Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 3853
Fant lite info på google, men noen som vet om slidecard og swap magic fungerer til PS2, av versjon 5004? Klarer ikke å skru av cd-tray coveret, og får da dermed ikke plass til slide card under cdrommen.

Er faktisk INGEN skruer der så...

Tips?


Edit: Det er ingen skruer på denne, må bare snu den opp ned og fjerne clip on trayet... da gikk det fint fint
Sist endret av tore-; 15. januar 2004 kl. 17:01.
for å bruke den der slidcard greien trenger man noen slags chip da?
man trenger en gameshark cd (tror jeg) og en cd til og slide card dings, det er alt, tror jeg
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Du trenger:
Slide Card, en plastikkdings...

og

Swap Magic cd.
DownloadGenie: gameshark er til NTSC (amerikansk ps2)
Sist endret av Nsx; 16. januar 2004 kl. 01:20.
som jeg sa, jeg trur det bare, har lissom bare sett på noen bilder ikke lest tekst...
Å kjøpe slide-card er egentlig litt bortakstede penger synes jeg. Man kan jo lage det så utrolig enkelt selv. Jeg tok ett gammelt kredittkort og klippet det ut slik slidecarden er og så kunne jeg bruke det fett. Jeg har enda ikke kjøpt Swap Magic enda men skal gjøre det snart. Og ja, det er meningen at man IKKE trenger mod-chip til Swap Magic (så lenge man kan bruke slide card, PnP-Key eller annen form for booting). En annen ting jeg lurer på er hva skal du bruke det til? Er det bare for å spille brente/import spill eller skal du teste ut ps2 media player?

For mer info se her

Der kan du faktisk se "blueprint" av ett hjemmelagd slide card.
oj, trur jeg kjøper den i stedet! heheh, koster jo 160kr for slidecarden og bootdiskene, er jo ikke vært penga å lage det selv.

Men sliter ikke dette på cdtrayen på ps2en?
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
reznor: PS2 media player? Tell me more please...

geokri, selvsagt vil det bli litt slitasje, men det tar du på garantien evt.
Har Slidecard selv, og det fungerer enormt bra!

På nyere ps2-er er det ingen skru, for å få løs luken... Det er en slags "clipsfunksjon".. Meget enkelt.. Det skjønner du fort når du setter deg og ser godt på luken!

I begynnelsen er det litt tres å få satt inn slidecardet riktig osv, men det kommer seg etter hvert!

SlideCard er den beste murligheten hvis du ska spille brennte ps2 spill! Du slipper å lodde, og du beholder garantien på ps2-consollen!

Tre ganger hurra for SlideCard! :>
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Må ta og spørre litt rundt her. har problemer å loade spillene. vi har prøvd forskjellige cder, alt fra billige til verbatim og sony med farge under. ingen funker.den kommer inn i spillet, trykker start og så venter vi. der låser den seg. på alle spill.

tips?
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Jeg får jo lastet inn spillet da. Det er ikke problemet.
Det samme problemet har jeg også så jeg håper på snarest svar fra om noen vet hva som er problemet
Ah, fant problemet... på siden jeg kjøpte min swap magic stod det at den funket til alle versjoner... men sjekket noen andre sider nå og der står det at den bare funker til v1-8
Tror nok at Swap Magic 3.0 skal funke på alle nyere ps2'er.

Men har ingen erfaring med Swap magic, bruker selv PnP-key og AR v2.2

tore-: Hva mener du med problemer med å loade? Anbefaler å bruke 650MB cd'er. Den har veldig vanskelig for å lese større. Selv bruker jeg sony 650mb og 700mb tdk.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Får prøve 700mb TDK plater da. Se om det hjelper, tviler men.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Har masse info om slidecard på disse nye maskinene, ettersom jeg har det selv... funker nydelig, noe du lurer på så bare send en pm eller kontakt meg på irc...
er det ingen her som har hørt om ps2media player? Jaja...det er noen filer du laster ned her ifra og så skal du brenne de på cd. Følg innstruksene som finnes ett sted der... For å boote/loade mediaspilleren må du enten ha mod-chip eller en type swap cd (gameshark, swap magic, action replay...). Har ikke prøvd dette selv men er rimelig sikker på at det funker da.
Mer info: sjekk forumet eller spør onkelen din
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kjære reznor, på den siden du gav ut, virket ikke bildene. Har du dette blueprintet eller bildet på pcn, eller vet om noen andre plasser jeg kan få tak i det ? Har Swap Disc, men mangler bare den slidecard dingsen!

Og selvklart hvis noen andre har eller vet om hvor jeg finner blueprint til slidecard, så rop ut!

