Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 4552
Hei

Jeg har fått i oppgave å styre musikken for skoleballet til en 10ende klasse. de er ca 90 elever så musikk smaken er nok VELDIG variert.
så jeg lurte på om noen hadde forslag om noe bra musikk som jeg kunne spille der? piffe litt ekstra opp :P

Har masse erfaring med å styre lyd fra konserter osv (jobber som lydtekninker) men har ikke så altfor stor erfaring med å være DJ, men lærer fort så er det noen generelle tips jeg kan få for at det skal bli best mulig?

Utstyr: 2 macier og en aktiv sub (husker ikke merke), 1 Macbook pro, DJ pult med to cd spillere (veit ikke helt hvordan den ser ut ennå), et lyd bord med 8 eller 16kanaler og kan sikkert fikse mer hvis det trengs

takker for alle tips
Sist endret av Marre92; 28. mai 2009 kl. 23:35.
America - You Can Do Magic loopet, så er kvelden reddet.
10 klasse? liste sanger slår vel godt ann hos dere? + du kan spille endel techno, det elsker kidsa
Marre92's Avatar
Trådstarter
95 8
Hadde planer om å spille en del av techno, trance, dance osv men hva er det du tenker på når du sier "liste sanger"? (sikkert noe åpentbart jeg ikke skjønner xP )
Sist endret av Marre92; 28. mai 2009 kl. 23:42.
House funker alltid fett på sånt, helst ikke noe rap/rnb/hiphop, men et par sanger av det KAN funke hvis de er kjente og folk liker de/den.

Tecno kan gå greit, men det er ikke så bra dansemusikk. Men 10endeklassinger har en tendens til å være så sjenerte at de ikke danser (med mindre noen pumper de opp), så det kan også gå ok.
Marre92's Avatar
Trådstarter
95 8
Nei, vil styre mest unna de sjangerne der. er er greie og høre på men passer bare ikke inn når du skal få folk ut og danse litt

Vel, de aller fleste av dem er sikkert sugne til å danse, men poenget er å ha grei musikk de kan late som de danser etter, hvis du skjønner?
jaG
Produktutvikler
Manistream hiphop? Sjekk spillelister på NRK MP3.

- Asher Roth - I love
- Darin - Step up
- Eminem - We Made You
- James Brown - Sex Machine!!1one
- Kevin Rudolf - Let It Rock

Kjedelig spør du meg, men sikkert det mesteparten av de hører på..

Du kan eventuelt smekke på denne.
Sist endret av jaG; 28. mai 2009 kl. 23:56.
Legger dere opp til dansing, er kanskje denne noe som kunne være aktuelt?

Ellers er jo Apollogize noe som alltids funker
Nå er jeg jo så gammel at jeg strengt tatt ikke har lov til å mene noe om temaet, men trikset er å få damene til å danse. Da vil kara komme etter. Det kan være smart å ha med noe eldre musikk som er dansbart.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Nå er jeg jo så gammel at jeg strengt tatt ikke har lov til å mene noe om temaet, men trikset er å få damene til å danse. Da vil kara komme etter. Det kan være smart å ha med noe eldre musikk som er dansbart.
Vis hele sitatet...
Dire Straits - Walk of life?
Sitat av Berkowitz Vis innlegg
Dire Straits - Walk of life?
Vis hele sitatet...
Tenkte mer på Grease eller Abba. Abba har jo vært i vinden i det siste...
Om klassen er 100% mainstream fyrer du opp tilfeldig listemusikk med Lady Gaga og de der pipete RnB sangene. Anbefaler minst EN sang i sjangeren hardstyle litt mot slutten (eller bare kjør hardstyle hele kvelden, fjortisser liker sånnt).
Diverse remixer av kjente mainstream låter burde bli bra. Noe handz-up/ dance låter får å få opp stemningen på gulvet. Start forsiktig og senere dra på med mer intense låter. Husk å få med deg publikum på litt klapping eller lingnede, slik blir det liv av ;D
Husker da jeg gikk i 10. klasse. Så hadde vi et juleball. Da ble sangen: Eric Clapton med Wonderful tonight spilt på repeat hele kvelden.. Husker ikke hvem som var DJ men det var sikkert en av foreldrene : p
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Hva med software? Traktor DJ Studio er et veldig bra program som er lett å sette seg inn i.
X-Ray Specs

Everytime we Touch

Apologize

Time After Time

The Final Countdown

og In My Dreams er gode låter til slike ting.

