Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  237 27152
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Kommer til å stemme Arbeiderpartiet i år og.
Vis hele sitatet...
Hvorfor?
Her har du listen over løftebrudd: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/n...p?artid=576547

Siden de har så lett for å lyve, fjernet de like greit loven som forbyr politikere å lyve seg til posisjon: http://stavrum.nettblogg.no/12024556...til__lyve.html

Men bevares hvis rettferdig fordeling og felleskapsløsninger bare skal gjelde de få som er innenfor, så kjør på: http://www.adressa.no/nyheter/okonom...cle6403179.ece
Blir første valg for meg.

Kan noen linke til en side som forteller kort og konsist om de forskjellige partiene?
Håper det blir noe annet enn rødgrønt, men er lite infortmert om politikk.
Sist endret av SJefen; 1. mai 2013 kl. 09:54.
Sitat av SJefen Vis innlegg
Blir første valg for meg.

Kan noen linke til en side som forteller kort og konsist om de forskjellige partiene?
Håper det blir noe annet enn rødgrønt, men er lite infortmert om politikk.
Vis hele sitatet...
http://www.stem1209.no/laer-om-partiene
Sitat av SJefen Vis innlegg
Blir første valg for meg.

Kan noen linke til en side som forteller kort og konsist om de forskjellige partiene?
Håper det blir noe annet enn rødgrønt, men er lite infortmert om politikk.
Vis hele sitatet...
les partiprogrammene, blir mitt første valg og

blir nok høyre på meg, frp har alt for mange idiotiske representanter
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av Vargas Vis innlegg
Ja til fortsatt høy grad av omfordeling av inntekt m.m. Vi bør ikke vandre oppover på GINI-indeksen ihvertfall.

En rettferdig og human velferdsstat, hvor målet er å hjelpe flest mulig av de som trenger hjelp. Og de som trenger hjelp skal ikke måtte tåle mistenkeliggjøring, stigmatisering og krenkelser i statens jakt på de (få) som misbruker systemet.

Nei til mer privatisering og kommersialisering av helse-, og omsorgstjenester.

Nei til økning i straffenivå.
Økt fokus på hvilke krav vi stiller til nye forbud (presisering av strafferetten, med fokus på frihet og pragmatikk)
Fullstendig u-sving i narkotikapolitikken: Start med avkriminalisering av alle stoffer (altså fjerne paragrafen i legemiddel-loven som omtaler bruk/kjøp), deretter starte med statlig regulering av noen stoffer om gangen.
Ja til heroin på blå resept, samt relaksering av de rigide LAR-reglene
Ja til avkriminalisering av kjøp av sex, regulering av bordellvirksomhet
Nei til forbud mot tigging.

Stimulere små bedrifter ved å gi unntak fra revisorplikt, gi økonomisk oppstarthjelp, gi incentiver til å være IA-bedrifter (inkluderende arbeidsliv). Redusere/gi fritak for arbeidsgiveravgift de første par årene for små bedrifter med <~5 ansatte.

Økt fokus på miljø; bedre (og offentlig) kollektivtransport, økt grad av beskatning på bedrifter som skaper markedssvikt p.g.a. miljøskader. Fortsette med fritak fra bompenger/veiavgift mm for el- og hydrogenbiler.

Opprettholde statlig eierskap i næringsliv.

Har sikkert mye mer jeg ikke kommer på i farta..
Vis hele sitatet...
Må si meg enig i mye av det, har du bestemt deg for noe parti?

Jeg mener at privatisering av sykehjem osv ikke er noen god ide siden det da vil være eiere som ønsker å tjene på det og ønsker å gi en lavest mulig pris til kommunen. Dermed vil de spare der det ikke går an å spare noe, og resultatet blir dårligere arbeidsvilkår for de ansatte og dårligere tilbud til brukerne.

