Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1478
Ser mange som snakker om at de vil lære seg php og asp osv...
Men jeg er som sagt helt blank og vil starte med å bli god i html.. Noen som vet om noen bra sider som kan hjelpe meg å komme i gang..??

På forhånd takk!
har en genial toturial men har ingen steder å laste den opp. men kunne jo maile den til deg. mail adresse?
denne toturialen lærte meg html.

------------------
-:Tupac 4 ever:-
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vet det er litt sent å svare på dette men hva me: http://home.no.net/ ?synes de har toppe lettleste artikler....
Først da jeg bestemte meg for å begynne med HTML, kjøpte jeg boka "HTML 4.0 for dummies". Jeg begynte å lese flittig i den. Men samtidig begynte jeg å bruke dreamweaver. Etterhvert sluttet jeg å lese i boka, og fant ut ting selv.
Jeg kan ikke programmere en hel hjemmeside i notepad f.eks. men jeg siden jeg bruker DW synes jeg ikke det er noe vits i det.

Men for å hjelpe deg. Den boka ga ganske mye utbytte. Den viste meg alt det grunnleggende. Masse først om hva web var og når tanken ble påtenkt osv... Det lureste er vel å kjøpe en bok. Koster 350 eller noe.
Happy studying
Better than thou.
hvis du kan skrive sider i dreamweaver kan du også skrive sider i notepad..
Jeg skriver ikke inn kodene i DW. Jeg lager siden der.. Det er jo en forskjell... Men jeg ser jo på koden hvis det er noe "presisjonsarbeid". F.eks. t tabeller som skal være like store...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Mwahahahahaaaaah. *WYSIWYGs suger*
Her er hva jeg gjør når jeg lager en side.

1. lager grafikken i photoshop.
2. setter sammen tabeller/frames med grafikken i i dreamweaver, for rask- og enkelhets skyld.
3. redigerer alt i editplus slik at jeg får det akkurat slik jeg vil ha det.

www.editplus.com <- bra.. fargekoder alt fra html til css til php til javascript til c++..
Better than thou.
Virker for meg som at alle tror DW bare er et WYSIWYG program.. Det er HELT feil! DW er et jævla bra program som har det samme som dephic nevnte på slutten der, bare at det kun funker med html & javascript..? Finnes sikkert addons som gjør at det kan virke til php asp u name it, men det trenger ikke jai enda vaffel.. Bruker aldri wysiwyg delen, men den er vel sikkert kjekk for noen den og..
Oh jess.

Jeg har valgt EP foran DW litt nå i det siste, pga lite ram..

Men, DW kan anbefales på det varmeste, masse fine funksjoner, f.eks. search/replace funksjonen som er overlegen.
btw mods, burde ikke denne threaden blitt flyttet til web scripting?
Jeg var litt treg til å svare her, men jeg kjøpte boka
"Lär dig HTML 4 på 24 timmar" (vet ikke om den finnes på norsk)
Den er skrevet i 1997, men de fleste Html taggene har ikke forandret seg så mye...
Lærte meg HTML på angelfire.com jeg Bare prøvde meg fram.
Sist endret av nidaroz; 10. desember 2003 kl. 20:10.