Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2234
Jeg er på utkikk etter en liste over virkningstiden på diverse benzodiazepiner.
Virkningstiden på Valium/Diazepam er det jeg mest etterlyser.

Takker for hjelpfulle svar
Slå dem opp på Wikipedia.
Sitat av thallium Vis innlegg
Slå dem opp på Wikipedia.
Vis hele sitatet...
Har allerede gjort det
Men på wikipedia står bare halveringstiden på de diverse benzoene, og ikke virkningstiden, som jeg er på utkikk etter.
Virkningstiden er subjektiv og avhengig av toleranse og en million andre variabler, det finnes rett og slett ikke en tabell som den du ser etter.
Sitat av Apedop Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Der står det:

† The duration of apparent action is usually considerably less than the half-life. With most benzodiazepines, noticeable effects usually wear off within a few hours. Nevertheless, as long as the drug is present it will exert subtle effects within the body. These effects may become apparent during continued use or may appear as withdrawal symptoms when dosage is reduced or the drug is stopped.
Vis hele sitatet...
Sitat av thallium Vis innlegg
Der står det:
Vis hele sitatet...
Nærmeste han kommer noe fasitsvar.
Sitat av Apedop Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sier du at Valium ikke har noen virkningstid på mer enn 1-1,5 timer?
Vil dette si at i løpet av en dag på sånn 12 timer, så vil man bli nødt til å ta noe rundt 5-12 valium, tilsammen noe sånt som 50-100mg i løpet av en dag, for å kunne ha en angstfri dag?
Sist endret av KevinNice; 24. august 2011 kl. 17:32.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Sier du at Valium ikke har noen virkningstid på mer enn 1-1,5 timer?
Vis hele sitatet...
"Time to Peak" er tiden det tar fra du spiser tabletten til man kan måle maks konsentrasjon av stoffet i blodet ditt.
Sitat av thallium Vis innlegg
"Time to Peak" er tiden det tar fra du spiser tabletten til man kan måle maks konsentrasjon av stoffet i blodet ditt.
Vis hele sitatet...
AAAH!
Takker

Ble faktisk GANSKE lettet nå!

Men hvor står da "virkningstiden" på den listen?
Sitat av KevinNice Vis innlegg
AAAH!
Men hvor står da "virkningstiden" på den listen?
Vis hele sitatet...
Les hva jeg skriver lengre opp, det finnes ikke en sånn liste.

Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Er det ingen som bruker http://www.felleskatalogen.no/ ?....
Vis hele sitatet...
Joda, men Google og Wikipedia pleier være hakket raskere, tallene er de samme.

Tillegg: Hvis det er medisinsk bruk, altså behandling av angst/nevroser/etc, så kan du bruke Felleskatalogen og følge rådene der.
Sitat av diabolus Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Og hvor finner du virkningstid på denne tabellen? Dette er nøyaktig samme data som den fra Wikipedia postet tidligere i tråden.
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Er det ingen som bruker http://www.felleskatalogen.no/ ?....
Vis hele sitatet...
Det står ingenting om noen virkningstid der!

Sitat av thallium Vis innlegg
Les hva jeg skriver lengre opp, det finnes ikke en sånn liste.
Vis hele sitatet...
Det er jeg ganske sikker på at det gjør jo!
Alle legemidler har en gjennomsnittlig virkningstid!

Sitat av thallium Vis innlegg
Tillegg: Hvis det er medisinsk bruk, altså behandling av angst/nevroser/etc, så kan du bruke Felleskatalogen og følge rådene der.
Vis hele sitatet...
Det er til behandling av Sosial Angst.
Visst jeg skal følge felleskatalogen, så mener du altså at jeg skal ta 30-60mg hver dag?!
Tenker da på valium.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Det står ingenting om noen virkningstid der!
Vis hele sitatet...
Jo, hvis det står 1-3 ganger daglig kan du regne med at virkningstiden er 8 rundt timer (24/3). Husk at virkningen går ut gradvis, virkningstiden må derfor nødvendigvis være subjektiv og cirka.
Peak levels of the drug are reached within a couple of hours after administration, with levels dropping below therapeutic effectiveness within six to eight hours.
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Jo, hvis det står 1-3 ganger daglig kan du regne med at virkningstiden er 8 rundt timer (24/3). Husk at virkningen går ut gradvis, virkningstiden må derfor nødvendigvis være subjektiv og cirka.
Vis hele sitatet...
Ok

MEN igår tok jeg 2mg rivotril (4stk 0,5mg), noe som funket utmerket.
Dosen tok jeg rundt 15-tiden, jeg fikk en slags god og litt fjern rusfølelse som varte i ca. 3 timer, og ved sånn 21-23 tiden om kvelden kjente jeg at virkningen ikke var der mer.

Men da jeg også tok 2mg rivotril idag, da jeg sto opp ved rundt 15:00 tiden da kjente jeg ingenting. Bare litt svimmelhet.
Etter noen timer, så økte jeg dosen til 4mg rivotril (tilsammen 8stk 0,5mg piller), men kjente fortsatt ikke etter flere timer, noe som helst, utenom litt svmmelhet.

Hva er forklaringen på dette?

For så vidt jeg vet, så utvikles ikke tolleranse bare i løpet av en dag..

Sist endret av KevinNice; 24. august 2011 kl. 22:15.
Sitat av KevinNice Vis innlegg
MEN igår tok jeg 2mg rivotril (4stk 0,5mg), noe som funket utmerket.
Dosen tok jeg rundt 15-tiden, jeg fikk en slags god og litt fjern rusfølelse som varte i ca. 3 timer, og ved sånn 21-23 tiden om kvelden kjente jeg at virkningen ikke var der mer.
Vis hele sitatet...
Hvis du har tenkt å bruke dem medisinsk er jo litt av poenget at du IKKE skal få rusfølelse. Hvis du fortsetter som du holder på nå ender du opp med et alvorlig avhengighetsproblem, og da kan jeg (desverre) love deg at den sosiale angsten du har i dag blir MYE værre...