Jeg har tidligere stemt arbeiderpartiet, men nå begynner jeg å gå lei av mange i dagens regjering og etablerte partier, så derfor ønsker jeg å prøve noe nytt, og da ser miljøpartiet de grønne ut som et godt alternativ.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Siden de har så lett for å lyve, fjernet de like greit loven som forbyr politikere å lyve seg til posisjon: http://stavrum.nettblogg.no/12024556...til__lyve.html
Vis hele sitatet...
Hvis forslaget gikk igjennom i stortinget er de sannsynlig at flere enn regjeringspartiene stemte for forslaget. Straffelovskommisjonen (representanter fra flere partier) var i alle fall for lovendringen.
Alt som vedtas i stortinget er ikke kun regjeringens personlige feil.
Blir mitt første stortingsvalg
Det viktigste for meg er den rødgrønne regjeringens fall, mer direkte demokrati og staten ikke skal inn å kontrollere og overvåke nettbruken til nordmenn.

Planen var før å stemme høyre, men etter at de tydelig har skuffet så blir det enten Piratpartiet eller venstre
Sitat av datagutten Vis innlegg
Må si meg enig i mye av det, har du bestemt deg for noe parti?

Jeg mener at privatisering av sykehjem osv ikke er noen god ide siden det da vil være eiere som ønsker å tjene på det og ønsker å gi en lavest mulig pris til kommunen. Dermed vil de spare der det ikke går an å spare noe, og resultatet blir dårligere arbeidsvilkår for de ansatte og dårligere tilbud til brukerne.

Jeg har tidligere stemt arbeiderpartiet, men nå begynner jeg å gå lei av mange i dagens regjering og etablerte partier, så derfor ønsker jeg å prøve noe nytt, og da ser miljøpartiet de grønne ut som et godt alternativ.
Vis hele sitatet...
Ja, enig i det du sier om sykehjem. Og siden høyresiden vil rasere arbeidsmiljøloven, vil arbeidsgiverene lett kunne gi dårligere vilkår for de ansatte.

Vel, ideologisk så er jeg vel en blanding av SV og Venstre. Jeg vil absolutt ikke ha en blå regjering, så da blir jo Venstre egentlig utelukket. Jeg tror at jeg kanskje stemmer SV eller MDG til dette stortinsvalget.

Det er mange som tror at de tilhører en fløy av det politiske spekteret, som de faktisk ikke tilhører. Vil anbefale alle her som ikke har gjort det før, å ta testen på Political Compass
Ikke overanalyser spørsmålene, det er meningen at de skal virke "rare" eller vridde.
Sitat av Vargas Vis innlegg
Det er mange som tror at de tilhører en fløy av det politiske spekteret, som de faktisk ikke tilhører. Vil anbefale alle her som ikke har gjort det før, å ta testen på Political Compass
Ikke overanalyser spørsmålene, det er meningen at de skal virke "rare" eller vridde.
Vis hele sitatet...
Hehe, artig test! Havnet faktisk ganske som forventet!
Det eneste jeg håper på er at Bjørnar Moxnes kommer inn på Stortinget og at Frp ikke kommer i regjering. Mye vil endre seg fram mot valget og Høyre kommer ikke til å klare å holde oppe populariteten helt inn mot mål, men uansett om det blir en ny rødgrønn regjering eller en blåblåbrun en, så trenger man en korreksjon fra venstresiden og da er Moxnes den rette mannen.
Blir litt satt ut av medlemmer som grunner sine stemmer her....!

FORDI de liker/er enig i noen få ting i Partiet????

Hva med resten av "agendaen" til partiene??

Eller er alle dere som folk flest? solgt med en gang det er "Valg Flesk"
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Aldrin Vis innlegg
Blir litt satt ut av medlemmer som grunner sine stemmer her....!

FORDI de liker/er enig i noen få ting i Partiet????

Hva med resten av "agendaen" til partiene??

Eller er alle dere som folk flest? solgt med en gang det er "Valg Flesk"
Vis hele sitatet...
Er jo ikke enig med all politikken til partiet jeg skal stemme for, men i de sakene som opptar meg mest har jeg samme syn som partiet. Det er noen ting jeg ikke liker med partiet, men det er det partiet som jeg er mest enig med av de jeg har undersøkt. Det er også en litt taktisk stemme for jeg håper å ikke se FRP i en regjering, heller en Høyre-Venstre regjering enn Høyre-FRP.Det er kun et fåtall av personer som vil finne et parti som har samme syn på dem i alt, så da må man inne det man liker best.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Synes det er fascinerende hvordan mange av dere DLF'ere er for å "tvinge ut dødkjøtt fra alle ledd av samfunnet." Dette "dødkjøttet" er mennesker, så kom ikke her å proklamer at det ikke er fascistisk ment, for hva er det da?
Vis hele sitatet...
Neinei, har du ikke fått med deg at i vårt voksende byråkrati er de biomasse?

