Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1385

Har tenkt å lære programmering nå, hehe; på tide vil noen si.
Hvor skal jeg begynne, og med hva? Noen sier at jeg bør begynne med C.
Er det forskjell fra å begynne med C, og å begynne med C++ ?
Anbefalinger av bøker/tutorials?

Takk.
C, PHP eller java... fux0r.. det er de beste programmerings språkene.. C++ spiser elefant dritt i forhold... Ville ha starta med PHP siden det er det letteste av di 3... når du har lært deg ett av dem så burde du ikke ha noe problem med og lære di andre 2...

Scha
ph34r my l337 hax0r sk1Llz fux0rs
hehe.. damnit i'm lame!
Begynn med python Litt enklere og bra for nybegynnere...


http://www.python.org/

norsk tutorial

have fun
VB er enkelt og kraftig, men det funker bare på windows though.
Sharken... jeg gjetter at du ikke er en C, C++, PHP eller java koder.. hehe.. Jeg får noya bare av og tenke på VB.. HERREGUD da man.. Det er faen det verste språke som finnes... Hater det over alt på jord..

BurnHard
Hva er så dårlig me VB da???litt kjipt om det er dritt siden jeg får hjelp til å lære det om en liten stund.....
C og Java er vanskelig som nybegynner språk, tror ikke jeg skal begynne å gi meg ut på å lære meg det, altfor vanskelig. PHP bruker jeg på webben, ikke så mye though, går det an å bruke til noe annet en på web?
Du kan bruke det i shell-scripting og du kan kompilere kildekoden så det brukes til litt annet (ikke mye)
vell's Avatar
Trådstarter
Takk for svarene, selv om de ikke gjorde noen ting klarere. Tror eg skal prøve Python; virker greit å begynne med, men jeg går nok over til C/C++ en gang.
Jeg tror nok det er lurt. Viss du er interesert i en bok, så kjøp "learning Python" fra O`Reily. Den finnes på http://www.bokkilden.no - jeg kjøpte den der for noen måneder siden. '
(Den er engelsk, så det er en fordel at du mestrer språket rimelig greit, boken er for øvrig ganske bra).
Etter det jeg har hørt, er c++ ikke det letteste å begynne med...
Selvfølgelig er det er bra språk, men også vanskelig. Bedre å begynne med de lette...
Det er aldri mulig for folk og bli kloke når dem får en drøss
av svar fra bedrevitere. Spesielt ikke som i dette tilfellet hvor man
setter alle programmeringsspråkene opp mot hverandre php kontra c++ wtf???

Noen som har prøv C# her? håper det blir en fin erstatning for java som er dritt, det er så treigt som sirup....!!!(min Objektive mening )
Noen som har prøv C# her? håper det blir en fin erstatning for java som er dritt, det er så treigt som sirup....!!!(min Objektive mening )
Vis hele sitatet...
SeeSharp (jaja.. C# da.. men det utales sånn) kommer neppe til og ha no serli sjangs mot den VELL ETABLERTE språket java..

Java er BTW ikke treigt lengere.. Folk som kommer med den påstanden har ikke peiling på java og har lest no sånt i en artikkel som ble skrevet da java var helt nytt og alt java var applets... da var faktisk java treigt....

Nå som java 2 har begynt og bli rimelig moden og sun har kommet med java ME (Micro Edition) som skal brukes i mobil telefoner og pda'er, nå er java så vell etablert som programmerings språk at det skal mye til at C# bare skal komme og ta over.. Vertfall ikke nå når java 2 version 1.4 slippes snart...

Du sa din objektive mening... her er min:

slette ** slette ** slette ** SENSUR ** slette ** slette ** SENSUR ** slette..

---
editert av iblis the man him self eller.no,
btw burnhard: du kan være så stygg i munnen/fingrene dine noen ganger.. usj og isj
---

BurnHard