EDIT: Fant det selv, for dem som trenger det, her er det:

http://www.ps2newz.net/reviews.php?op=viewarticle&artid=8
Sist endret av b1rken; 26. april 2004 kl. 21:47.
Testet ut denne SlideCard dingsen sammen med Action Replay2 v2 cd, og det virket utmerket! Anbefales
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Action Replay2 er vel samme som Swap magic cdene?
går det ann å bruke brennte versjoner av Action Replay2 eller Swap magic cdene? eller må de være orginale
CDene ligger her, funker kun som trykte.

www.ps2cover.com

SwapMagic er for DVD?

Og Breaker for PS1 og CD-R over 80 min? Eller var det 74?
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av fxxked
SwapMagic er for DVD?
Vis hele sitatet...

Og CD-R? jeg har hvertfall en cd-r og en dvd plate
Sikkert, men kun de platene som er 650MB eller mindre.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Drar opp denne igjen, jeg. Jeg har hatt Action Replay 2 og brukt det med et hjemmesnekra slide-card en stund nå, har funka fint til CDR spill, men har hørt at det sliter med å laste DVD spill. Noen som har testa dette?

Tror i hvertfall jeg skal anskaffe meg Swap Magic 2/3 med DVD support. Noen som har brukt Swap Magic med DVD spill og som kan bekrefte at det funker? Fant forøvrig Swap Magic til 245,- på Playteconline.com (norsk side). Noen som har erfaring med disse? Er de til å stole på?
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Kan bekrefte at det funker. Kjøpe fra de du nenver der.
Sweet shit, takker. Hvilke spill har du testa med? Har du testa med importerte spill, eller brente spill?
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Skal få min broder som har peiling på dette, til å svare deg.
Brodern til tore- her, ja kan bekrefte at swap magic funker fett, har som oftest problemer med cd-r spill og har funnet ut en ting, brenn med 700 mb cder i den laveste hastighet du kan med spill som er under 650mb...

Har ikke hatt problemer med dvd cder så langt... men har hatt problem når jeg har tatt dvd til dvd copy (altså fra ekte spill) det er fordi de spillene som er ekte blir for store for en vanlig dvd cd....

Husk at du MÅ brenne med DVD+R cder... ikke DVD-R... ellers så funker det ikke..

Lykke til
hva er slide card godt for?
Man bruker slide card for å skyve en hvit tapp inne i maskinen. Den hvite tappen blir skyvet litt og så vil dvd/cd rommet bli løst slik at du kan dra det ut manuellt istedenfor å trykke på eject knappen. Du behøver ikke ha den originale slide card. Jeg fant et gammelt kredittkort som jeg klippet litt slik at det funket som en flat "krok". Da er det bare å øve på å skyve den hvite tappen.
Opprinnelig postet av Tor.Pedo


Husk at du MÅ brenne med DVD+R cder... ikke DVD-R... ellers så funker det ikke..

Lykke til
Vis hele sitatet...
Ok, takk, det visste jeg ikke. Hvilket program bruker du til å brenne? Nero? Alcohol?
WTF er vitsen med det da? Spesial utstyr for å åpne ps2 på den mest primitive måten?
webmast: les hele posten, står godt forklart hva slide card er godt for. Enkelt forklart: spill backup uten chip!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Får ikke til å ta ut skuffen helt.

Kommer litt ut, er det meninga man skal ta den ut med makt?
Ja, makt skal brukes. Men ikke for mye da? Jeg venter enda på mitt slide card. Bli snart litt sint og nå VET jeg det posten sin feil. De er så ufattelig trege med og sende ut hente lapper :'(
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Høh? Ta ut skuffen helt? Skal du bruke slide, må du ta av DEKSELET på skuffen, den med ps2 logoen på.. Fjern den, evt brekk den av, skal være noen skruer der... så kan du lirke i slidecardet og kose deg
-totto
Totto, Har du peil på om swap magic virker bedre på noen modeller ps2 enn andre?
Okay. Det var et lite triks med dette ja. "Øvelse gjør mester". Fant ut av det til slutt...

Man må liksom fiske og røre litt rundt inn der til man kjenner den dingsen man skal slide. Litt tungvindt men det funker fett..

Du skal i hvert fall ikke bruke mye makt, den skal sprette litt ut, også skal man enkelt klare å dra den helt ut.
Nesten som å finne g-punktet?
Opprinnelig postet av nudo
Nesten som å finne g-punktet?
Vis hele sitatet...
Nå er det jo store stridigheter om hvor vidt dette "g-punktet" finnes. Morsomt nok skal visst en tysk forsker har funnet halve alfabetet i punkter.
Det finnes, og når det blir pekt nok ganger på det blir det klissvått.
Det er visstnok vanskeligere for jenter som ikke har fått barna å få det til.