Jeg stemmer som vanlig venstre. Krymp byråkratiet, vekk med overvåkning, prioriter miljø og liberaliser narkotikalovgivningen.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det eneste jeg håper på er at Bjørnar Moxnes kommer inn på Stortinget og at Frp ikke kommer i regjering. Mye vil endre seg fram mot valget og Høyre kommer ikke til å klare å holde oppe populariteten helt inn mot mål, men uansett om det blir en ny rødgrønn regjering eller en blåblåbrun en, så trenger man en korreksjon fra venstresiden og da er Moxnes den rette mannen.
Vis hele sitatet...
Selv ville jeg vel heller omtalle ham som en nyttig idiot. En arrogant en som sådan. Dersom han kommer inn på tingen, så kommer han til å bruke sin stemme til å si nei. Til alt. Sånn sett nyttig, i alle fall hvis man (som meg) ser på indirekte demokrati Djevelens Verk. Det betyr imidlertid ikke at jeg er enig med mannen i spesielt mye. Sikkert noe, men det er ikke relevant. Han kommer ikke til å utrette noe annet enn å stemme nei og gjøre livet surt for de som ender opp med makta, og det er alt jeg forventer av ham.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Selv ville jeg vel heller omtalle ham som en nyttig idiot. En arrogant en som sådan. Dersom han kommer inn på tingen, så kommer han til å bruke sin stemme til å si nei. Til alt. Sånn sett nyttig, i alle fall hvis man (som meg) ser på indirekte demokrati Djevelens Verk. Det betyr imidlertid ikke at jeg er enig med mannen i spesielt mye. Sikkert noe, men det er ikke relevant. Han kommer ikke til å utrette noe annet enn å stemme nei og gjøre livet surt for de som ender opp med makta, og det er alt jeg forventer av ham.
Vis hele sitatet...
Det vel ofte sånn det er å være i opposisjon. Jeg tror det er sunt å ha noen som er uenig med makta selv om makta synes det er ubehagelig og irriterende.
Stemmer så FRP får færrest mulig folk inn i Stortinget. Ellers er klima, miljø, artsmangfold, undervisningspolitikk, helsepolitikk og rettspolitikk noe av det viktigste hos meg. Særlig klima og artsmangfold haster mest!

Se disse to dokumentarene, så skjønner du kanskje hvorfor. Særlig når det allerede er observert, at metan siver opp i Sibir og i havet nord for Sibir allerede (hørt på Verdt å vite i NRK P2). :/

Eventuelle følger av global oppvarming
Om global dimming og oppvarming
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det vel ofte sånn det er å være i opposisjon. Jeg tror det er sunt å ha noen som er uenig med makta selv om makta synes det er ubehagelig og irriterende.
Vis hele sitatet...
Ja absolutt. Det er også grunnen til at jeg kommer til å stemme på ham, selv om jeg ikke kan fordra fyren.

For mitt vedkommende er det egentlig veldig enkelt: ingen partier bryr seg egentlig om de samme sakene som meg, og i den rad de gjør det, så mener de oftest det motsatte av det jeg gjør. Jeg har altså ingenting å tjene på at noen av dem vinner, det beste jeg kan håpe på er at alle taper. Og det nærmeste jeg kommer her er en ineffektiv og skadeskutt mindretallsregjering med en opposisjon som ødelegger mest mulig. Ergo stemmer jeg Rødt.
Sitat av Husemann Vis innlegg
Jeg synes det bildet der er et godt eks. på hvordan AP'ene oppfører seg. Jeg fikk lyst til å stemme Venstre etter å ha lest hele tråden med argumenter for og mot, men jeg er ikke veldig politisk engasjert. Jeg får med meg avisoverskrifter og dømmer stort sett ut fra det folk sier til overskriftene.
Vis hele sitatet...
Det er morsomt med bilder men du bør ikke ha for store forhåpninger med en ny regjering:
http://touch.vg.no/article.php?artid=10045905
Høyre har gått ut med tall på planlagte skattekutt og over halvparten skal tas med redusert formueskatt.
Det kommer til å bli venstre på meg. Mest fordi det virker som de har skjønt at du ikke kan forandre på noe ved å forby ting, men heller velger alternative løsninger for å prøve å gå etter årsak. Jeg vet ikke om de har de rette svarene, men jeg vet at de heller ikke står for politikk som er demonstrert å ikke virke.

