Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4441
Enkelt ganger får jeg inn de samme signalene på stereohøytalerne mine som kommer før en melding eller ringelyd kommer inn på mobilen. Problemet er at disse lydsignalene enkelte ganger ikke etterfølges av noen melding eller innkommende telefonsamtale og jeg lurte derfor på om jeg kan ha fått noe spionprogram inn på mobilen min.

Hvordan kan jeg eventuelt finne ut av dette? Finnes det noen måte å scanne telefonen på?
Neh, du er nok bare litt paranoid

Med mindre du har lånt ut mobilen til noen andre (som kan ha installert noe på mobilen) har du nok lite å frykte.
Jeg vet at slike spionprogram kan installeres sammen med en innkommende melding. Man trenger ikke å ha lånt ut mobilen..
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Jeg vet at slike spionprogram kan installeres sammen med en innkommende melding. Man trenger ikke å ha lånt ut mobilen..
Vis hele sitatet...
Innkommende melding? Har du svart på noe melding da?

Opplever ofte at det kommer en surrelyd i høtalerne/headsettet uten å få melding. Sikkert noen i nærheten av deg som har fått melding.
Hvem program er det som kan installeres ved inkommende melding? det skulle jeg hatt gøy av å vite
Sitat av seven_up Vis innlegg
Hvem program er det som kan installeres ved inkommende melding? det skulle jeg hatt gøy av å vite
Vis hele sitatet...
Jeg hørte det på et nyhetsinnlegg på radio en gang. En anonym melding kunne lyde som f.eks: Halloen, åssen går det med deg?

Hva programmet heter som kan gjøre dette oppgav de ikke navnet på..
det er nok bare telefonen din som søker etter basestasjoner.
Telefonen din melder bare i fra til nettet at den fortsatt er her og er påslått. Det er noe den gjør titt og ofte, helt ufarlig.
Har opplevd dette flere ganger selv.
Har egentlig bare konkludert med at mobilen min enten på nytt kobler seg til mobilnettet eller at den f.eks. kobler seg opp mot internett og ser etter nye e-poster eller lignende.
Sitat av Bompi Bjørn Vis innlegg
Telefonen din melder bare i fra til nettet at den fortsatt er her og er påslått. Det er noe den gjør titt og ofte, helt ufarlig.
Vis hele sitatet...
Neinei!

Trådstares telefon blir avlyttet av politiet.
Dem kan når som helst ''logge inn'' på telefonen din og høre hva som blir sagt der og da, eller lese av meldinger, både innkommende og utgående.
(Det er når dem logger inn på telefonen din at du hører lyden i høyttalerene fordi telefonen mottar en beskjed fra mobilnettet.)
Har du mobil med GPS så vil dem også vite hvor telefonen din er så lenge det er strm på batteriet.

Ville tatt å ladet opp telefonen din så den har mye batteri og lure den ned i bagasjen til noen på flyplassen.
Da vil politiet lure når dem ser at du flyr over atlanteren.
Sist endret av Bombasa; 19. oktober 2012 kl. 20:06.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Tror nok bare noen andre får en melding, ettersom at vi kan høre når noen på nabohytta får en melding via radioen i hytta vår. (det er rundt 1km til neste hytte)
Sitat av Melcor Vis innlegg
Tror nok bare noen andre får en melding, ettersom at vi kan høre når noen på nabohytta får en melding via radioen i hytta vår. (det er rundt 1km til neste hytte)
Vis hele sitatet...
..... ja ikke sant.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Rosapanter Vis innlegg
..... ja ikke sant.
Vis hele sitatet...
Ja, dette er sant, vi har faktisk sjekket med de som bor i andre hytter, og de har fått telefonsamtaler/sms'er.
Navbruker fra Moss
hvis du har flere apps på tlf din, så kan i flere tilfeller dem
som har lagd appsa av lytte deg, se deg via cammen osv....
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Enkelt ganger får jeg inn de samme signalene på stereohøytalerne mine som kommer før en melding eller ringelyd kommer inn på mobilen. Problemet er at disse lydsignalene enkelte ganger ikke etterfølges av noen melding eller innkommende telefonsamtale og jeg lurte derfor på om jeg kan ha fått noe spionprogram inn på mobilen min.

Hvordan kan jeg eventuelt finne ut av dette? Finnes det noen måte å scanne telefonen på?
Vis hele sitatet...
Dette skjer meg titt og ofte, ingen fare. Mobilen sender ut og mottar signaler selvom du ikke mottar meldinger/sender meldinger/ringer osv. Den er jo koblet opp mot nettet uansett.

Prøv også å tenke på hvorfor noen skulle ha interesse av å ta seg inn på akkurat DIN mobil. Har du noe spesielt på mobilen som skiller seg ut fra det andre har, som kriminelle gjerne vil ha tak i?
Sist endret av Rotaderp; 19. oktober 2012 kl. 22:40.
Rotaderp: Kanskje han er kriminell, og har noe som politiet gjerne vil ha tak i.

Jeg vil nok stemme for det flertallet her går for. At dette er helt normalt.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Neinei!

Trådstares telefon blir avlyttet av politiet.
Dem kan når som helst ''logge inn'' på telefonen din og høre hva som blir sagt der og da, eller lese av meldinger, både innkommende og utgående.
(Det er når dem logger inn på telefonen din at du hører lyden i høyttalerene fordi telefonen mottar en beskjed fra mobilnettet.)
Har du mobil med GPS så vil dem også vite hvor telefonen din er så lenge det er strm på batteriet.

Ville tatt å ladet opp telefonen din så den har mye batteri og lure den ned i bagasjen til noen på flyplassen.
Da vil politiet lure når dem ser at du flyr over atlanteren.
Vis hele sitatet...
Politiet? Du mener vel russiske etterretningstjenester?

On-topic: tror ikke mobilen din har så mye håp, tydelig at du har pussa litt av en bande på deg.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Politiet? Du mener vel russiske etterretningstjenester?

On-topic: tror ikke mobilen din har så mye håp, tydelig at du har pussa litt av en bande på deg.
Vis hele sitatet...
Tihihihihi Wince!!

Nå var du jammen meg morsom.. Vi ler oss ut hele gjengen her i huset..

Omtrent som å begynne om igjen på barneskolen...
The Merciful One
mr5050's Avatar
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Jeg hørte det på et nyhetsinnlegg på radio en gang. En anonym melding kunne lyde som f.eks: Halloen, åssen går det med deg?

Hva programmet heter som kan gjøre dette oppgav de ikke navnet på..
Vis hele sitatet...
det heter flexispy