Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 8958
Hei alle freaks
jeg trenger foreløpig ikke alle deres hjelp, men helle de som har enten hvert eller er på brønnteknikk VG2/3.

Jeg ringte fylke mitt her forleden, og de sa at fjorårets snitt lå på 4,9.
Er brønnteknikk virkelig så ettertraktet?
Frem til nå har jeg aldri hørt et eneste menneske snakke om brønnteknikk, å jeg ville i det minste forvente at noen av mine bekjente hadde lyst

Bare synes det virker som et litt for høyt snitt for en linje jeg først hørte om i fjor

Panda
Jeg tok det som helge skole gjennom offshoreutdanning.no, betalte bare avgiften, null stress, men man må ha fagbrev eller 5 års relevant arbeidserfaring for å få jobb om jeg ikke husker feil
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Hei alle freaks
jeg trenger foreløpig ikke alle deres hjelp, men helle de som har enten hvert eller er på brønnteknikk VG2/3.

Jeg ringte fylke mitt her forleden, og de sa at fjorårets snitt lå på 4,9.
Er brønnteknikk virkelig så ettertraktet?
Frem til nå har jeg aldri hørt et eneste menneske snakke om brønnteknikk, å jeg ville i det minste forvente at noen av mine bekjente hadde lyst

Bare synes det virker som et litt for høyt snitt for en linje jeg først hørte om i fjor

Panda
Vis hele sitatet...
Trenger ikke bety at det er ettertraktet. Dersom det er veldig få studieplasser som tilbys er ofte et unaturlig høyt snitt i forhold til resten av linjene hvor det er større antall plasser per søker.
Kjenner en kar som hadde 4,7 i snitt og kom inn på brønnteknikk i fjor, så det snittet du ble oppgitt stemmer muligens ikke.
Det er nok riktig som du sier. Er en linje som er preget av hard konkurranse for og komme inn, er jo bare 3 brønnteknikk linjer i Norge. Når jeg gikk ut av vgs for ett år siden lå snittet på rundt 4.2 for og komme inn samtidig som 0 fravær, aldri hørt om noen som har under 3.9 i snitt og kommer inn.
True phreak.
Det er vel ikke så voldsomt mange skoler som har dette tilbudet, kan jeg tenke meg, slik at det blir mange som reiser langveisfra for å gå på de skolene som tilbyr Brønnteknikk.
Som sagt det er ikke mange brønnteknikk linjer rundt i landet samtidig som du er nesten garantert jobb + uansett bra betalt, er ikke så rart det er ettertraktet.
Er i Ålesund ihvertfall
Kjenner unormalt mange som har planer/har prøvd seg på brønnteknikk i år og ifjor her i haugesund hvertfall. Og som sakt er det kun 3 linjer i norge, så du kan trygt si at det er en ettertraktet linje.
Sist endret av Juicekongen; 24. mai 2012 kl. 15:22.
Trodde de fleste viste dette: Snittet på en linje bestemmes ved at noen sier: "I år skal det være 4,7 i snitt.", det bestemmes etter hvor mange som søker og hvor mange plasser de har ledig.
Kommer man inn er man nesten sikret en fet jobb og det vet vel de fleste skoler.
Hvor får alle at man nesten er sikret jobb fra?! Det er helt feil, man må nesten kjenne noen som kan hjelpe deg, uten det er det vanskelig som bare faen å få jobb...
Helt feil, man trenger ikke å kjenne noen som kjenner en som kjenner en som ja.... Jobber offshore. Det var før, sjekk ut de største drillerne så ser du selv. Folk trengs hele tiden, overalt. Eneste minus er man kansje må flytte fra søte Norge til Brasil, England, Usa
Fittetryne
Jeg gikk på brønnteknikk i stavanger 10/11. Hadde 5 i snitt fra TIP, men det var folk i klassen som kom inn med 4,3.
Sitat av let100 Vis innlegg
Er i Ålesund ihvertfall
Vis hele sitatet...
Javel? Hvilken skole i Ålesund tilbyr dette?
Sitat av let100 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ingen i Ålesund med andre ord..



