Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 4804
God kveld.

Nå er det snart sommerferie, og jeg har ikke allverdens av planer. Har booket av 3 uker. Resten står egentlig helt tomt. Så jeg lurer på om noen av dere har noen spill dere kan anbefale. Vil spille noe som ikke bare går ut på å drepe, har spilt litt Call of duty de siste årene og begynner å bli rimelig lei. Det er det eneste spillet jeg har spilt egentlig. Spiller generelt veldig lite. Når jeg har så mye ledig tid i ferien som kommer, har jeg lyst til å koble ut helt. Slippe å tenke på annet enn spillet.

Jeg vil at spillet skal være på pc, det kan være online, men må ikke. Det skal ha en mening, ikke bare dreping som sagt. Ikke spill som call of duty, som er så kjedelig etter 1 time. Vil kunne spille flere timer etter hverandre, uten å gå lei. Det må være spennende, og at det skjer nye ting hele tiden. Kanskje et slags eventyr spill?

Noen med noen anbefalinger?
Spiller ganske få spill, men Portal 1&2 er ganske gode spill!
Skyrim, Red Dead Redemption?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Tja, hva med litt steambrowsing på indieseksjonen?

Man finner mye fint der.
league of legends, men vist du ikke kjenner noen og spille med kan det fort bli kjedelig
Battlefield 3 er morsomt lenge, men det går under fps akkurat som cod.
En ting jeg glemte å skrive var om dere kunne skrive litt om hva de forskjellige spillene går ut på?
Sitat av williams123 Vis innlegg
Skyrim, Red Dead Redemption?
Vis hele sitatet...
Signerer dette, jeg vil tro sandboksspill vil være greie for deg siden du sier at du ikke "bare bil gå rundt og drepe." Kan også legge til GTA4 og Fallout i den kategorien, angående GTA4 så synes jeg originalen er best, ikke utvidelsene.

Hva med strategispill? Alle spillene i Total War serien er veldig gjennomførte og varierte spill med høy grad av gjenspillbarhet, finnes en god del spill i serien så er en god del settinger å velge mellom.
  • Mass Effect spillene
  • Starcraft 2
  • Dragon Age Origins
  • Morrowind, Oblivion, Skyrim
  • Shogun 2
Anbefaler skyrim om du ønsker et spill med en godt gjennomført story-line(finnes sjeldent i online spill).
nettop kjøpt meg "stand-alone" ekstra pakken til Rise of Nations, var verdt 100kroner (den heter rise of legends)
på dette skal man ta over en verden med overnaturlige vesener og clockwork soldater..

Shogun 2 (med tillegspakker) kan du sikkert bruke hele sommerferien på om du liker den typen spill...
du er en hærfører i føydalssystem japan og jobebr for å bli shogun (sjef)

jeg prøvde også nylig ett spill som heterr king arthur.. mektig fett :P
her er du Arthur fra eventyrene om king arthur og du må danne en hær og samle britannia

3 kjempe fete spill, som ligner litt på hverandre og er kjempe spennende (shogun er litt langtekelig)
Sist endret av Novice; 29. mai 2012 kl. 23:11.
Prøv litt Minecraft du =) Så spiller du på Thorcraft.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Minecraft er en latterlig bra måte å kaste bort litt tid på.

Ellers; Team Fortress 2. Skytespill, men av en noe mer fargerik karakter enn mange andre. Mye humor og veldig mange forskjellige måter å spille på, grunnet en haug forskjellige klasser og items. Free-to-play med en item shop som ikke herper spillet, utrolig nok.
Guild Wars 2 er verdt å sjekke ut viss det kjem ut før sommeren. Er ikkje heilt sikker på om det kjem ut, så ta det med ei klype salt.

Torchlight 2 kjem ut ein gang i Juli etter det eg har forstått. Det er eit Diablo lignande spel
Skyrim viss du ikkje har spelt det.
Dota 2??? League of legends eller Heroes of Newearth
Dungeon defenders, towerdefence med co-op
Terraria, RPG med god kompetanse for co-op/multiplayer
Left 4 Dead Online er alltid like morsomt..
Diablo III
The Secret World kommer til sommeren, satser på at det blir bra :-)

Mye å velge i
Bilspill slikt som gran turismo og need for speed
Det er få spill som får timene til å gå fortere enn Minecraft.
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Skaff deg Garry's Mod!

