Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2533
Det har seg at jeg er veldig glad i sol, og at jeg har sett meg litt lei av å bøtte ut med penger hver måned.. så jeg har tenkt på det her en god stund nå, hvorfor ikke prøve å finne ut litt info om det er mulig å omprogrammere et solkort sånn at man får ubegrenset penger på kortet..

for jeg husker før i tiden da vi hadde nabo som programmerte kort til tuneren vi hadde hjemme så vi fikk sett på all slags tv kannaler uten noe kostnad, men da han er død spør jeg alle dere der ute om det jeg ønsker er mulig !
takker for positive svar.
Ville heller prøvd på litt social-engineering!
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Ville heller prøvd på litt social-engineering!
Vis hele sitatet...
på automater?
Er det magnetstripe på kortene? Jeg vil jo tro at de har tatt med i beregninga at folk kan finne på å gjøre akkurat det du sier, slik at informasjonen er kryptert e.l., men du trenger vel en kortleser og -skriver av et slag til å starte med. Der stopper dog mine kunnskaper på dette feltet.
Ridder av 1. klasse
Lag deg en blogg! Få mange til å lese den, så sponser brun og blid deg med solkort! Vet om en hel haug med jenter som får flere tusen kroner i solkort...
Trådstarter
2 0
Det er kun Chip jeg har på alle solkortene mine, har ikke opplevd å sett noen solkort med Magnetstripe heller.

ja jeg vet det, var derfor jeg for alvor tenkte å gjennomføre dette her Mchjort .
Sjekk med en leser fra Norsk Tipping og dette programmet om du får kontakt med kortet. Får du frem en "ATR" kan du slå opp mulige produsenter mm. via denne siden.
Får du ikke kontakt med kortet er det muligens et "minnekort" a la SLE4442.
Uansett hvilket kort det er vil det gi mer informasjon dersom du benytter en datalogger mellom automat og kort. Denne enheten ser ut til å duge, og så vidt jeg har forstått skal da kommunikasjonen mellom kort og automat komme på enhetens serialport.
Jeg tviler på at de lagrer store credit på selve kortet, og om de gjorde måtte du finne ut hvordan de signerer kortene. Før i tiden kunne man lage kort til parabolen på grunn av måten ting var satt opp, ikke fordi det var en svakhet i selve kortet. Man visste rett og slett hvilken informasjon som skulle brennes inn på kortet, som i bunn og grunn bare var krypteringsnøkler. I dag bruker de et helt annet system.

Hvis systemet er satt opp riktig så inneholder kortet bare en ID, som igjen svarer til en konto på et bakoverliggende system. Så hvis du henter ut informasjonen og brenner det på et nytt kort vil du bare få et kort som fungerer som et duplikat til det orginale, men samme kontoen vil bli belastet. Så har de sikkert et lag med signering inne i bildet også, som vil bli umulig for deg å kopiere, så da er du stuck der også.

Vil tro noen av de gamle TV-piratene kan mye mer om teknologien og kan forklare deg hvorfor det ikke skal gå, og hvorfor en løsning hvor man lagrer kreditt på kortet er dårlig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Card_sharing
http://en.wikipedia.org/wiki/Pirate_decryption
▼ ... over en uke senere ... ▼
Forsøk Smart card toolset pro V3.4.2
Den leser i allfall solkortet mitt, men jeg aner ikke hvordan jeg bruker programmet. er redd for å fucke opp alt..

finner du det ut om du KAN data, håper jeg du gir meg en melding.[/quote]

___

Jeg er også redd for å fucke ting opp så jeg tør ikke prøve da jeg ikke kan så mye data. Men elsker å være brun men solarium er dyrt.
Trenger step by step.

Jeg får scannet kortet med Toolset pro V3.4.2 men aner ikke hvordan jeg lagrer info og flytter info tilbake til kortet.

Noen som kan hjelpe, så kan jeg forsøke den i solstudio i neste uke ?

Ser ut som man ikke kan benytte programmet 100% da det er "unregistered"

SMART CARD
TYPE NAME ....................ISO-7816 Smart Card


ICC STATE
ATR STRING ...................3B 04 A2 13 10 91
ICC PRESENCE .................2
ICC INTERFACE STATUS .........255
ICC TYPE PER ATR .............1
CURRENT IO STATE .............< no info >

PROTOCOL
DEFAULT DATA RATE ............10752
MAX DATA RATE ................412903
ASYNC PROTOCOL TYPES .........65539
DEFAULT CLK ..................4800
MAX CLK ......................8000
MAX IFSD .....................254
SYNC PROTOCOL TYPES ..........< no info >

IFD PROTOCOL
CURRENT PROTOCOL TYPE ........1
CURRENT CLK ..................4800
CURRENT F ....................372
CURRENT D ....................1
CURRENT N ....................0
CURRENT W ....................10
CURRENT IFSC .................0
CURRENT IFSD .................254
CURRENT BWT ..................0
CURRENT CWT ..................0
CURRENT EBC ENCODING .........0
EXTENDED BWT .................< no info >

Finner du ut hvordan.. send meg gjerne en melding.
Sist endret av tlokken; 11. mars 2012 kl. 20:51.