Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1327
Jeg forsøker å bestille minoxidil foam til Norge fordi skum versjonen har færre bivirkninger, men den selges ikke her i landet. Problemet er at man kan ikke få den sendt hverken hit eller til Sverige.

Får denne beskjeden
"Unfortunately, we cannot post Regaine For Men Extra Strength Foam 3x 73ml to Norway due to postage restrictions or legal requirements imposed."

Noen som har noen tips på hva man kan gjøre?
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Jeg forsøker å bestille minoxidil foam til Norge fordi skum versjonen har færre bivirkninger, men den selges ikke her i landet. Problemet er at man kan ikke få den sendt hverken hit eller til Sverige.

Får denne beskjeden
"Unfortunately, we cannot post Regaine For Men Extra Strength Foam 3x 73ml to Norway due to postage restrictions or legal requirements imposed."

Noen som har noen tips på hva man kan gjøre?
Vis hele sitatet...
Spør legen om minoxidil i pilleform. Fåes på godkjenningsfritak. Har forøvrig bruk vanlig minoxidil i sprayform uten bivirkninger. Hva slags bivirkninger kan man få forresten?
Sist endret av NokErNok; 5. desember 2023 kl. 21:44.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Spør legen om minoxidil i pilleform. Fåes på godkjenningsfritak.
Vis hele sitatet...
Men fungerer det like bra da? Har lest at det ideelle er å smøre på minoxidil lokalt der det trengs
Det virker som om det eneste som funker er pilleformen (uten at jeg har prøvd det selv). Den sprayen kutta jeg ut iallfall.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Det virker som om det eneste som funker er pilleformen (uten at jeg har prøvd det selv). Den sprayen kutta jeg ut iallfall.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kutta du sprayen? Hva var bivirkningene?
Bestill på ebay. Har gjort det med både foam og olje og det har gått hver gang.
Fikk greie resultater med det men litt styr holde det vedlike
Sitat av Fashen Vis innlegg
Bestill på ebay. Har gjort det med både foam og olje og det har gått hver gang.
Fikk greie resultater med det men litt styr holde det vedlike
Vis hele sitatet...
Når bestilte du sist gjennom Ebay? Jeg har forsøkt to forskjellige selgere på Ebay hvor jeg får den beskjeden jeg skrev om i tråden her...

Har du en spesiell selger du kan referere til som pleier å funke?
Liniment fungerer ekstremt bra for meg, men vi har ulik menge sulfotranferase i hodebunn. Jo mer man har jo mer effektiv vil minoxidil omdannes til aktiv form.

For de som ikke har dette, kan per oralt være et alternativ.

Kan føre til hjerte problematikk.

Et annet alternativ for å øke sulfotranferace i hodebunn er å bruke retinoid/retinol,tretinoid


Kan jeg spørre hvorfor du akkurat skal ha skum form og fra utlandet?
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Hvorfor kutta du sprayen? Hva var bivirkningene?
Vis hele sitatet...
Ikke noe bivirkninger men hjalp ingenting.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Liniment fungerer ekstremt bra for meg, men vi har ulik menge sulfotranferase i hodebunn. Jo mer man har jo mer effektiv vil minoxidil omdannes til aktiv form.

For de som ikke har dette, kan per oralt være et alternativ.

Kan føre til hjerte problematikk.

Et annet alternativ for å øke sulfotranferace i hodebunn er å bruke retinoid/retinol,tretinoid


Kan jeg spørre hvorfor du akkurat skal ha skum form og fra utlandet?
Vis hele sitatet...
Så kult å høre at det funker. Det er motiverende.

Grunnen til at jeg lurer på om jeg skulle hatt foam er fordi jeg ser en bitteliten rødlighet i ansiktet som ikke var der før. Også har jeg hørt at jeg har tre alternativer.
1. Fortsette som før med daglig minox og håpe at den bittelille rødligheten går over.
2. Smøre på minox annenhver dag en ukes tid og se om det kan hjelpe kroppen å bli mer vant til det før jeg går tilbake til hver dag igjen. Muligens forsøke sånn litt på og av
3. Foam(skum) som visstnok er mye sunnere for huden, men den er jo umulig å få tak i ved mindre man kjører til Tyskland og tar med derfra.