To av dem er klinelåter, mens de tre andre er litt "annerledes"
Chubby checker - lets twist again. Ble spilt på alle ballene våres, og da skal jeg love deg folk danser og smiler

Skikkelig gladlåt!
Vi hadde ræva dj's på vårt juleball ifjor. Problemet da var at de spilte for mye av det samme, og at "listepopen" de spilte var altfor "gammel", altså type 1-2 mnd. Ta med deg aux kabel, så de kan komme med ønskesanger fra sine egne spillere, innen trance osv. kan det være spesielle låter som er the shit på dette stedet, hvertfall sånn hos oss. Jeg misliker personlig alt som har med klassisk skoleballmusikk sterkt (listepop og trance/house/søppel), men var med å arrangere så fikk en del tilbakemeldinger. Personlig syntes jeg det er moro med en og annen klassiker alà Walk of life som er nevnt over. Pink Floyd? Another brick in the wall part 2 bør ta av på skoleball. Ellers funker klassisk 90's hip-hop. Run-D.M.C hits som Its Tricky og Its like that, og MC Hammer - U Can't Touch This er både fengende og dansbart. Lykke til, umulig å gjøre en hel 10. klasse happy, men blander du den vanlige musikken som alltid blir brukt på skoleball med litt fra ulike sjangere, blir nok de fleste fornøyd!
Har du internett bruker du spotify. Men sanger du må ha med:

The Lonely Island - Jizz in pants (Begynne å bli old, men care)

Maskinen - Alla Som Inte Dansar

En masse katy perry og lady gaga slår høyst sannsynlig godt an.
Fyr på noen goe gamle danse låter alle vett om, for eks Y.M.C.A, Barbie girl og slike ting. Da blir det liv.
Og når folk er goe i gassen kan du jo spille litt mer house låter.

DAVID GUETTA VS THE EGG - Love Don't Let Me Go er en bra house låt som burde få kidsa til og danse.
Infinity er jo også en slager for tiden.
Infected mushroom og Pendulum har og endel sanger som er fete og danse til.
Kan anbefale Slam av Pendulum, det er en kul låt med litt trøkk i

Ellers får jo alltids Lady gaga og disse "stjernene" opp stemmningen hos de små.
Sitat av Blanko Vis innlegg
Har du internett bruker du spotify. Men sanger du må ha med:

The Lonely Island - Jizz in pants (Begynne å bli old, men care)

Maskinen - Alla Som Inte Dansar

En masse katy perry og lady gaga slår høyst sannsynlig godt an.
Vis hele sitatet...
Er kanskje litt uprofft når en DJ bruker spotify? Spesielt nå som spotify har reklame mellom sangene vil jeg iallefall ikke bruke det til slikt.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
gamle 80-talls låter mixet med ny house pleier alltid å være en salger når jeg spiller.
Billie Jean, Girls just wanna have fun, forelska i lærern, og slikt.
Billie Jean er fet fordi den lar seg lett mixe med house.
Sitat av djxfade Vis innlegg
gamle 80-talls låter mixet med ny house pleier alltid å være en salger når jeg spiller.
Billie Jean, Girls just wanna have fun, forelska i lærern, og slikt.
Billie Jean er fet fordi den lar seg lett mixe med house.
Vis hele sitatet...
Jepp, 80's pop.

Ghostbusters, Electric Avenue, Owner of A lonely heart?