Også prioriterer jeg personvern høyt, og der er jeg fornøyd med politikken deres. Men det kan også hende jeg stemmer SV/AP, ikke fordi jeg er enig med politikken deres, men fordi jeg ikke tror partier som Høyre og KrF vil sitte å regjering med Venstre. Det kan selvfølgelig skyte bakut, men det får vi se til høsten.
For de som vil unngå å stemme på et populistisk parti vil jeg anbefale NKP, Kristelig Samlingsparti, Abort-mostandernes liste, DLF eller De grønne. Disse er de eneste noenlunde prinsippfaste partiene i motsetning til SAMTLIGE stortingspartier.
Sitat av Fatass Skinny Vis innlegg
For de som vil unngå å stemme på et populistisk parti vil jeg anbefale NKP, Kristelig Samlingsparti, Abort-mostandernes liste, DLF eller De grønne. Disse er de eneste noenlunde prinsippfaste partiene i motsetning til SAMTLIGE stortingspartier.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke husker feil, er Rød Valgalianse og NKP slått sammen til Rødt.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Hvis jeg ikke husker feil, er Rød Valgalianse og NKP slått sammen til Rødt.
Vis hele sitatet...
RV og AKP er slått sammen, ikke NKP.
Sitat av valle_vendetta Vis innlegg
Hehe, artig test! Havnet faktisk ganske som forventet!
Vis hele sitatet...
Hvilken kvadrant havnet du i? :P
Sitat av Vargas Vis innlegg
Det er mange som tror at de tilhører en fløy av det politiske spekteret, som de faktisk ikke tilhører. Vil anbefale alle her som ikke har gjort det før, å ta testen på Political Compass
Ikke overanalyser spørsmålene, det er meningen at de skal virke "rare" eller vridde.
Vis hele sitatet...
Ikke veldig overraskende resultat der, kom opp som ganske sterk sosial-liberalist, noe jeg egentlig alltid har ment jeg - og som var grunnen til at jeg trakk mot venstre som parti til å begynne med.
Sitat av Vargas Vis innlegg
Hvilken kvadrant havnet du i? :P
Vis hele sitatet...
Selv havnet jeg her. Stemmer Venstre/MDG ved neste valg
Er ikke så inne i politikken så vet ikke hvordan jeg stemmer samsvarer med hvor jeg havnet.
Sitat av Vargas Vis innlegg
Hvilken kvadrant havnet du i? :P
Vis hele sitatet...
Omtrent midt i den grønne, libertarian left
Er ikke helt sikker på hva jeg skal stemme, men stemme skal jeg. Vet derimot hvem jeg ikke skal stemme på...
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Neinei, har du ikke fått med deg at i vårt voksende byråkrati er de biomasse?

Jeg stemmer som vanlig venstre. Krymp byråkratiet, vekk med overvåkning, prioriter miljø og liberaliser narkotikalovgivningen.
Vis hele sitatet...
Og medlemskap i EU?
Sitat av dinosauren Vis innlegg
Selv havnet jeg her. Stemmer Venstre/MDG ved neste valg
Er ikke så inne i politikken så vet ikke hvordan jeg stemmer samsvarer med hvor jeg havnet.
Vis hele sitatet...
Venstre ligger til høyre for midten på økonomiske spørsmål og i sentrum/venstre på sosiale spørsmål. MDG er vanskelige å plassere på en høyre/venstre-akse, men som regel ligger de til venstre for sentrum. Du er mye mer enn SV/MDG-Rødt-velger enn en Venstrevelger i følge kartet.
Politi
Jeg ser gjerne at politiet styrkes slik at de får bedre tid til å behandle flere anmeldelser som de får inn. Jeg har inntrykk av at i dag er det altfor mange saker som politiet ikke har tid til å prioritere.

