Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1583
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Heisann, bare lurer på om noen her vet om hvilken kabel, RGB som gir det BESTE bildet på playstation2. Grunnen til at jeg vil ha RGB er fordi jeg spiller en del NTSC spill, og vil ikke ha svart-hvitt
Noen forslag? Har en kabel nå, men mener at den gir litt for dårlig bilde..
Mvh
-totto
Scart er vel det beste?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Som sagt... Må ha fargebilde på NTSC, med scart får jeg bare svart-hvitt... Beste hadde jo vært noe med s-video kontakt eller noe..
Monster har vell laga kabler for PS2 tror jeg.. Bedre kabler skal du lete lenge etter.. Sjekk på Hi-Fi klubben ellerno.. Tror dem selger Monster kabler

Scha
Finnes noe som heter Super RGB-Kabel, men vet ikke hva forskjellen er
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
http://www.absolute-playstation.com/...300_review.htm -- Ser jo bra ut

Fåes kjøpt her:
http://www.interconnect.no/hifi/MC/M...PS2%20Info.htm
Alt du trenger av kabler, men ligger jo LITT over prisen jeg har lyst til å betale, koster jo en ps2 til for å få kabelen... Alternativer?
-totto

edit: La til en link..
Sist endret av totto; 25. oktober 2004 kl. 15:08.
S-Video gir uansett bedre bilde enn RGB.

GameLink 300 S-Video AV Cable vil gi det beste bildet.

Jeg kjøpte en S-Video kabel til 150 kroner på Spiderman.

RGB er ikke så bra som du tror,
forskjellen er størst med HDTV.
Sist endret av nudo; 25. oktober 2004 kl. 17:30.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Så på gamelink'en, får se om jeg bestiller en på jobben, blir betraktlig billigere enn den der.. Men alikevel, 898 for en kabel er litt drøy ut-pris..
Noen som har prøvd den?
-totto
De hadde en på playtec så jeg. De sa hvertfall at den funket på import spill. Regner med at det inkluderer brente
Opprinnelig postet av totto
Så på gamelink'en, får se om jeg bestiller en på jobben, blir betraktlig billigere enn den der.. Men alikevel, 898 for en kabel er litt drøy ut-pris..
Noen som har prøvd den?
-totto
Vis hele sitatet...
Den bør tørke deg i ræva og gi deg en avsugning i ny og ne til den prisen.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Opprinnelig postet av totto
Alt du trenger av kabler, men ligger jo LITT over prisen jeg har lyst til å betale, koster jo en ps2 til for å få kabelen...
Vis hele sitatet...
Herregud. Overskriften heter " PS2 - Kabel for Perfekt bilde..". Tror du virkelig at du får perfekt bilde med en kabel til en tier på Rimi?

Prisen på kabler bestemmer ca. alltid kvaliteten. Skal du ha en kabel med bedre bilde enn den som fulgte med, så må du nok opp i over 600 kroner.
Haha, kabler til over 600 er avlat.

Men husk at metallet som er brukt kan koste en del og derfor er RGB+Audio dyrere enn S-Video.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
KaldBlod: trenger ikke ta den tonen der...Tøs..
Tenkte å sjekke om det var mulig å komme seg unna uten å bruke en FORMUE på kabel, kjøpte en MadCatz kabel i dag til 65 spenn som ga ett bedre bilde enn orginalkabelen.. Ihvertfall noe.. Men som sagt, får se om jeg ikke invisterer i en MONSTER etterhvert..
-totto
Monster er kun bedre på lyd...
The Rhymenocerous
polle's Avatar
jeg kjøpte en kabel til 60 spenn husker jeg. Den gir bra bilde, men fargene blir grønn når jeg skal spille av dvd. Men, til gaming er den god. Husker ikke hvor jeg kjøpte den
Ikke S-Video, da med andre ord... slipper mye jall hvis man velger S-video.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
jeg har ikke peiling. men det ble iallefall smothere når jeg gamer speel
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
nudo: mener du at det beste bildet man får, får man ved å bruke en nogenlunde standard SVID kabel?
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Opprinnelig postet av totto
KaldBlod: trenger ikke ta den tonen der...Tøs..
Tenkte å sjekke om det var mulig å komme seg unna uten å bruke en FORMUE på kabel, kjøpte en MadCatz kabel i dag til 65 spenn som ga ett bedre bilde enn orginalkabelen.. Ihvertfall noe.. Men som sagt, får se om jeg ikke invisterer i en MONSTER etterhvert..
-totto
Vis hele sitatet...
Du spør etter en "perfekt", ikke en som er litt bedre enn originalkabelen.

Beklager at jeg kanskje var litt for frekk. Husk bare at om du bestiller en Porsche, så lønner det seg å ha pengene klare.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Joda, men jeg bestiller ikke en Porsche uten å prøvekjøre den skikkelig først. Og ettersom tilgangen på Porcher er heller laber, så bør man kanskje vurdere en Honda istedet. Nesten lik kvalitet, og mye billigere
Opprinnelig postet av polle
jeg kjøpte en kabel til 60 spenn husker jeg. Den gir bra bilde, men fargene blir grønn når jeg skal spille av dvd. Men, til gaming er den god. Husker ikke hvor jeg kjøpte den
Vis hele sitatet...
Må bare få med at dette dreier seg om Macrovision-beskyttelsen på PS2 som slår inn ved avspilling av DVD i kombinasjon med RGB-kabler. Såvidt jeg husker.
▼ ... over en måned senere ... ▼
http://www.playteconline.com/ps2.htm
Kjøp den RGB-kabelen der. Bruker den selv, og den gir bra bilde og lyd + farger i ntsc spill.
Jeg kjøpte en Scart kabel på Gamezone i stavanger, funker knall bra! Importert fra Hong Kong og det hele
Opprinnelig postet av totto
nudo: mener du at det beste bildet man får, får man ved å bruke en nogenlunde standard SVID kabel?
Vis hele sitatet...
Ja
Playtec scart/rgb kabelen funker bra. Koster bare 99kr å.
Les her litt om de forskjellige tilkoplingsmulighetene og hva som gir best bilde:

http://www.hjemmekino.no/guide/kobling_dvd_tv.asp

eventuelt http://www.hjemmekino.no/guide/kobling.asp
og bytheway, tror sony har en egen high-end kabel som er laget for playstation 2?
Det finnes den laveste HD TV oppløsningen for PS2.
Litt off-topic:
Er det mulig å bruke digital coax fra ps2 til forsterker?
Utgangen på PS2 er ikke coaxial, men optisk.