Går som regel i dette for oss på fest her i bygda.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Raymond Vis innlegg
Er kanskje litt uprofft når en DJ bruker spotify? Spesielt nå som spotify har reklame mellom sangene vil jeg iallefall ikke bruke det til slikt.
Vis hele sitatet...
Du slipper vel reklamen med Spotify Premium?
Sitat av Raymond Vis innlegg
Er kanskje litt uprofft når en DJ bruker spotify? Spesielt nå som spotify har reklame mellom sangene vil jeg iallefall ikke bruke det til slikt.
Vis hele sitatet...
Det er vell grunnen til at spotify lar deg være "premium" for en dag for en liten sum. så du slipper reklame på fester ol.
Hvis du trenger litt fjortis-trance så kan jeg anbefale:

Rob Mayth (det meste av han, særlig det nevnte under)
- Can I get a witness
- Barbie Girl
- Summer rain
- Celebrate the summer

Pimp! Code (Rob Mayth ft. noen andre)
- R U Ready (5:50 og utover)
- Fuckin fresh
- Wicked body moves
- Like a rocket

Banana Inc (norsk producer)
- Ragabeats
- 21st century digital girl

Stian K (norsk producer)
- Nostalgy
- Coco Jambo 2006
- Daskeladden (russetunes.com)

Alt er forholdsvis rask musikk (140 bpm og oppover)
Sist endret av DJ Småkake; 29. mai 2009 kl. 18:31.
Rick Astley - Never gonna give you up
Sitat av Public_htmL++ Vis innlegg
Rick Astley - Never gonna give you up
Vis hele sitatet...
Word *10 tegn*
Nå har jo eminem sluppet nytt album. Er dette noe som kunne slått an?
Jeg har satt opp ei lita spotify liste med "Dansbare Houselåter". Vil tro mesteparten av disse sangene kan gjøre susen!

Mye av det er hentet fra en eldre tråd her på forumet, Dansbare Houselåter av Lebowski.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Marre92's Avatar
Trådstarter
95 8
Takker for mange gode tips og musikk råd har lagd en liste nå som begynner å se veldig bra
takker for all hjelp!!!
Sitat av Marre92 Vis innlegg
Har masse erfaring med å styre lyd fra konserter osv (jobber som lydtekninker)
Vis hele sitatet...
Du er født i 1992 og er lydtekniker?
Jaggu vokser unga fort opp ja!
Marre92's Avatar
Trådstarter
95 8
ja faktisk xD har jobba med BigBang, dumdum boys, Vasandguttane, riksteatret osv x)
starta 14år gammel i stavern på piraten med Simon Andersen, Anders Rogg og Stig Werner Moe
ALT Av The Lonely Island, inkludert Boombox, Jizz in my Pants, I'm on a Boat og Who said We're wack?

Klassisk techno/trance går vel også, og for all del, ikke glem HADDAWAY - WHAT IS LOVE!

Sitat av Public_htmL++ Vis innlegg
Rick Astley - Never gonna give you up
Vis hele sitatet...
Den må også være med ja
Sist endret av Deadlock Radium; 8. juni 2009 kl. 22:01.
Marre92's Avatar
Trådstarter
95 8
må spørre om en ting til ^^
noen som veit hvor jeg kan få tak i "napoleon med sin hær"? de skal bruke denne som intro sang når de kommer, men jeg finner bare versjoner der du må betale. og siden det er en folkesang som ingen har rettigheter så må vel det finnes et sted å finne den gratis?
på et slikt arrangement hadde jeg likt å høre Manian - Welcome to The club
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av plohg Vis innlegg
Om klassen er 100% mainstream fyrer du opp tilfeldig listemusikk med Lady Gaga og de der pipete RnB sangene. Anbefaler minst EN sang i sjangeren hardstyle litt mot slutten (eller bare kjør hardstyle hele kvelden, fjortisser liker sånnt).
Vis hele sitatet...
Er du vittig? Kjenner ikke en fjortiss som liker Hardstyle, du forveksler det vel ikke med "Hard Dance"? (Pulsedriver, Cascada og lignede tull og tøys)

Hadde jeg spilt på et skoleball hvor alle ønsket å høre Hardstyle hele kvelden, så hadde jeg lagt meg ned på knær og tilbedt god og allah, og spaghetti monsteret på en gang!
Sitat av djxfade Vis innlegg
Er du vittig? Kjenner ikke en fjortiss som liker Hardstyle
Vis hele sitatet...
Her i bygda går det mest i hardstyle og har gjort det i ca ett år.
Alle "kidsa" hører på hardstyle i vår del av verden.