Problemet når politiet ikke har tid til å prioritere saker er at det mest sannsynligvis oppstår flere kriminalsaker, fordi lovbryter vet det er mindre sjanse for å bli tatt. Noe som sender politiet mer på etterskudd år for år.

Skolevesen
I stor grad få forbedre hele skolesystemet. Men samtidig også holde fokus på at elevene tenker i stor grad selv, og er selvstendige (kan diskuteres). Men bedre lærere ved å gjøre læreryrket mer attraktivt.

Innvandring
Begrense innvandringen en smule, og effektivisere utkastelsesprosesser (slik at noen trenger å være på asylmottak i flere år).

Sette krav
Jeg mener at det må settes større krav til de borgerne som "sitter på gjerdet" i samfunnet. Samtidig er det viktig å hjelpe de som faktisk trenger det. Dette er selvfølgelig en veldig vanskelig balansegang, som jeg tror ingen har den perfekte løsning på.

Det jeg synes er viktig, som jeg kommer på med det første.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av OnklD Vis innlegg
Og medlemskap i EU?
Vis hele sitatet...
Det er en ganske dyp splittelse i partiet i spørsmålet om EU, i øyeblikket er standpunktet at man skal videreutvikle EØS-sammarbeidet.
Sitat av Synderen Vis innlegg
Er jo ikke enig med all politikken til partiet jeg skal stemme for, men i de sakene som opptar meg mest har jeg samme syn som partiet. Det er noen ting jeg ikke liker med partiet, men det er det partiet som jeg er mest enig med av de jeg har undersøkt. Det er også en litt taktisk stemme for jeg håper å ikke se FRP i en regjering, heller en Høyre-Venstre regjering enn Høyre-FRP.Det er kun et fåtall av personer som vil finne et parti som har samme syn på dem i alt, så da må man inne det man liker best.
Vis hele sitatet...
Du har ikke lyst å begrunne hvorfor det er så dumt med FRP i regjeringa?
Jeg har ikke så mye peiling på politikk, men det jeg leste om i FRP, likte jeg ganske mye av hva de sto for.
Sitat av Uklar Vis innlegg
Du har ikke lyst å begrunne hvorfor det er så dumt med FRP i regjeringa?
Jeg har ikke så mye peiling på politikk, men det jeg leste om i FRP, likte jeg ganske mye av hva de sto for.
Vis hele sitatet...
Personlig synes jeg FRP er et litt vingleparti. De går den veien den blåser akkurat der og da - føler de er vanskelige å forholde seg til. I det ene øyeblikken snakker de så fint om hvordan de er liberale og ikke ønsker at man skal forby ting, mens i det neste ønsker de å forby ting.

Videre kjører de en politikk jeg ikke er veldig enig i, og jeg føler politikken deres (spesielt på økonomisk plan) i alt for stor grad tar hensyn til de rike i samfunnet i stede for de fattige. Personlig mener jeg det bure være motsatt - man må legge mest vekt på de fattige i samfunnet. Da med f.eks. å tenke på hvordan de ønsker å redusere skattene - men når man ser på hvilke skatter de ønsker å lette så vil man se at det i hovedsak vil være til fordel for de med store inntekter. Mens for de med lav inntekt vil det gjøre nesten ingen forskjell.
Sitat av etse Vis innlegg
Personlig synes jeg FRP er et litt vingleparti.
Vis hele sitatet...
Frp har beholdt langt de fleste sakene de har stått for de siste tiårene MEN partiet har også tilpasset seg endringer i samfunnet! Å beholde en 100% lik politikk med vanstyret fra AP/kameratene ville vært dumt. Når vi har et parti som gjør SÅ lite for landets borgere burde de aller fleste (som kan lese Norsk) fort finne ut at høyresiden bør få fornyet tillit og spesielt:

http://i40.tinypic.com/s0wi93.jpg

Godt valg freakere!