Kristiansund videregående skole - Møre & Romsdal (Noen timer fra Ålesund)
Sandnessjøen videregående skole - Nordland
Stangnes videregeånde skole - Troms
kjemper meg foreløpig opp til 4.9 (Om jeg får 5 i Norsk skriftlig og naturfag).
Foruten om det ligger jeg på 4,7. (+ en 6'er på matte eksamen om relevant).
Så tror jeg mulig ligger godt an.

har totalt 2 dager og 3 timer fravær. de to dagene var jeg syk, mens de 3 timene var fra en furten vekkerklokke eller noe.

Tror dere de kommer til å legge veldig vekt på fraværet i dette tilfellet?
Norsk skole legger aldri vekt på fravær.

Så lenge du har bedre snitt enn han som står sist på listen, over de som får plass, så får du automatisk plass i 1. runde.
Hvis ikke, så vil du nok alltid få plass 2. runde. 4.7 i snitt holder som oftest lenge.
▼ ... over en måned senere ... ▼
jeg har søkt brønnteknikk i stavanger og fikk svar i dag, er puttet som nr 69 på ventelista er det i det hele tatt noen som helst sjanse for at jeg kommer inn?
Sitat av alekjensen Vis innlegg
jeg har søkt brønnteknikk i stavanger og fikk svar i dag, er puttet som nr 69 på ventelista er det i det hele tatt noen som helst sjanse for at jeg kommer inn?
Vis hele sitatet...
Stor nok sjanse ja. Var paa 70 naar jeg sookte flyfag sıst aar og kom ınn. mange som ıkke vıl flytte

Beklager daarlıg grammatık sıtter for ooyeblıkket ı tyrkıa og skrıver paa et tyrkısk tastatur og gıdder ıkke lete etter bokstavene.
Sitat av Glenni Vis innlegg
Stor nok sjanse ja. Var paa 70 naar jeg sookte flyfag sıst aar og kom ınn. mange som ıkke vıl flytte

Beklager daarlıg grammatık sıtter for ooyeblıkket ı tyrkıa og skrıver paa et tyrkısk tastatur og gıdder ıkke lete etter bokstavene.
Vis hele sitatet...
takk fint å høre at andre har kommet inn selv så langt nede på lista, gir meg i det minste et lite håp om at jeg fortsatt har en sjanse
Har folk fått svar på inntaket i dag??
Sitat av alekjensen Vis innlegg
takk fint å høre at andre har kommet inn selv så langt nede på lista, gir meg i det minste et lite håp om at jeg fortsatt har en sjanse
Vis hele sitatet...
Jeg var på plass 40 og noe for 2 år siden, jeg var ikke nær å komme inn.
Med andre ord så har du svært liten sjanse for å komme inn.
Jeg går på Brønnteknikk VG2 as we speak i Stavanger, jeg kom inn med bunnkarakterer. Men det er privatskole, Laanekassen dekker det så er ikke noe stress med penga. Jeg søkte i god tid og det lønnte seg, pluss at det var ikke så ettertraktet ved juletider i fjor som det er nå. Så får nok ikke plass nå til høsten, men de starter opp flere ganger i året. Begynner jeg på fagskolen til høsten og da er man nesten garantert jobb pga etterspørselen, eneste jeg må ha får å komme inn der er bestått i alle eksamene og kurs. Fordi de prioriterer sine egne før andre.
Sitat av alekjensen Vis innlegg
jeg har søkt brønnteknikk i stavanger og fikk svar i dag, er puttet som nr 69 på ventelista er det i det hele tatt noen som helst sjanse for at jeg kommer inn?
Vis hele sitatet...
Hva fikk du i karaktersnitt?
Du må beise sjarken!
Jeg har søkt brønnteknikk i harstad, men har ikke fått svar enda.
Alekjensen hvilket snitt hadde du fra VG1?
Vil bare nevne at jeg nå har kommet inn Venteliste "0"http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/483127_10150897501792595_1926586496_n.jpg
Jeg kom innpå Brønnteknikk for 2 år siden. Jobber nå offshore og skal ta fagprøve i neste uke. Jeg hadde 5 i snitt fra VG1 og 5.1 ut fra VG2 med 2 timer fravær.

