Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 5026
Det som er drit nå med de fleste mmorgp spillene som har vært ei stund, er at man må ut med en million kroner for alle expansionene som fins. Til EQ fins det vel 5 eller 6 expansion pakker. Så det dreier seg om en del penger jeg har sløst vekk her. + at jeg har to kontoer og spleisa på en konto. Så har kjøpt dobbelt og en halv opp! Utrolig hva man er villig til å betale når man er hekta. Kjøpte faktisk penger i spillet for ekte kr. Var ikke snakk om de store beløpene, men dog.
Man blir liksom helt isolert og tenker kunn på spillet.
Ikke uten grunn at det står: "You'r in our world now!" utenfor EQpakka
Ingen her som spiller Lineage 2?

Har ingen kule screens å vise, men kan vel ta noen når jeg får tid til å spille (L2 har lav prioritet hos meg, enda.. :P).
I like turtles
Skyfex's Avatar
Spilte AO i ca. 2 år. Det gikk temmelig mye ut over skolen. Spilte fra jeg kom hjem til jeg la meg (som regel sent), + hele helga.. Var nok ikke tid til lekser nei =)
Jeg spiller webspill som f.eks. en PA clon og cq2... Er sikkert av samme ulla. Man blir veldig hekta, og mye tid går på å spille det. Problemet mitt er at det blir dyrt etterhvert, fordi jeg sitter på isdn... Ikke bra
Jeg prøve Guildwars under E3, var forvirrende. Tror ikke jeg har det som trengs for å spile mmorpgs.

Diablo 2 derimot, det spilte man mye, helt til folk begynte å cheate som faen :/
▼ ... noen måneder senere ... ▼
*bump*

Bare som en liten oppdatering fra min side, så er jeg da hekta på EQ igjen :P
Merkelig det som skjer da man begynner å syns spillet er gøy igjen. Når man spiller det, og er mer eller mindre hekta kan man ikke skjønne at det var noe gøy uten. Men når man er møkk lei tenker man at man aldri vil begynne igjen, for alt er bedre uten. Nå kan jeg ikke en gang tenke at jeg har tenkt den tanken :P Skremmende igrunn! Enkelte livsverdier blir også helt forandret. Da jeg først var hekta på eq vurderte jeg å bruke pengene jeg fikk da jeg solgte scooteren til å kjøpe egen pc. For pappa trengte alltid PCen da jeg raidet(da er man veldig opptatt og kan egentlig ikke gå :P), men da jeg ble lei tenkte jeg liksom; dæven å flaks at jeg ikke kjøpte den PCen...har jo over hode ikke bruk for den! Kan jo kjøpe mye ant kult! Og nå som jeg er hekta igjen tenker jeg: Hvorfor i svarte kjøpte jeg den ikke? Fanken heller! (for pappa kommer fremdeles og tar PCen på de verste tidspunktene). Jeg bestemte meg også å inn i militæret som fallskjermjeger da jeg ikke spilte eq. Var fast bestemt og skikkelig gira på å komme inn. Men nå har tanken streifet meg med å heller bare ta siviltjeneste, for da kan jeg spille etter jeg har vært på en skole og passet barna liksom :P Men jeg har heldigvis klart å tenkte meg til såpass fornuft at jeg skal holde oppe treningen til militæret og gjøre mitt beste på opptaket :P
Det er liksom som en ny person blir født når man blir hekta igjen. En ny person blir født hvert halve år. Syns det er gøy et halvt år, blir lei etter det halve året og er lei ca et halvt år, så begynner man igjen osv. Ganske bra tima igrunn, for militæret er om et halvt år ca

Jeg har gått fra veldig hekta, til moderat hektet de siste ukene da. Så har det vel mer eller mindre under kontroll nå. Går liksom ut hvis noen ber meg med på noe og sånt

Følte bare for å lufte denne oppdateringen
Startet forøvrig denne tråden da jeg var fri fra eq, og alt var bare bra :P Nå kommer alt til å gå til helvete :P

Har forresten fått EQ2 beta-key nå, så jeg er nok skikkelig doomed for å si det sånn!
/kiss zyrtec
Sist endret av GeirBauer; 29. oktober 2004 kl. 23:31.
▼ ... over en uke senere ... ▼
kommer til og bli heekta på wow bare kjenner det, kmr til og game meg til søvne i helga :S
jupp.. avhengigheten er jævlig.. før var det daoc. nå er det WoW, jeg står opp tidlig om morran for å sjekke mailboxen i spellet. og da sier det seg selv at det går for langt.. men sånn er livet. når man er avhengig er man avhengig.
Jeg har vært hekta på EQ over lengre tid. Har holdt på med Geir her. Vi begynner samtidig og slutter samtidig nesten hele tiden :P i motsetning til geir nå tho er jeg 3 ganger så hekta som før.. Grunnen er nok fordi jeg er kommet inn i et High End guild og gjør alt for å bli best nå ..