OT: Sist det var skoleball her i bygda slo det veldig an når man spilte aqua - cartoon heroes tydeligvis en sang alle kan og liker.
Sitat av Marre92 Vis innlegg
må spørre om en ting til ^^
noen som veit hvor jeg kan få tak i "napoleon med sin hær"? de skal bruke denne som intro sang når de kommer, men jeg finner bare versjoner der du må betale. og siden det er en folkesang som ingen har rettigheter så må vel det finnes et sted å finne den gratis?
Vis hele sitatet...
Det koster det samme for en sang som for et jordbær eller frøene på mc donalds burgeren din... Om du virkelig trenger sangen, er vel valget enkelt?
Scotty - The Black Pearl

Alpha Twins - Smack My Derb

Madonna ft. Lil Wayne - Revolver

T-Pain - Superman


Eric Right - Strip Club


ATC - Around the World


Scooter - The Logical Song

Kick - Fest hos mig - Ja utrolig nok :P

Er mange flere sanger å ta av, men det er viktig når du velger trance/house osv. Å enten ha sanger som "tar av" ganske tidlig. Få unge som liker å vente på at sangen bygger seg opp.
Scotty - The Black Pearl

Alpha Twins - Smack My Derb

Madonna ft. Lil Wayne - Revolver

T-Pain - Superman

Eric Right - Strip Club


ATC - Around the World

Scooter - The Logical Song

Kick - Fest hos mig - Ja utrolig nok :P

Er mange flere sanger å ta av, men det er viktig når du velger trance/house osv. Å enten ha sanger som "tar av" ganske tidlig, eller klippe de kortere. Få unge som liker å vente på at sangen bygger seg opp.
Sist endret av Parkett; 11. juni 2009 kl. 15:30.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av bolla3 Vis innlegg
Her i bygda går det mest i hardstyle og har gjort det i ca ett år.
Alle "kidsa" hører på hardstyle i vår del av verden.

OT: Sist det var skoleball her i bygda slo det veldig an når man spilte aqua - cartoon heroes tydeligvis en sang alle kan og liker.
Vis hele sitatet...
Definer Hardstyle? :P
http://en.wikipedia.org/wiki/Hardstyle

Hardstyle er musikk med innflytelse fra trance, rave og lignende.
Artister som Headhunterz
og Dj Zany

er etter min mening gode eksempler på Hardstyle.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av bolla3 Vis innlegg
http://en.wikipedia.org/wiki/Hardstyle

Hardstyle er musikk med innflytelse fra trance, rave og lignende.
Artister som Headhunterz
og Dj Zany

er etter min mening gode eksempler på Hardstyle.
Vis hele sitatet...
Jo takk, bare tester deg. Men så kult for deg da, her hvor jeg bor er det bare noen fåtall i nærmiljøet som liker Hardstyle. Og de eneste arrangemente man kan høre skikkelig Hardstyle på her i Bergen, er de jeg har vært med på å arrangere selv (Bergen Hardstyle pres. HARDSTYLE EUFORIA). Hvor er det du holder til da? :P må være et herlig sted å feste, om ingen kommer å whiner over musikken som blir spilt?
djxfade:

Jeg bor lengst inne i den mest gudsforlatte plassen i nordland. (eksilsøring) Ca. En times kjøring fra mo i rana. dessverre så er det fremdeles en del mennesker som ikke liker hardstyle her... (må fikses)
Ikke det at det er så mye potensiale for noen store hardstyle fester her (bor ca. 500 mennesker her, mest gamlinger...)
Jeg går i niende å på skolen vår er det hardstyle folk liker best på slike kvelder. pluss du kan fyre opp noe techno å house.

slikt slår alltid an på slike kvelder
Let it rock og Welcome to the World av Kevin Rudolf
Diverse av Sum41
Maybe noe regga av Bob Marley