Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 2034
Hei jeg har verdt innlagt i et par dager og de gjir meg medesin som skal dempe tankene mine. Men den gjør meg bare extra mere nefor og jeg har nektet og fortsette med den. Er dette lov?
Ja. Hvis de ikke har tvangsvedtak på deg kan du forlate institusjonen og nekte medisinering. Er du under 18 så er det annerledes
Vil ikke forlate vil bare ikke gå på den medesinen de gjir
Hvor gammel er du? Er du under 18, vet du kanskje ikke selv hva som er best for deg og ikke. Fortell dem du ikke ønsker og ta dem og hør hva de har å si.
Synes du skal be om å få snakke med institusjonens lege og diskutere saken. Kanskje dere blir enige? Ellers kan du nekte medisin så lenge du er myndig og ikke er pålagt tvungen medisinering.
Er 21 og må vente til mandag for og snakke med legen de sier jeg må snakke med legen om det
Er rart at en medisin som skal dempe tankekjør gjør deg mer nedfor. Spør om du kan få en annen medisin?
Sitat av something Vis innlegg
Er rart at en medisin som skal dempe tankekjør gjør deg mer nedfor. Spør om du kan få en annen medisin?
Vis hele sitatet...
Det er ikke så rart. Ganske vanlig når man medisinerer mani feks.
Har de ikke vedtak på tvangsmedisinering så kan du være der så lenge de lar deg være der, men kun ta de medisinene du vil ta.
Svært kritisk til antipsykotika jeg personlig, og er nok de som gjør deg mer nedfor. Evt. Antidepressiva i begynnelsen av behandlingen.

MÅ man ta antipsykotika foretrekker jeg Seroquel både mtp. Fysiske og psykiske bivirkninger.
Sist endret av einsteindragon; 3. desember 2023 kl. 16:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Det er ikke så rart. Ganske vanlig når man medisinerer mani feks.
Vis hele sitatet...
Det er ikke mani feks de gjir meg medesin mot psykose for og gjøre meg trøtt og depe tanke gangen men den demper ikke tanke gangen eller gjør meg trøtt får 30mg elvanze og 25mg av den andre om morningen og 50 mg av den andre til kvelds

Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Har de ikke vedtak på tvangsmedisinering så kan du være der så lenge de lar deg være der, men kun ta de medisinene du vil ta.
Svært kritisk til antipsykotika jeg personlig, og er nok de som gjør deg mer nedfor. Evt. Antidepressiva i begynnelsen av behandlingen.

MÅ man ta antipsykotika foretrekker jeg Seroquel både mtp. Fysiske og psykiske bivirkninger.
Vis hele sitatet...
De gjir meg det ikke mot øsykose for det har jeg ikke
Sist endret av pollen; 3. desember 2023 kl. 17:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av pollen Vis innlegg
De gjir meg det ikke mot øsykose for det har jeg ikke
Vis hele sitatet...
Psykosemedisiner gis mot mye rart. Både angst, uro, søvnproblemer, roe ned agressive pasienter eller bare for å gjøre pasienter mer medgjørlige. Til og med som straff.

Ikke rart når det aldri gis konsekvenser for feilmedisinering av psykosemedisiner.

Selv om akutt dystoni, hjerteproblemer, blodtrykkmedisiner og plutselig død er blant bivirkningene.

Vært flere ganger tatt til akutten og innlagt pga. Bivirkninger. Dyskinnesier, Akutt Dystoni og Pusteproblemer.
Sist endret av einsteindragon; 3. desember 2023 kl. 17:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Psykosemedisiner gis mot mye rart. Både angst, uro, søvnproblemer, roe ned agressive pasienter eller bare for å gjøre pasienter mer medgjørlige. Til og med som straff.

Ikke rart når det aldri gis konsekvenser for feilmedisinering av psykosemedisiner.

Selv om akutt dystoni, hjerteproblemer, blodtrykkmedisiner og plutselig død er blant bivirkningene.