All mulig slags gamemodes du kan spille, alt fra bygging til roleplaying til å ha litt trøbbel i terrorist byen... og hvis du kjeder deg kan du til og med se youtube filmer sammen med andre i spillet.......
Kan ikke få anbefalt Skyrim nok. På en PC som klarer ultra graphics med noenlunde stabil 60 fps er det virkelig fantastisk.
Jeg har i det siste kasta bort timesvis på Skyrim.

Minecraft kan også anbefales på det sterkeste. En god måte å kaste bort timer, dager, uker og måneder.
Skyrim, som andre har nevnt, vil jeg anbefale på det sterkeste!
Det skal, dog, sies at det spillet jeg forbinder mest med sommer er Rainbow Six: Vegas 2. Herregud så jeg elsket det spillet gjennom hele gameplayen. Om det er like gøy nå som det var når jeg var 15 kan jeg dessverre ikke garantere. Verdt å sjekke ut er det iallefall!
DayZ mod til ArmAII !
Hva med å spille litt online poker?

PokerStars.com
Tusen takk for så mye respons! Jeg tror jeg har falt for et av forslagene, Red Dead Redemption. Tenkte litt på et sånt type spill før jeg skrev tråden. Så på traileren, spillet virker veldig bra. Tror jeg kjøper det, og eventuelt skyrim hvis sommer budsjettet tillater det

halliballi, hvordan fungerer det? Betaler jeg for selve systemet så har jeg alt, eller? Jeg er virkelig på jordet når det kommer til alt som har med pc og gjøre egentlig.. :P
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Du betaler for spillet og så kan du spille på alle serverene. Søk litt på youtube for gameplay videoer. Er også veldig billig, bare 8 euro på steam.
Sid Meier's Civilization V!

Genialt spill basert på det klassiske brettspillet Settlers.
Spillet går ut på at du velger en type urbefolkning/nasjon, som f.eks. Aztecer, egypter, viking, russer og bygger en sivilisasjon over tid. Man starter i steinalderen og utvikler sivilisasjonen sin gradvis langt forbi vår tid. Man ygger ut flere byer, kan både angripe og bli angrepet av andre nasjoner og man kan utvinne ressurser som jern, stål, jordbruk, dyr osv. Det er utrolig hvor mye tid som går med til dette, til tross for at det tar veldig liten tid å lære seg.
Har sittet med det til nå siden jeg kom hjem fra skolen 13.30, faktisk.

Spillet fåes ganske billig på Steam eller på bukta .
Sitat av SmokeyTheMan Vis innlegg
Tusen takk for så mye respons! Jeg tror jeg har falt for et av forslagene, Red Dead Redemption. Tenkte litt på et sånt type spill før jeg skrev tråden. Så på traileren, spillet virker veldig bra. Tror jeg kjøper det, og eventuelt skyrim hvis sommer budsjettet tillater det

halliballi, hvordan fungerer det? Betaler jeg for selve systemet så har jeg alt, eller? Jeg er virkelig på jordet når det kommer til alt som har med pc og gjøre egentlig.. :P
Vis hele sitatet...
Når det gjelder det spillet misunner jeg deg virkelig hvis du skal spille gjennom hele spillet. Hele storyen er så gjennomført bra, du føler deg virkelig som en ekte cowboy og nærmest så du får følelser for karaktrerene i spillet, og kanskje du som meg ender opp med å ri rundt og plukke blomster i mange timer bare for moro skyld?
Counter strike 1.6

Har spilt dette spillet i godt over 1000 timer. Kom deg inn i et "cs miljø" og finn noen gamekopiser og spill mix med de. Dette må være noe av det gøyeste, har mange gode minner og gode lattere fra min cs tid.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Sid Meier's Civilization V!

