Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 635
Ett lite spørsmål jeg lurer på, har vært syk en 8 dager nå å har ennå ikke fått sykemeldingen i posten fra legen, lønningen kommer vel enten seinere idag eller imorgen. Sjæfen er klar over att en sykemelding kommer. Er det slik at jeg ikke får penger for dagene jeg har vært borte om sykemeldingen ikke er kommet i tide?

jeg trenger sårt penger.
Her

Sykemelding

For å få rett til sykepenger etter utløpet av egenmeldingsperioden er det et vilkår at arbeidsuførheten dokumenteres med legeerklæring. Legen skal alltid vurdere om det er tungtveiende medisinske grunner til at arbeidstakeren skal være borte fra arbeidet. Dersom legen mener at sykemelding er nødvendig, skal gradert sykemelding være det første alternativ, før aktiv sykemelding vurderes. Aktiv sykemelding forbeholdes de tilfeller der den sykmeldte ikke kan utføre sine vanlige arbeidsoppgaver. Motsatt skal gradert sykemelding benyttes der arbeidstakeren kan utføre en del av sine vanlige arbeidsoppgaver ved å arbeide redusert tid eller ved å bruke lenger tid på oppgavene.



Legen har ikke anledning til å skrive sykemelding med tilbakevirkende kraft. Det betyr at hvis arbeidstakeren går til legen først 2. eller 3. dagen etter at han/hun ble syk, vil egenmeldingen gjelde for de første dagene og sykemeldingen først fra den dagen vedkommende er hos legen.
Vis hele sitatet...
Kommer litt ann på når du gikk til legen...

Teknisk sett så må du ha levert legeerklæring før du kan få noe som helst, men kanskje du kan overtale sjefen din til å senke litt på kravene.
Sist endret av Ralith; 11. oktober 2007 kl. 05:24.
Trådstarter
43 1
Thank you, akkurat det jeg var ute etter.