Det er svært ettertraktet med jobb i nordsjøen, hvertfall innen boring. nesten garantert jobb med lite fravær og jobb erfaring.

Gikk selv på Brønnteknikk for 2 år siden. Hadde 5 i snitt VG1 og 5.1 ut VG2 med 2 timer fravær.

Har jobbet 2 år offshore nå som lærling og trives. Gode penger og mye fri. Du er nesten garantert jobb offshore etter VG2. Hvertfall med lite fravær og jobb erfaring.

Still gjerne spørsmål hvist du lurer på noe
Sitat av Fonko Vis innlegg
Jeg kom innpå Brønnteknikk for 2 år siden. Jobber nå offshore og skal ta fagprøve i neste uke. Jeg hadde 5 i snitt fra VG1 og 5.1 ut fra VG2 med 2 timer fravær.

Det er svært ettertraktet med jobb i nordsjøen, hvertfall innen boring. nesten garantert jobb med lite fravær og jobb erfaring.

Gikk selv på Brønnteknikk for 2 år siden. Hadde 5 i snitt VG1 og 5.1 ut VG2 med 2 timer fravær.

Har jobbet 2 år offshore nå som lærling og trives. Gode penger og mye fri. Du er nesten garantert jobb offshore etter VG2. Hvertfall med lite fravær og jobb erfaring.

Still gjerne spørsmål hvist du lurer på noe
Vis hele sitatet...
Hvor jobber du?
Er ikke rart det er så ettertraktet og vanskelig og komme inn, ett fåtall med linjer rundt i landet å vist du først kommer inn er du omtrent garantert en jobb etter bare to år med VGS, du har også bra betaling med mye fri.

Ikke helt topic, men er det mye praktisk på brønnteknikk?
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Er ikke rart det er så ettertraktet og vanskelig og komme inn, ett fåtall med linjer rundt i landet å vist du først kommer inn er du omtrent garantert en jobb etter bare to år med VGS, du har også bra betaling med mye fri.

Ikke helt topic, men er det mye praktisk på brønnteknikk?
Vis hele sitatet...
100% teoretisk! Sucks.......

Til generell informasjon; http://www.oof.no
Sist endret av hotline; 5. juli 2012 kl. 03:50.
til alle som lurte jeg fikk 4.2 i snitt jeg tror nok det var de 11 fraværsdagene mine som tok meg så langt ned på ventelista dessverre:/ vet forresten at jeg har veldig liten sjanse:P men har søkt brønnteknikk i bergen å ikke fått svar enda da, noen som vet noe om skolen der?
Sitat av LP88 Vis innlegg
Hvor får alle at man nesten er sikret jobb fra?! Det er helt feil, man må nesten kjenne noen som kan hjelpe deg, uten det er det vanskelig som bare faen å få jobb...
Vis hele sitatet...
Litt gammelt innlegg, men likevel:
Om man tar VG2 brønnteknikk på videregående skole, for å deretter gå ut i lære, har man ganske stor sannsynlighet for å få lærlingplass og videre jobb.

Tar man brønnteknikk som helgekurs/3-månederskurs og alt det der som privatperson er det vanskelig å få jobb.

Stor forskjell på de to, ser det blir blandet litt her i tråden.
Som nevnt litt ovenfor her, så kom jeg inn i stavanger.
Jeg hadde 4,7 i snitt pluss en 6'er i Matte eksamen.
Fraværet mitt var 2 dager og 3 timer.

Er så spent at jeg holder på å pisse på megselv.