Vært flere ganger tatt til akutten og innlagt pga. Bivirkninger. Dyskinnesier, Akutt Dystoni og Pusteproblemer.
Vis hele sitatet...
De har ikke informert om noen bivirkninger som dette. Det er små rlde piller
Små røde eller rosa piller kan være Seroqueel/Quetiapin 25 mg.
Bilde her:

Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Små røde eller rosa piller kan være Seroqueel/Quetiapin 25 mg.
Bilde her:

Vis hele sitatet...
Ja quetapin heter det
Du kan nekte medisin. Men er du innlagt på tvang og legen sier du skal ha det, så holder de deg fast og gir deg en sprøyte med det i stedet.

Mvh
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Du kan nekte medisin. Men er du innlagt på tvang og legen sier du skal ha det, så holder de deg fast og gir deg en sprøyte med det i stedet.

Mvh
Vis hele sitatet...
Nei det var valgfritt inlegging
Sitat av pollen Vis innlegg
Nei det var valgfritt inlegging
Vis hele sitatet...
Bare oppfør deg så det plutselig ikke blir tvang.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Bare oppfør deg så det plutselig ikke blir tvang.
Vis hele sitatet...
Skal snakke med legen imorgen så har eg planer og skrive meg ut
Quetiapin er da ikke så ille det? Syns d er digg som sove medisin hvertfall, men vi er da alle forskjellige.
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Quetiapin er da ikke så ille det? Syns d er digg som sove medisin hvertfall, men vi er da alle forskjellige.
Vis hele sitatet...
Ille nok egentlig.
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Quetiapin er da ikke så ille det? Syns d er digg som sove medisin hvertfall, men vi er da alle forskjellige.
Vis hele sitatet...
Hjeloer meg ikke og sove i det heletatt vi har leggetid 11 men klarer ikke og sove før 4 om natten så vekker de meg 7 om morningen
Quetiapin kan være helt jævlig for enkelte. Jeg blir 10x mere deprimert når jeg våkner
Sitat av Opponent Vis innlegg
Quetiapin kan være helt jævlig for enkelte. Jeg blir 10x mere deprimert når jeg våkner
Vis hele sitatet...
Blir mere deorimert med en gang medesinen begynner og virke
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Du kan nekte medisin. Men er du innlagt på tvang og legen sier du skal ha det, så holder de deg fast og gir deg en sprøyte med det i stedet.

Mvh
Vis hele sitatet...
Forskjell på tvangsinnlagt og tvangsmidisinert. Skal være ekstremt gode grunner til det siste.

Quetipan er bra på 25-100 mg.
Ved mer kan det være ubehagelig, smertefullt og både fysisk og psykisk tortur. Spesielt om man prøver å holde seg våken eller være oppreist.

Spesielt ved 200 mg+
Sist endret av einsteindragon; 3. desember 2023 kl. 21:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Forskjell på tvangsinnlagt og tvangsmidisinert. Skal være ekstremt gode grunner til det siste.

Quetipan er bra på 25-100 mg.
Ved mer kan det være ubehagelig, smertefullt og både fysisk og psykisk tortur. Spesielt om man prøver å holde seg våken eller være oppreist.

Spesielt ved 200 mg+
Vis hele sitatet...
Igjenn har hatt 0 goe virkninger med dette og nårr jeg sa det til legen brydde ikke legen seg om det
Sitat av pollen Vis innlegg
Igjenn har hatt 0 goe virkninger med dette og nårr jeg sa det til legen brydde ikke legen seg om det
Vis hele sitatet...
Prøv å vis han denne som jeg lenka til ovenfor her. Tidsskriftet bør være en grei kilde vil jeg tro.
Sitat av pollen Vis innlegg
Igjenn har hatt 0 goe virkninger med dette og nårr jeg sa det til legen brydde ikke legen seg om det
Vis hele sitatet...
Typisk leger på slike institusjoner. Fulle av psykopater og sadister som egentlig ikke har noen å svare til.
De kan nesten gjøre alt de vil uten konsekvenser.