Genialt spill basert på det klassiske brettspillet Settlers.
Spillet går ut på at du velger en type urbefolkning/nasjon, som f.eks. Aztecer, egypter, viking, russer og bygger en sivilisasjon over tid. Man starter i steinalderen og utvikler sivilisasjonen sin gradvis langt forbi vår tid. Man ygger ut flere byer, kan både angripe og bli angrepet av andre nasjoner og man kan utvinne ressurser som jern, stål, jordbruk, dyr osv. Det er utrolig hvor mye tid som går med til dette, til tross for at det tar veldig liten tid å lære seg.
Har sittet med det til nå siden jeg kom hjem fra skolen 13.30, faktisk.

Spillet fåes ganske billig på Steam eller på bukta .
Vis hele sitatet...
Duude, det der var midt i blinken! Tusen takk
Diablo 2? Tok å lasta ned xp, installerte det i ein virtuell maskin, og pøta diablo 2 på den! funka fett!
Deus Ex: Human revolution er ganske bra og utfordrene.

Batman: Arkham asylum (har ikke prøvd Arkham city, men det er sikkert veldig bra det også)

Mafia (Ikke mafia 2 men mafia 1 drit bra og utfordrene!)

Resident evil 4
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Counter strike 1.6

Har spilt dette spillet i godt over 1000 timer. Kom deg inn i et "cs miljø" og finn noen gamekopiser og spill mix med de. Dette må være noe av det gøyeste, har mange gode minner og gode lattere fra min cs tid.
Vis hele sitatet...
Synd det er så lite aktivitet for tiden. Min beste tid som gamer er utvilsomt tiden jeg brukte på cs. Blir morsomt å se om CS:Global offensive blir noe av tho

Men spillet du vil ha trådstarter, høres veldig ut som Diablo3
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
Vil varmt anbefale Microsoft Flight Simulator X. Det som virkelig er artig her, er å se fremgang idet du lærer nye ting om flyving, ruteplanlegging, systemer, værmønstre, geografi og det tekniske som ligger bak det å få et fly til å fungere.
Stikk innom bukta evt. kjøp PMDGs 737NGX etter at du har lært deg standard 737en i FSX, da denne er mye mer realistisk. Mener på at den er licensed Boeing product, faktisk
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Binding Of Isaac
Minecraft, hvis du ikke har prøvd det
Team Fortress 2

Som nevnt også Portal 1 og 2, men det tar det deg vell en og en halv dag å bli ferdig med, hvertfall solo greiene.
League of Legends, Battlefield (fps), Skyrim og Minecraft ofc
Sist endret av thabitchslappah; 30. mai 2012 kl. 09:42.
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Mafia 2!
Det er vel skytespill, men det har en av de beste singeplayer spillene jeg noengang har spilt!
Der går det fort noen timer, jeg satt med det spillet alt for lenge :P

[COLOR="Red"]Beware![/COLOR]
Det er en satans glitch på Chapter 14 "Pay Bruno Back"
Du må mest sannsynelig se på denne
hvis du ikke vil ta hele chapteret på nytt
Sist endret av KjemikalieX; 30. mai 2012 kl. 09:50.
World of warcraft kan du putte mange lange timer i Gratis i starten er det også!
Sitat av paddus Vis innlegg
league of legends, men vist du ikke kjenner noen og spille med kan det fort bli kjedelig
Vis hele sitatet...
Det går vel ut på å drepe da?
Tror TS siktet til FPS dreping
Jeg bruker ikke veldig mye tid på spill selv, men før spilte jeg mye Half-life deathmatch. Jeg spilte på en RPG server, får tiden til å fly. Artig og det er faktisk gratis
Sitat av cromo1337 Vis innlegg
Det går vel ut på å drepe da?
Vis hele sitatet...
Då har du ikkje spelt LoL....... Det handler om å ødelegge tårn, og til slutt ein nexus. Du dreper berre for å komme fram, du kan også fint vinne ein match uten å drepe, men du må rekne med å skade for å få dei til å trekke ect.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Vil legge inn et godt ord for Lone Survivor
Er et indie spill,
psycho horror zombie survival spill i god gammel 8-bit style.
Støtter virkelig Diablo 3! Hadde aldri prøvd Diablo før jeg testet 3'ern! Helt sjukt hvor morro det er! Har over 70 timer played og er langt fra lei! Om du ikke vet helt hva det går ut på, kan det sammenliknes med en mye mer avansert verson av Zelda? Du får oppdrag, går inn i grotter og huler, utforsker store landskap, finner skatter og utstyr, dreper demoner og monstre! Få med deg en kompis, så er det enda morsommere! Ellers kan du alltid spille med randoms over nettet (spillet krever heller ikke så mye av maskina om den er litt utdatert)