Les og lær her: http://www.frp.no/no/
Det viktigste for meg er:

Forbedret innvandringspolitikk;

Ca 30% av Oslos befolkning er ikke-etnisk norske. I Trondheim og Bergen ligger tallet lavere enn 10%. Vi trenger en mye bedre fordeling hvis vi skal ta inn flere, hvor ikke alle ender opp i Oslo. Strengere innvandringslover generelt, med tøffere krav for de som kommer og søker lykken i Norge. De skal arbeide og berike det norske samfunnet på lik måte som etnisk norske gjør.

Økonomisk:

Jeg tror på en høyere innvestering i infrastruktur. Vi har nå investert det meste av våre oljepenger i fond, noe som har ført til milliardtap i utlandet. Mye bedre å investere i konkrete ting i vårt land ingen finanskrise kan ta i fra oss. Jeg er HELT i mot om å kjøpe opp gater osv i utlandet, som den sittende regjeringen har gjort. Større investering i veier.

Norge tåler å overstige handlingsregelen i noen år. Med 4000 milliarder på bok og et stadig stigende årlig overskudd, må vi også tilpasse dette med handlingsregelen.



Ut i fra dette, ser dere kanskje hvor jeg står politisk..
Sitat av etse Vis innlegg
Ikke veldig overraskende resultat der, kom opp som ganske sterk sosial-liberalist, noe jeg egentlig alltid har ment jeg - og som var grunnen til at jeg trakk mot venstre som parti til å begynne med.
Vis hele sitatet...
Sitat av dinosauren Vis innlegg
Selv havnet jeg her. Stemmer Venstre/MDG ved neste valg
Er ikke så inne i politikken så vet ikke hvordan jeg stemmer samsvarer med hvor jeg havnet.
Vis hele sitatet...
Sitat av valle_vendetta Vis innlegg
Omtrent midt i den grønne, libertarian left
Vis hele sitatet...
Alle dere er i samme kvadrant som meg...

Jeg befinner meg rundt:
Economic left/right: -8
Social Libertarian/Authoritarian: -8

Nesten anarko-kommunist :P

Problemet mitt er at hverken AP, SV eller Rødt er i nevneverdig grad liberale..
Samt at Venstre ligger en god del til høyre for meg.
Så hva jeg skal stemme er jo et interessant spørsmål. Jeg må vel bestemme meg for hva jeg skal vektlegge; personlig frihet eller økonomisk frihet (merk; min definisjon av økonomisk frihet heller mer mot den sosialister/kommunister bruker, enn den de borgelige bruker).
FrP, I hovedsak grunnet innvandring.

Norge kommer til å bli ødelagt hvis det ikke skjer en markant endring i dagens innvandringspolitikk.
Til dere sosialister som er uenige, les dette http://www.rights.no/2013/04/norske-...det-nye-norge/
Sist endret av pkk1990; 1. mai 2013 kl. 21:25.
Sitat av Vargas Vis innlegg
Alle dere er i samme kvadrant som meg...

Jeg befinner meg rundt:
Economic left/right: -8
Social Libertarian/Authoritarian: -8

Nesten anarko-kommunist :P

Problemet mitt er at hverken AP, SV eller Rødt er i nevneverdig grad liberale..
Samt at Venstre ligger en god del til høyre for meg.
Så hva jeg skal stemme er jo et interessant spørsmål. Jeg må vel bestemme meg for hva jeg skal vektlegge; personlig frihet eller økonomisk frihet (merk; min definisjon av økonomisk frihet heller mer mot den sosialister/kommunister bruker, enn den de borgelige bruker).
Vis hele sitatet...
Akkurat der er du inne på noe veldig interessant. For min del kunne jeg godt ha taklet et mye høyere skattenivå hvis myndigehtene så i etterkant lot meg være i fred. Man kan sikker si at vinninga går opp i spinninga og at det er det samme hvordan du betaler det hvis du betaler like mye uansett og alt det der, men for meg er det en prinsippsak: la staten kreve sitt i form av skatt og det som er igjen er mitt. Hva jeg gjør med pengene er min sak. Det kan godt hende at formueskatt og arveavgift er praktisk, men for meg er det uhyrlig å skulle skatte av de samme pengene flere ganger - da signaliserer staten at jeg egentlig ikke eier mine egne penger likevel, og det gjør at jeg føler meg ufri.