Men for dere som allerede har gått Brønnteknikk... Er det tørt som en pose mel, eller er det faktisk litt gøy?
Jeg skjønner jo at det er hva jeg gjør det til, men sånn generelt sett. Hvordan er fagene?
Sitat av LP88 Vis innlegg
Hvor får alle at man nesten er sikret jobb fra?! Det er helt feil, man må nesten kjenne noen som kan hjelpe deg, uten det er det vanskelig som bare faen å få jobb...
Vis hele sitatet...
Hvor i alle dager har du det fra? Er det slik at dine bekjente driver med rekrutteringen av folk, det er det nok ikke. De kan tipse de som tar inn folk, som vil øke din sjanse med 1% men for utenom det har det ikke en dritt og si.
Sitat av hotline Vis innlegg
Hvor jobber du?
Vis hele sitatet...
Jobber I north atlantic drilling som lærling
Du må beise sjarken!
noen som har fått svar allerede? jeg får ikke svar før den 7/7
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Som nevnt litt ovenfor her, så kom jeg inn i stavanger.
Jeg hadde 4,7 i snitt pluss en 6'er i Matte eksamen.
Fraværet mitt var 2 dager og 3 timer.

Er så spent at jeg holder på å pisse på megselv.

Men for dere som allerede har gått Brønnteknikk... Er det tørt som en pose mel, eller er det faktisk litt gøy?
Jeg skjønner jo at det er hva jeg gjør det til, men sånn generelt sett. Hvordan er fagene?
Vis hele sitatet...
Gikk på Brønnteknikk i bergen. stoffet kan være litt kjedeligt, men ellers synest jeg personlig at det var kanon på brønnteknikk. Er en del regne oppgaver, men det er ganske ez.

Sitat av alekjensen Vis innlegg
til alle som lurte jeg fikk 4.2 i snitt jeg tror nok det var de 11 fraværsdagene mine som tok meg så langt ned på ventelista dessverre:/ vet forresten at jeg har veldig liten sjanse:P men har søkt brønnteknikk i bergen å ikke fått svar enda da, noen som vet noe om skolen der?
Vis hele sitatet...
Veldig bra skole. Gode lærere med erfaring offshore. Kan ikke si noe negativt egentlig
Nettopp ferdig på brønnteknikk selv (Stavanger offshore tekniske skole). For de som sier at fravær har noe å si er det feil, jeg hadde 10 dager og 44 timer på vg1 og 5,3 i snitt og kom inn uten problemer.

Fraværet mitt har egentlig aldri blitt tatt opp hverken i skolesammenheng eller når jeg søkte om læreplass (de sa at det kom til å bli tatt opp på intervju, men det ble det da altså ikke). Fravær på vg2 er en annen sak.

For de som lurer på hva de har å forvente bestod året så godt som utelukkende av teori. Det passet meg veldig bra da jeg tar teoretiske ting ekstremt fort, men mange i klassen var ganske misfornøyd med at vi hadde så godt som 0 praktiske oppgaver utenom utplassering og litt simulatorøvelser.

I klassen min var det ingen som gjorde lekser, ting ble sjeldent levert til fristen (får alltid utsettelse av så godt som alle lærerne, selvfølgelig noen unntak) og generelt lite hjemmearbeid. Så lenge man får inn det grunnleggende i starten er linjen i seg selv veldig enkel, alle som fullførte året fikk læreplass så vidt jeg vet. Tror karaktersnittet i klassen min lå på rundt 4,5-4,8 et sted både på vg1 og vg2.

Alt i alt er det et skoleår som er ganske gøy som en helhet, med greie og flinke lærere.
Sitat av koqftw Vis innlegg
Nettopp ferdig på brønnteknikk selv (Stavanger offshore tekniske skole). For de som sier at fravær har noe å si er det feil, jeg hadde 10 dager og 44 timer på vg1 og 5,3 i snitt og kom inn uten problemer.