Storylinen til Diablo 3 er også sykt bra og de cinematicsene mellom aktene i spillet gir deg nestn følelsen av at du spiller en film! Animasjonene i deisse cinematicsene er de beste jeg har sett, på lik linje med alle andre cinematics Blizzard har laget! Helt vilt detaljert og bra!
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
Støtter virkelig Diablo 3! Hadde aldri prøvd Diablo før jeg testet 3'ern! Helt sjukt hvor morro det er! Har over 70 timer played og er langt fra lei! Om du ikke vet helt hva det går ut på, kan det sammenliknes med en mye mer avansert verson av Zelda? Du får oppdrag, går inn i grotter og huler, utforsker store landskap, finner skatter og utstyr, dreper demoner og monstre! Få med deg en kompis, så er det enda morsommere! Ellers kan du alltid spille med randoms over nettet (spillet krever heller ikke så mye av maskina om den er litt utdatert)

Storylinen til Diablo 3 er også sykt bra og de cinematicsene mellom aktene i spillet gir deg nestn følelsen av at du spiller en film! Animasjonene i deisse cinematicsene er de beste jeg har sett, på lik linje med alle andre cinematics Blizzard har laget! Helt vilt detaljert og bra!
Vis hele sitatet...
Enig!
Sitt med en kompis på skype/ventrilo og spill det sammen, og det tredobler verdien på spillet
Spill strategi spill! (dette er noe som får tiden til å fly som bare F***)

AOE 2 er en klassiker (blir aldri for gammelt!)
Civilizations serien er også knallbra!
Total war serien har også noen gullkorn!
Rise of Civilizations er også bra!
Dawn of war (er riktig nok nesten bare dreping i disse men er fett likevel!)

Disse spillene har til felles er at de er veldig tidskrevende, og har muligheten til å spilles gjennom lan eller internett!
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Skateward Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Når real-ah kommer og hvis det blir mulighet for profitering via PayPal fra Diablo 3.... Da er jeg solgt... Legendary farming som en gal :=)
Starfcraft 2!
Beskrivelse finner du ved å skrive Starcraft 2 i google!
Asosial introvert
Duckie's Avatar
SimCity 4 Deluxe Edition. Registrer deg på Simtropolis og SC4Devotion og last ned disse modsene: NAM, CAM, RHW. Du kan hele tiden utvide funksjonalitet i spillet med mods. I tillegg er det lett å lære seg. Siden det kom ut i 2004 tror jeg at jeg har spilt det flere uker, kanskje måneder, i strekk.

Det går ut på å bygge en by, mens man må se til at alle er fornøyde. Pass på at det er god trafikkflyt og det ikke er streik, at det er gode jobbmuligheter og at folk er utdannet osv...
Diablo 3 er et ok spill, dårlig story, cheesy voice acting, det eneste som kan gjøre det morsomt er å spille med venner egentlig. Du må også spille igjennom det en gang for å komme til neste vanskelighetsgrad, så første gangen man spiller igjennom det så er det ingen utfordring, som kan bli litt kjedelig da det tar relativt lang tid å komme igjennom det en gang (ca 20 timer).
Etter det så starter du på begynnelsen igjen på en ny vanskelighetsgrad, etterhvert blir det så vanskelig at du må spille om og om igjen for å skaffe bedre utstyr bare fordi monstrene er for sterke, noe som er rimelig kjedelig imo.

Ville nok anbefalt Dragon Age Origins med alle DLC'ene, standard RPG style med taktisk gameplay, anbefaler å spille på vanskeligst difficulty ellers så blir det for lett (som diablo på første runde). Storyen er også ganske bra, en stor del av det handler om å ta valg, har nok sugd 300 timer av meg det spillet her :P

Tror det er litt pricy med alle DLC'ene og slikt, men du kan jo lett skaffe det på bukta da (pm hvis du vil ha hjelp med det).