DAoC er utroooolig likt Everquest.. ser ut som de har kopier hele greia men men, er den typen gameplay som er gøyest syntes nå jeg , Er derfor jeg tror WoW kommer til å bli 3 ganger så stor suksess en EQ2

Har testa EQ2 beta selv, og syntes rett og slett det er for dårlig.. i begynnelsen syntes jeg det var litt gøy, og jeg tenkte det kom til å bli mye gøyere dersom jeg kom ut i den "store verdenene". men skuffelsen var stor.. Den store verdenen var serdeles liten og ikke noe morro.. De har lagt alt for stor vekt på grafikken og slossing her. noe som gjør at de har fokusert mindre på gameplayen.

WoW har jeg lastet ned nå, og skal teste når jeg kommer hjem fra skolen( Gleder meg sykt), Tror dette kommer til å ha en stor invirkning på meg pga det fantastiske gameplayed det ser ut til å ha. Den ok'e grafikken og de enorme zonene.

Syns EQ2 har gjort en fjasko med grafikken, et MMORPG skal ikke kunn være grafikk. + at du blir lei av slik grafikk i lengden. WoW har truffet spikeren etter min mening tho, etter screenshots jeg har sett iallefall.
liker grafikken i wow den er veldig pen, og wow i seg selv er enormt stort! masse quester og gameplay og loadinga som i mange spill er lang, er i wow minimal. har ikke oplevd og måtte loade noe ingame, og for og komme inn er det kansje 3 sec loading! :P

Dette blir moro, men skummelt!
Har vært gjennom noe av det samme, spesielt mens jeg jobba med første char til 50 i DAOC... <hoste>

Men er gift med en dame som og spiller, så da er det jo greiere

Er kvitt avhengigheten, men spiller fortsatt mye.
Til de som ler av folk som spiller hver dag pleier jeg å spørre hvor mye tid de bruker foran tv'n...
Spill krever som regel mer av deg enn tv'n gjør.

Har betaet EQ2 og WoW i høst, pokker ta Blizzard for deres betalings og lanseringspolicy... Men før den tid kommer jo ny shiny exp pack til DAOC og da...

Uansett, den viktigste delen av min mmorpg erfaring er alle vennene jeg har fått meg. Både i Norge og utlandet. Mange av oss har spilt sammen i flere år, og truffet hverandre flere ganger utenom internet og spill.
jepp, det sosiale booster virkelig mmorg online spill!
Cenomorph: ja

jeg for min del er avhengi av AA og ET

spilte Guild Wars nesten hele helga under den open preview greia tror jeg ikke skal kjøpe det, for da blir jeg hekta..
Det beste er vel å ikke ha internett hjemme. Jeg er bare online å jobb så da blir det ikke spilling.

Men får snart bredbånd i leiligheten, da blir det wow hver eneste ukedag Gleder meg noe helt sinnsykt.
Dama går på skole borte så jeg er alene hjemme alle hverdager.

Wow er noe av det jeg har sett mest frem til innen spill noen gang, har spillt de andre warcraft spillene enormt mye.
Har aldri spillt så mange Online spill før fordi det passer dårleg med jobb, 14 på og 14 av.

Seff er det konge når eg heime, 24/7 spilling. Men når eg er på jobb har eg aldri giddet og satt meg inn i eit online rpg spill.

Går det greit/ok å starte på ein character (14 dagers spillling) forså og la den ligge i 14 dager, etc etc...

Berre det ikkje ender opp med sjukemelding?

Ps. Har registert meg på Project Entopia siden det er "gratis" å spille. Har spillt ein del rpg spill, men er det nåken online rpg som passer for nybegynnere?
Sist endret av jha85; 11. november 2004 kl. 17:51.
jha85, det er ingen problem å spille mmorpg med den type rotering
Har spilt med flere som gjør det.
Viktigste er nok å finne en klasse/karakter som ikke er 100% avhengig av en gruppe for å gå opp i nivå, samtidig som de du spiller med er klar over hvordan du jobber/spiller.
En av tingene med online spill er å kjenne hverandres spillevaner
Kjøpte meg EQ2 i dag og gleder meg sykt til å få spilt det.
Har testa ut betaen til WoW i helga og vil si meg ganske skuffa, ikke på selve gameplayet men på spillets visuelle område.

