litt forbannet når jeg leser dette her. Her ser du en søt liten jente som opplever dette dagligt,og du sier at hun ser ut til og ikke ha det godt.
Da burde du f#"% meg gjort noe med det da.Anonymt tips til både politiet og barne vernet burde du gjor.

Eller va du redd for og miste dealeren din.Nok av folk som senlder hasj.
Sitat av kaup Vis innlegg
Hva tror du som påvirker mest på ungen, en pils (lovlig) eller en joint(ulovlig)?
Vis hele sitatet...
Nå går det ikke ann å sammenligne på denne måten. Barn merkes endring i ens oppførsel å dette gir utrygghet hos barn. Utrygghet i de første leveårene kan gi div. psykiske problemer for personen senere i livet. Trygghet er derfor det viktigste foreldre kan gi sine barn.
Barnevernet har også en klar politikk, narkotika og barn hører ikke sammen.
Det spiller ingen rolle om man gjør det en gang om dagen eller en gang hver 14 dag. Det er ikke greit, uansett.
Jeg mener ikke at en bør ta fra en Far foreldreretten etter en gangs forseelse, men en bør ihvertfall sette igang tiltak.
Sitat av kaup Vis innlegg
Hva tror du som påvirker mest på ungen, en pils (lovlig) eller en joint(ulovlig)?
Vis hele sitatet...
Jeg tror barn som opplever foreldrene sine under alkohol-rus har det værre enn barn som opplever foreldre under cannabis-rus. Grunnen til det er at ved alkoholrusen blir følelsene til personen forsterket, så hvis foreldrene f.eks var utrolig irritert/sint de dagen og setter seg ned fortvilet og starter å drikke er det større sjanse for at det kan gå utover barnet.
Hvis vi ser på cannabis-rusen blir personen som inntar den avslappet. Ved samme scenario (irritert/sint foreldre) tror jeg det er bedre for barnet at foreldren blir avslappet og tar det med ro.

Som jeg nevnte i tidligere post er jeg jo selvfølgelig imot at foreldre skal ruse seg mens de har omsorg for barnet. Skal jo nevnes at hvis en slektning kan ta midlertidig ansvar/omsorg for barnet fordi foreldrene føler det er nødt å ruse seg så kan foreldrene ta seg en tur på byen å drikke alkohol eller ruse seg på andre stoffer, men barnet bør/SKAL ikke være oppmerksom på dette og bør/SKAL ikke informeres eller oppsøkes av foreldrene under denne tilstanden.