Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 5379
Sitter på jobben er bra irritert over at jeg ikke kommer inn på Vgtv.no, 123spill etc etc....

Det starta med at de begynte å blokkere facebook og twitter, men den saken var jo grei. vi brukte bare "hidemyass" ol.

Men nå har IT folka på jobben her kommet en slags IP blokkering fra Websense

Hadde vært fett om noen hadde en måte å komme rundt detta jævelskapet

8, - og 12 timer i kontrollromm fml!
Gjør det du får betalt for; jobbe?
Om du søker her på forumet på "Websense" finner du flere som har spurt om akkurat det samme.
En mulighet:

Another way to get past websence, or what worked for about 3 weeks for me as I was working graveyard, and wanted to sit on myspace all night,

go to start> run > cmd > ping www.myspace.com and get the return IP address...

next you can open a new internet browser and type int http://10.10.10.1 or what ever the IP address is, and presto! It works.. for the most part.

Another is to go to altavista.com and click on babblefish, and translate a URL from either German to english, or simple chinese to english.. that worked probaly 7/10 times.

Hope this helps...
Vis hele sitatet...
Kilde.
Trådstarter
6 0
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Om du søker her på forumet på "Websense" finner du flere som har spurt om akkurat det samme.
En mulighet:



Kilde.
Vis hele sitatet...
Kom ikke inn på linken engang , men skal teste det som står i sitatet

Sitat av Turbokalven Vis innlegg
Gjør det du får betalt for; jobbe?
Vis hele sitatet...
Er dette jeg får betalt for...
Last ned Tor https://www.torproject.org/dist/torb...3.26_en-US.exe

Start det og en firefox browser starter opp, så skriv inn eks facebook.com og du kommer inn på facebook
Trådstarter
6 0
Sitat av Mohammedlarsen Vis innlegg
Last ned Tor https://www.torproject.org/dist/torb...3.26_en-US.exe

Start det og en firefox browser starter opp, så skriv inn eks facebook.com og du kommer inn på facebook
Vis hele sitatet...
Takker! funka fett detta jo

Eneste som er litt kjipt er jo at det tar litt lengre til å loade sidene men det gjør jo ingen ting
noen ganger går det sykt fort og andre ganger sakte, men du surfer annonymt på nettet, ikke en gang purken får tak i det du søker på og du kommer inn på alle sider
Eg betaler for eit VPN, det lar meg komme inn på blokkerte web sider, det åpner porter og har ikke noe bandwith limit
Funker bra på skulen for meg
Sist endret av Zherxyl; 14. august 2011 kl. 22:36.
Alternativer:
Tor
VPN
logmein.com
sette opp proxyserver på egen server (hjemme eller leid), eksempelsvis Glype.

Men ikke sitt på 123spill / annet :P
Sitat av norboost Vis innlegg
Alternativer:


Men ikke sitt på 123spill / annet :P
Vis hele sitatet...
Skulle det ha noe å si?
Som allerede sagt er det mange måter å omgå nettsperrer på. Det du derimot bør ha i bakhodet er at det du gjør kan være oppsigelsesgrunn, avhengig av hvilke kontraktsforhold du er bundet til. Sannsynligvis ville du få en advarsel først, men det kommer ann på hvilket selskap du jobber for. IT-admins har selvsagt fullstendig tilgang til alle maskiner, kan sjekke programmer som er installert lokalt, og også ip'er som aksesseres fra din jobbmaskin. Dersom du hadde en smart-telefon (iphone eller android) med internett på, så kunne du surfet på den, og faren for å bli oppdaget ville være minimal. Sannsynligvis går det bra slik det er nå, men faren er der for å bli oppdaget.
Sitat av Julebrusxx Vis innlegg
Er dette jeg får betalt for...
Vis hele sitatet...
Du er betalt for å sitte på vg.no men de sperrer det? rart..
Kansje litt off topic, men forteller det uansett
Husker når eg var på bedrift besøk på eit lokalt IKT hus (eg suger til og forklare) ..

Så satt dei og spillte på 123 spill på slutten av dagen, siden da hadde de ikke noe og gjøre :P
Men ikke sikkert alle bedrifter bryr seg like mye
lefsespiser
lefze's Avatar
Slik det var på min forrige arbeidsplass var alle nettsider blokkert (utenom de på intranettet såklart).

Der var det slik at alle HTTP-sider ble blokkert, men ikke HTTPS.

"Workarounden" vi hadde var da å åpne httpS://www.whatever.com
Om maskinene er åpnet for installering av programvare skal det ikke mye til før du kan sitte på jobb og se TV-serier, filmer, spille etc ved hjelp av TeamWiewer som kan være koblet opp mot maskinen hjemme.

Benytter selv dette på jobb for nettsider som er litt småkinky å åpne via jobbnettet.
Sitat av lefze Vis innlegg
Slik det var på min forrige arbeidsplass var alle nettsider blokkert (utenom de på intranettet såklart).

Der var det slik at alle HTTP-sider ble blokkert, men ikke HTTPS.

"Workarounden" vi hadde var da å åpne httpS://www.whatever.com
Vis hele sitatet...
I love you, funket!
lefsespiser
lefze's Avatar
Har dog merket at noen sider peker tilbake til en vanlig HTTP-adresse igjen (F.eks. https-versjonen av Facebook, trykker man på noe der blir man sendt tilbake til HTTP-versjonen)

Dette kan f.eks. løses ved å bruke en webproxy (Brukte selv https://www.kproxy.com )
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sliter med det samme i "IT regimet" der jeg jobber. Sider som er sperret som jeg faktisk trenger for å gjøre jobben min men som er umulige å få opp. Skal teste dette. Gleder meg. Hvis noen klager har jeg null problem med å forsvare drt.
Det er en grunn til at det er sperret, get over it og bruk arbeidstiden til arbeidsoppgavene deres.. Surfing på nettet kan dere strengt tatt gjøre på fritiden...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Sliter med det samme i "IT regimet" der jeg jobber. Sider som er sperret som jeg faktisk trenger for å gjøre jobben min men som er umulige å få opp. Skal teste dette. Gleder meg. Hvis noen klager har jeg null problem med å forsvare drt.
Vis hele sitatet...

Hør med it-ansvarlig
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan alle dere moralprekere slutte å mase dritt i øra til folk om å gjøre jobben?
Mange får faktisk betalt for å sitte i et kontrollrom eller lignende å passe på noe en hel dag, da må man jo fylle dagen med noe. Har selv vært i den situasjonen! ( går alarm om noe skjer, så man følger jo med og gjør jobben )
Sitat av Julebrusxx Vis innlegg
Sitter på jobben er bra irritert over at jeg ikke kommer inn på Vgtv.no, 123spill etc etc....

Det starta med at de begynte å blokkere facebook og twitter, men den saken var jo grei. vi brukte bare "hidemyass" ol.

Men nå har IT folka på jobben her kommet en slags IP blokkering fra Websense

Hadde vært fett om noen hadde en måte å komme rundt detta jævelskapet

8, - og 12 timer i kontrollromm fml!
Vis hele sitatet...
Bare gå til schooxy.com , skriv inn f.eks vgtv.no og der har du det!
Det letteste og mest praktiske programmet jeg har vært borti, må være Hotspot Shield
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Det letteste og mest praktiske programmet jeg har vært borti, må være Hotspot Shield
Vis hele sitatet...
vis du elsker popups å masse rare lyder fra anchorfree
Ja, enig der..
Tenkte ikke på at TS skulle surfe, bruker det mest til WoW og CSS i timene (a)
Men det er veldig praktisk hvis du ikke skal surfe, men har GANSKE høy ping noen ganger