Ta "character creating" f.eks, det er ca. 5 forskjellige hårtyper, ansikt, skjegg og hår. Thats it!, ser for meg at alle ser mer eller mindrehelt like ut etterhvert.

Jeg synes også grafikken ble en smule ensformig da det var lite flyt, man så lite av den etterspurte bumpmappingen og all form for tøy og rustning ble liksom klistra på.
Hele grafikken ble liksom som om når man zoomer helt inn på unitsene i Warcraft 3, dette er kansje meninga men...

Grafikken ville nok best passet 2-3 år tilbake, men vi har kommet såpass langt at vi kan forvente grafikk slik som det er på EQ2.

Gameplayet i WoW var forresten fantastisk, det var moro, variert og spennende.

WoW hadde bedre gameplay enn alle de andre mmorpg spillene jeg har spilt (EQ, AO, DAOC, AC2, GW, UO og SWG).
Personlig liker jeg bedre grafikken til WoW enn EQ2.
Og du blir vel ikke akkurat så veldig mye mer imponert over karakter laging i EQ2 heller da...

Spilte EQ2 i beta, men WoW sugde mer tak i meg enn det EQ2 klarte...

Smak og behag antar jeg. Finnes jo dessverre ingen virkelig unike mmorpgs ute på markedet.
spill, klaner, ventrilo.. slår alt IRL uansett
den rusen den rusen ;p jeg har enda ikke blitt skikkelig avhengig av noe spill. var på kanten da half life 1 kom ut, da spillte jeg veldig mye singleplayer nonstop. men ellers er det ikke mye å skryte over i forhold til andre her
Wow går nå utover eksamen her. Går ikke på skolen lenger vøtt :S Så må rive meg løs fra det snart og øve som en gal frem til eksamen så kan jeg spille et par måneder i strekk etterpå
▼ ... flere år senere ... ▼
Spillavhengighet er det så grufult da? Hva med data avhengighet er det noen som glemmer den? eller er det like greit å sitte på datamaskinen sålenge du ikke er "hekta" på ett dataspill? seriøst ass det er jo bare å trekke ut kabeln å gi seg faen.
Sist endret av Psilofyr; 11. oktober 2007 kl. 04:06.
Sitat av Psilofyr
Spillavhengighet er det så grufult da? Hva med data avhengighet er det noen som glemmer den? eller er det like greit å sitte på datamaskinen sålenge du ikke er "hekta" på ett dataspill? seriøst ass det er jo bare å trekke ut kabeln å gi seg faen.
Vis hele sitatet...
Du bare måtte trekke opp en 3 år gammel tråd for å komme med slik kommentar? I store allpakka....

Å si at personer som er "spillavhengige" bare kan trekke ut "kabeln" blir litt vimsete. Ting er ofte mer kompliserte enn det...
Så ikke att tråden var så gammel, kom bare over den. Synes det virker som de fleste her rett og slett bare skryter på seg at dem er så avhengige. "Jeg gidder ikke ta eksamen ennå fordi jeg skal spille 24/7, hø hø".. hva er så bivirkningen av denne avhengigheten? abstinenser? det finnes vel svake individer som ikke klarer å slutte, men tror det meste er bullshit oppskrytt i media. Det ligger jo bare i hodet.

Altså, la meg prøve å skjønne. Er det spillet i seg selv som er så enorm rusgivende og bra, eller er det att en blir sugd inn i en fantasiverden? Noe jeg har vanskelig for å tro på. Har hørt att det er diverse stoffer som utløses i hjernen når en klare å oppnå noe, men denne vil jo også utløses ellers når en lykkes med noe. Og spille 24/7 trenger ikke være en avhengighet sålenge du fint kan gjøre andre ting. Jeg kunne godt spilt massevis av timer hver dag men ville aldri droppa bort jobben og pengene på det. Hvordan mestrer dem å miste jobben, ikke ha noen penger, men samtidig ha internett og penger til dataspill? pushe cd plater?

Nei det er nokk bare media som presser det inn i hodet på foreldre som tror ungene demmes er blitt spillnarkis fordi dem tilbringer så å så lang tid bak tastaturet, og så sender dem til klinikker som koster massevis av gryn. Men men, alt blir visst en avhengighet nå til dags.
Sist endret av Psilofyr; 11. oktober 2007 kl. 05:45.
Alt kan skape psykisk avhengighet. Det er bare uempatisk å kalle noen svake fordi de er psykisk avhenige av noe som er (for mange) sosialt og gøy, kort sagt.