Jeg snakker om medisinens virkning hos de fleste. Altså generelt sett.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Prøv å vis han denne som jeg lenka til ovenfor her. Tidsskriftet bør være en grei kilde vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
Lest litt de snakker veldig mye om insomnia det har jeg ikke mitt problem er at hjernen min klarer ikke og skru seg av så lett
Sitat av pollen Vis innlegg
Lest litt de snakker veldig mye om insomnia det har jeg ikke mitt problem er at hjernen min klarer ikke og skru seg av så lett
Vis hele sitatet...
Men det nevnes også at quetiapin ikke er sånn kjempebra uansett mengder.
Ah
Sitat av pollen Vis innlegg
Igjenn har hatt 0 goe virkninger med dette og nårr jeg sa det til legen brydde ikke legen seg om det
Vis hele sitatet...
Hva er goe virkninger og hvilken referanse og erfaring har du med medisinering i psykiatrien? Du virker jo ikke helt å ha tatt innover deg at du er innlagt på psykatrisk, det er vel en grunn til at du er der som du ikke snakker om. Det finnes dessverre ingen mirakelkur eller quickfix og andregen antipsykotisk er helt latterlig mye bedre enn mange alternativ, for 50 år siden hadde du blitt lagt i reimer.

Jeg har veldig god erfaring med antipsykotisk, Olanzapin over tjue år når det virkelig tar av i toppen. Etter å ha vært gjennom felleskatalogen så ble det redningen og den virker absolutt best nå når jeg ikke tar den fast og har lav eller ingen toleranse. Tar den kun ved behov, laveste dose og en nedstemt hangover har jeg lært meg å akseptere som en del av den "positive" bivirkningen som hjelper meg å lande og få nullstilt meg.
Sitat av Dough Vis innlegg
Hva er goe virkninger og hvilken referanse og erfaring har du med medisinering i psykiatrien? Du virker jo ikke helt å ha tatt innover deg at du er innlagt på psykatrisk, det er vel en grunn til at du er der som du ikke snakker om. Det finnes dessverre ingen mirakelkur eller quickfix og andregen antipsykotisk er helt latterlig mye bedre enn mange alternativ, for 50 år siden hadde du blitt lagt i reimer.

Jeg har veldig god erfaring med antipsykotisk, Olanzapin over tjue år når det virkelig tar av i toppen. Etter å ha vært gjennom felleskatalogen så ble det redningen og den virker absolutt best nå når jeg ikke tar den fast og har lav eller ingen toleranse. Tar den kun ved behov, laveste dose og en nedstemt hangover har jeg lært meg å akseptere som en del av den "positive" bivirkningen som hjelper meg å lande og få nullstilt meg.
Vis hele sitatet...
Jeg er frivelig innlagt på avrusning jeg er ikke psykisk syk de gjir meg den ikke som medesin til psykose men som sove medesin
Har du tenkt over at du blir dårlig av å ikke ruse deg (abstinenser) og ikke de c preparatene?
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Har du tenkt over at du blir dårlig av å ikke ruse deg (abstinenser) og ikke de c preparatene?
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri rust meg på harde stoffer grunnen jeg lå meg inn var for jeg prøvde og overdose på zopitin og er 100% sikker det ikke er abstinenser for det ble mye bedre med engang jeg nektet og ta medesinen de sa jeg skulle ta
Sitat av pollen Vis innlegg
Jeg har aldri rust meg på harde stoffer grunnen jeg lå meg inn var for jeg prøvde og overdose på zopitin og er 100% sikker det ikke er abstinenser for det ble mye bedre med engang jeg nektet og ta medesinen de sa jeg skulle ta
Vis hele sitatet...
OK. Det er skummelt å avbryte medisiner mot psykose hvis du sliter med det. Hør om du kan få noe Zyprexa eller noe istedenfor?
Sitat av Astro Man Vis innlegg
OK. Det er skummelt å avbryte medisiner mot psykose hvis du sliter med det. Hør om du kan få noe Zyprexa eller noe istedenfor?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke psykose sakt dette sykt mange ganger nå
Ok. Hvorfor er du innlagt frivillig hvis du ikke er psykisk syk?
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Ok. Hvorfor er du innlagt frivillig hvis du ikke er psykisk syk?
Vis hele sitatet...
Prøver og ikke ta selvmord