Rent praktisk ville jeg sikkert hatt det trangere om jeg betalte 75% skatt på alt jeg tjente, men jeg ville gladelig gjort det hvis det hadde opprettholdt samfunnet omtrent slik det er og jeg så hadde fått disponere mine surt ervervede grunker fritt etterpå. Men, jeg er litt barsnlig av meg, da.

For ordens skyld:
økonomisk: -6.5
sosial: -7.6
Viktig for meg:

-stopp all innvandring fra ikke-vestlige land

-forby abort

-stopp kjønnskvotering og annen urettferdig prioritering

-ikke la megakorporasjoner lure seg unna skatt

-stopp mammastaten. Man kan putte i seg hva man vil så lenge det ikke skader andre.

-Stopp grønn fascisme. Ingen klimakvoter.

Anarko-kapitalistisk nasjonalist er vel den beste beskrivelsen. Finnes ikke noe parti for meg, så jeg stemmer blankt i protest.
Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Viktig for meg:
Vis hele sitatet...
Hvorfor "forby abort" oppe i alt det andre? Hva er argumentasjonen din for dette?
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvorfor "forby abort" oppe i alt det andre? Hva er argumentasjonen din for dette?
Vis hele sitatet...
Fordi drap er ulovlig. Men av en eller annen merkelig grunn har folk fått det for seg at det er helt o.k å drepe under rette omstendigheter.

Jeg er for en libertariansk politikk(noe vi kan se langt etter i Norge), som går ut på at du kan gjøre hva du vil med din egen kropp så lenge det ikke skader andre. Vil du skyte heroin? Ditt valg. Ingen har rett til å stoppe deg. Men abort går utover et forsvarsløst menneske som har mistet alle sine rettigheter.

Fordi det involverer rettighetene til to personer(eller flere dersom det er tvillinger eller flere) er det et vanskelig tema. Men etter min mening er det ingen omstendigheter som legaliserer drap.
Voldtekt er leit, men istedet for å drepe et uskyldig barn kan man sørge for god oppfølgning for den som har blitt utsatt for voldtekt. Fokusere på sånne områder istedet for å rasjonalisere rundt hvorfor det skal være lovlig.

Det var ingen spesiell tanke bak å plassere abort sammen med de andre temaene. Jeg bare ramset opp de områdene i Norsk politikk som er viktigst for meg.

Glemte å ta med: Å stoppe EØS samarbeidet er også viktig for å sikre fri handel. Alle som har bestillt kosttilskudd fra land utenfor EØS har erfart den fascistiske ordningen som sørger for at du ikke kan importere det du vil til eget bruk. Norge har til og med restriksjoner på vitaminer og Omega-3. Snakk om mammastat.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvorfor "forby abort" oppe i alt det andre? Hva er argumentasjonen din for dette?
Vis hele sitatet...
Regner med at han er kritisk til å ta et menneskeliv(selv om det ikke er ferdigutviklet) grunnet egen egoisme. Hvor ikke bare ta p-pillen eller bruk prevensjon?

Personlig synes jeg man burde fått tatt abort 1 gang, i tilfelle man ikke skulle skulle være klar over at man var gravid, eller hvis noe annet skulle oppstå.
Å regelmessig ta abort fordi man ikke ønsker å bruke prevensjon er forkastelig.
Greit for meg at alle kan skyte heroin så lenge man avslutter all behandling. Skjønner du ikke at skattepengene betaler sykehusregningen?
Abort er ikke drap av et menneske, det er en klump med like mye følelser som sperm: null.
Angående innvandring, tenk hvordan situasjonen her i norgehadde vært uten utlendinger. Arbeidskraft? Hva er forskjellen mellom en inder med computer science vs. en amerikaner? Inderne er ofte mer effekive... og alt øst sverige er fyfy?
Så tror du ikke på klimaproblemene. Er du forsker altså?