Fraværet mitt har egentlig aldri blitt tatt opp hverken i skolesammenheng eller når jeg søkte om læreplass (de sa at det kom til å bli tatt opp på intervju, men det ble det da altså ikke). Fravær på vg2 er en annen sak.

For de som lurer på hva de har å forvente bestod året så godt som utelukkende av teori. Det passet meg veldig bra da jeg tar teoretiske ting ekstremt fort, men mange i klassen var ganske misfornøyd med at vi hadde så godt som 0 praktiske oppgaver utenom utplassering og litt simulatorøvelser.

I klassen min var det ingen som gjorde lekser, ting ble sjeldent levert til fristen (får alltid utsettelse av så godt som alle lærerne, selvfølgelig noen unntak) og generelt lite hjemmearbeid. Så lenge man får inn det grunnleggende i starten er linjen i seg selv veldig enkel, alle som fullførte året fikk læreplass så vidt jeg vet. Tror karaktersnittet i klassen min lå på rundt 4,5-4,8 et sted både på vg1 og vg2.

Alt i alt er det et skoleår som er ganske gøy som en helhet, med greie og flinke lærere.
Vis hele sitatet...
Skal det sies at en bedrift ønsker å beholde en med 5.3 i snitt da
Ser for meg at arbeidsgiver ser litt forbi fraveret når du har nesten bare femmere og noen seksere.

Good job btw
Sist endret av Pandalicious; 6. juli 2012 kl. 23:33.
Sitat av Fonko Vis innlegg
Veldig bra skole. Gode lærere med erfaring offshore. Kan ikke si noe negativt egentlig
Vis hele sitatet...
ja så ikke så bedre ut, fikk svar fra bergen i dag, nr 82 på venteliste:P der røyk den sjansen X) antar det blir maritime i tønsberg nå da :P
Never fallin'
Godzillaa's Avatar
Sitat av alekjensen Vis innlegg
til alle som lurte jeg fikk 4.2 i snitt jeg tror nok det var de 11 fraværsdagene mine som tok meg så langt ned på ventelista dessverre:/ vet forresten at jeg har veldig liten sjanse:P men har søkt brønnteknikk i bergen å ikke fått svar enda da, noen som vet noe om skolen der?
Vis hele sitatet...
Har noen venner som har gått der, og dem sier skolen er grei nok. Har også en venn som står på vente listen med 4,9 i snitt, så vil tro det er høyt krav der i år

Ser mangen andre nevne at fraværet ikke har noe og si så er nok bare for lavt snitt.
Sist endret av Godzillaa; 7. juli 2012 kl. 00:19.
Sitat av PsychoMonkey! Vis innlegg
Ser mangen andre nevne at fraværet ikke har noe og si så er nok bare for lavt snitt.
Vis hele sitatet...
nei bare snakket med folk i forum, men en annen her som har kommet inn med 4.7 i snitt så fravær har vel litt å si hadde nesten 12 dager jeg så det dro nok ned en del
Jeg kom faktisk på venteliste "0" i Stavanger, men "19" i Bergen.

Alltid trodd at Stavanger var et mer attraktivt mål enn bergen :P
Du må beise sjarken!
Jeg har søkt i troms og enda ikke fått vite hvor jeg kommer inn
Kom selv inn i Stavanger
http://img11.imageshack.us/img11/4435/brnnteknikk.jpg
Sitat av acerpower Vis innlegg
Kom selv inn i Stavanger
http://img11.imageshack.us/img11/4435/brnnteknikk.jpg
Vis hele sitatet...
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/483127_10150897501792595_1926586496_n.jpg

Sweeeet Ser deg der!
Forresten, er du på jakt etter hybel du også`? Eller bor du i stavanger fra før?
Jeg kommer opprinnelig fra Haugesund. Men kommer til å bo hos slektninger på Tau. Så i utgangspunktet er jeg ikke på jakt etter hybel.
Du må beise sjarken!
Ligger nå på Nr16 på venteliste i harstad, har fortsatt håp!