Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 584
God kveld=)

Etter jul sitter jeg her med en haug gavekort jeg hadde planer om å svi av imorra. Og jeg har tenkt å gå til innkjøp av et nytt xboxspill jeg kan holde på med i romjula=)

Men er lei av å svi av 5-600 kr på et spill som varer i 2 dager, f.eks gears of war, varte 1 dag, Halo 3 varte 4 timer (offline, har ikke xbox live)

Så da spør jeg her, om et spill som kan vare en stund, m.a.o et rpg spill.
Så det jeg lurer på om det er noen her som har noen bra RPG spill til xbox360 å anbefalle?
Oblivion er ikke et alternativ. Men tenker i retningen mot ninety nine nights, men bare mer "rpg'ish" altså flere lvler, flere missions, flere våpen/loots osv osv.

Ble litt dårlig formulert, men dere skjønner tegninga=)

Mvh. Kugie
Jeg må bare spør. Hvorfor ikke oblivion?
Mass Effect skal også være en virkelig god RPG med god levetid.
Sitat av SgTeRiK
Jeg må bare spør. Hvorfor ikke oblivion?
Vis hele sitatet...

Sikkert fordi det er mer en fantasi-fps enn et reint rollespill.

Forresten må jeg stemme meg enig i Mass effect. Greit spill med en god del replay-value, selv om det er litt lett på mange av rpg-aspektene.

Edit: Finnes jo andre spill som Two worlds, Eternal Sonata og Blue Dragon, men det spørs litt hva som faller i smak

Her er gamespot.com sin side på rpg-er til xbox 360: link

Det virker ikke som det er så mye å velge mellom
Sist endret av Ralith; 26. desember 2007 kl. 20:34.
Jeg er ikke kjent med XboX men Final Fantasy serien er jo ganske bra.. Aner ikke om det finnes til XboX da..
Støtter mass effect
Men det er nok heller ikke et "reint" roll spill, er mer et sanntids action rollespill. Så utifra posten din tviler jeg på at det er et sånn spill du er ute etter.
Men vil bare si at det er et supert spill, som du lett kan spille i 40 til 50 timer, og som du uten problemer kan spille gjennom 2,3,4.. ganger (siden historien ikke vill være lik hver gang)
Sist endret av Darkness123; 26. desember 2007 kl. 20:35.
Mass effect så bra ut, men er det sånn lvler/få tak i bedre gear etc etc i det?
Two Worlds? Eternal Sonata?
Eternal sonata og Blue Dragon ble for "tegneserie" for meg=P
Hvorfor ikke Oblivion? Nah hadde det på pc, spilt det mye, blitt rett og slett lei av det=)
Men noen som kunne svart meg på om Mass Effect går ut på å lvle, skaffe gear/utstyr osv?

Ellers er det bare å komme med forslag=)

Takk Ralith for linken, fant Kingdom under fire, circle of doom. Ligna på n3 men så mye bedre ut Noen som har noen erfaringer med dette spillet?
Sist endret av Kugie; 26. desember 2007 kl. 22:02.
Sitat av Kugie
Men noen som kunne svart meg på om Mass Effect går ut på å lvle, skaffe gear/utstyr osv?
Vis hele sitatet...
Ja, du lvler i Mass Effect, men det er et veldig "simpelt" lvl-system. Etter hver lvl får du talent points som du kan bruke til å gjøre deg selv (og dine medkamerater) bedre i feks. bruk av våpen, mer helse og slikt. Hele systemet er veldig snevert, og du har dessverre ikke noe veldig imponerende utvalg av ting å plassere poeng i.
Det er dermed ikke noe feats, skills eller stat-points som man kan kjenne igjen fra andre, mer typiske rollespill.

Looting-systemet er også veldig kompakt og enkelt. Etter at du har drept en fiende får du automatisk ting fra den personen. Bortsett fra dette er det en gang iblant et skap eller to som du kan hacke og dermed finne noen våpen eller slikt. Bioware brukte det samme lvl- og looting-systemet i Jade Empire, og jeg synest fremdeles at det føles litt for utvannet.

Personlig likte jeg spillet greit nok, men det ble en litt for slanket rpg for min smak. Dialogen og alt det der er bra, men spill-mekanismen kan ofte minne mer om noe tatt fra et tredjepersons-skytespill med små rpg elementer, istedenfor et dypt rpg-eventyr som mange av oss spill-nerder kaver etter

Men, hvis du synest spill inspirert av Dungeons and Dragons kanskje blir for mye tallknusing, og er lysten på en god historie...da vil du nok like Mass Effect ganske mye.

Selv tolererte jeg mildheten av rpg-elementet i spillet fordi jeg synest dialogen var såpass grei, samt at jeg hadde hørt at historien skulle være god. Nå har jeg fullført spillet, og selv om jeg er fornøyd med opplevelsen er det ikke noe jeg kommer til å gjøre om igjen.


R.

PS: KUF: Circle of Doom kommer ikke ut før januar 2008
Sist endret av Ralith; 27. desember 2007 kl. 05:59.