Informer deg, trangsynte rasist. Tipper du ditter på nav eller har det dårlig med deg selv.
Sist endret av Spirituell; 1. mai 2013 kl. 23:22.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Abort er ikke drap av et menneske, det er en klump med like mye følelser som sperm: null.
.
Vis hele sitatet...
Det er hele essensen i debatten. De som er i mot abort definerer dette fosteret som et liv på lik linje med andre mennesker - mens de som er for definerer det ikke som et fullverdig menneske enda. Jeg er på den siden at jeg ikke mener at et foster i et så tidlig stadie er et menneske enda - og jeg definerer det ikke som mord av den enkle grunnen.
Han skriver forsvarsløst menneske. Det er helt feil. Det er nok ekstremt belastende for en kvinne å føde et uønsket barn etter å ha blitt voldtatt og traumatisert av en ukjent mann? Tenk deg også livet til barnet.

Kriminalitetsstatistikken stupte nedover i USA i 1990 årene selv om pessimistene spådde dobling. Hvorfor? Abort ble lovliggjort på 70 tallet i alle stater, noe som førte til mindre fødsler blant fattigere miljøer med mye kriminalitet.

Sitat av etse Vis innlegg
Det er hele essensen i debatten. De som er i mot abort definerer dette fosteret som et liv på lik linje med andre mennesker - mens de som er for definerer det ikke som et fullverdig menneske enda. Jeg er på den siden at jeg ikke mener at et foster i et så tidlig stadie er et menneske enda - og jeg definerer det ikke som mord av den enkle grunnen.
Vis hele sitatet...
Gladkristne kan ikke bare beskrive noe. Det er bevist at fosteret ikke har følelser når hjernen er så lite utviklet og kroppen avhengig av moren.
Sist endret av Spirituell; 1. mai 2013 kl. 23:30.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Greit for meg at alle kan skyte heroin så lenge man avslutter all behandling. Skjønner du ikke at skattepengene betaler sykehusregningen?
Abort er ikke drap av et menneske, det er en klump med like mye følelser som sperm: null.
Angående innvandring, tenk hvordan situasjonen her i norgehadde vært uten utlendinger. Arbeidskraft? Hva er forskjellen mellom en inder med computer science vs. en amerikaner? Inderne er ofte mer effekive... og alt øst sverige er fyfy?
Så tror du ikke på klimaproblemene. Er du forsker altså?

Informer deg, trangsynte rasist. Tipper du ditter på nav eller har det dårlig med deg selv.
Vis hele sitatet...
Rasist? Hvorfor rakker du ned på han fordi han har sin egen mening ? Forteller bare mere om deg
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar

Det gjorde ikke akkurat valget noe lettere
Sist endret av Slaps; 1. mai 2013 kl. 23:49.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Greit for meg at alle kan skyte heroin så lenge man avslutter all behandling. Skjønner du ikke at skattepengene betaler sykehusregningen?
Abort er ikke drap av et menneske, det er en klump med like mye følelser som sperm: null.
Angående innvandring, tenk hvordan situasjonen her i norgehadde vært uten utlendinger. Arbeidskraft? Hva er forskjellen mellom en inder med computer science vs. en amerikaner? Inderne er ofte mer effekive... og alt øst sverige er fyfy?
Så tror du ikke på klimaproblemene. Er du forsker altså?

Informer deg, trangsynte rasist. Tipper du ditter på nav eller har det dårlig med deg selv.
Vis hele sitatet...
Og hvilken tulling er du, som får deg til å kalle folk rasist bare fordi de er uenige med deg?

Grunnen til at etterspørselen etter arbeidsinnvandring har økt er jo akkurat fordi Norges befolkning har økt ekstremt de siste årene. Ikke prøv å innbill meg at det er de etnisk norske som er årsaken til dette.

Kanskje ikke vits å debattere med en fyr som har "frp er et tragisk parti" som sin personlige signatur, men gjør allikevel et forsøk.
Sist endret av pkk1990; 1. mai 2013 kl. 23:51.
Sitat av Slaps Vis innlegg
Det gjorde ikke akkurat valget noe lettere
Vis hele sitatet...
Du er vel nærmest Venstre, selv om de kanskje er en anelse mer mot høyre.
Sist endret av Vargas; 1. mai 2013 kl. 23:53.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Sitat av Vargas Vis innlegg
Du er vel nærmest Venstre, selv om de kanskje er en anelse mer mot høyre.
Vis hele sitatet...
Hadde kanskje vært en idee å plotte inn hvor de aktuelle norske partiene befinner seg på den grafen