Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 2363
Det har versert et par tråder om denne konsollen, men nå er så og si alle detaljer på plass. Derfor en ny tråd.

http://fredag.dagbladet.no/fredag/20...21/408944.html

Er det bare jeg som synes den er mindre pen?
http://gfx.dagbladet.no/fredag/2004/09/21/DS_touchpad_panosak.jpg

SPESIFIKASJONER (Kilde: Nintendo.no):
Lansering: Europa: 1 kvartal 2005. Ennå ikke offentliggjort noen dato. USA: 21. november, pris 149,99. Japan: 2. desember.

Størrelse (lukket): Bredde: 148.7, Lengde: 84.7mm og høyde: 28.9 mm

Topp skjerm: Bakgrunnsbelyst 3 inch, semitransparent, TFT LCD med 256x192 pixlers oppløsning og .24 dot pitch med mulighet for å vise 260 000 farger.

Touch screen: Bakgrunnsbelyst 3 inch, semitransparent, TFT LCD med 256x192 pixlers oppløsning og .24 dot pitch med mulighet for å vise 260 000 farger. Er også transparent med innebygd føler for touch screen.

Trådløs kommunikasjon: IEEE 802.11. Trådløs rekkevidde er alt fra 10 - 35 meter avhenging av omgivelser. Flere spillere kan spille multiplayer med bare ett DS spill.

Kontroll: Touch Screen, innebygd microfon for talegjenkjenning, A,B,X,Y -knapper, kontroll-pad, L/R knapper på yttersidene, Start og Select knapper.

Input/Output: Porter for Game Boy Advance spill og DS spill. Uttak til høretelefoner og mikrofon.

Annet: Innebygd PictoChat software som lar opp til 16 brukere chatte samtidig, innebygd real time klokke, dato, alarm og touch screen kalibrering.

CPU: En ARM9 og en ARM7

Lyd: Stereo høyttalere som gir virtuell surround lyd avhenging av hvilken software som brukes i maskinen (spill).

Batteri: Lithium ion batteri som gir 6 - 10 timers spilling avhenging av bruk strømsparer i sleep modus, AC Adapter.

Språk: Engelsk, japansk, spansk, fransk, tysk og italiensk

Farge: Sølv og svart
Sist endret av Gilgamesj; 21. september 2004 kl. 16:22.
hmm, den så klumpete ut. Skjønner ikke hvorfor de heller ikke bare lager en "PDA" som kan spille ninteno spill. Altså at de dropper den øverste skjermen.
myx
Gilgamesj's Avatar
Trådstarter
To skjermer er med for å skape et annerledes gameplay. Man må forholde seg til to skjermer samtidig, og bare det er veldig i spennende i mine øyne. Vil tro at spillutviklerne kan komme opp med noe rimelig brilliant for å utnytte den muligheten.

Over 100 firma er i gang med å lage spill til DS, og det er et signal på at spillutviklerne selv synes dette er spennende. Det tror jeg det blir gode spill av.

Og den PictoChat-muligheten er søt, da!

Edit: Orddelingsfeil
Sånn SKAL jeg ha.. Men det forbauser meg litt hvor bra alt går med denne consolen.. Jeg synes ikke det er så lenge siden E3 messa, og alt skjer så fort.. Nintendo bruker jo å måtte utsette releasen av consolene sine VELDIG mye før dem endelig får dem ferdig...

Scha
myx
Gilgamesj's Avatar
Trådstarter
Det er tydelig at det er lagt ned mye ressurser i denne, Scha. At Nintendo allerede har release-program for hele verden tyder på at utviklinga har vært god.

Lurer på om man kan haxxe og trixxe mye når den kommer. Ha PDA-operativsystem på den og sånn.
Den har jo ARM prosessor, så det KAN jo hende det er mulig.. Må uansett skrives en emulator for det isåfall.. Men skal ikke se bort ifra at det skjer...

Scha
myx
Gilgamesj's Avatar
Trådstarter
Vet du noe om klokkefrekvens og minne, scha?

Hvordan kan det i så fall sammenlignes med PDAer? (Tenker ikke på de hyperkjappe til 10000, men palmpiloter til 1000-2000 kroner)
myx
Gilgamesj's Avatar
Trådstarter
Fant noe:

As expected, the system will have two processors, with an ARM-9 CPU running at 67MHz and an ARM-7 unit running at 33MHz. Retail DS devices will have 4Mb of main RAM (while debug development units will have double that), with additional chunks of cache and shared RAM for the processors and 656Kb of video RAM.

The real surprises, however, come from things which Nintendo didn't even hint at in its original announcement. The system will possess decent 2D capabilities, but it also has a 3D graphics system which, the spec. claims, is capable of drawing 120,000 polygons per second, representing a fill-rate of 30 million pixels per second.
Min TT har 144mhz ARM7thumb prosessor.. Er ikke sikker på hastigheten til DS'en, men tror det er en ARM7t og en ARM9 prosessor i den..

De nyeste palm'ene har XScale prosessorer

Scha
Webcam hadde vert fett på den. Det som bestemmer om det blir den eller PSP blir pris på spill!
tror jeg går for PSP jeg ja..
ser upraktisk ut med den pennen, hvertfall hvis du skal drive og bytte mellom den og tastene i spill.
pictochatten ser kul ut da..men ser ut som det er beregnet på 5-åringer..ikke at det stopper oss..
myx
Gilgamesj's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av RoMer
Webcam hadde vert fett på den.
Vis hele sitatet...
Man får digitalkamera til GBA, og siden NDS blir bakoverkompatibel, så vil du i det minste kunne ta crappy snapshots i 640x480.

Er ikke usannsynlig med web-cam heller da. Men du må huske at rekkevidden på WLANet bare er 30 meter. Blir vel litt som bluetooth.
Ahh, DS.. *sikle*
Det nye designet er jo mye tøffere enn det gamle da!
En ting jeg har fundert litt på, har Nintendo tenkt på folk som er venstre hendte i denne situasjonen.. Mener, kan man bruke konsollen like bra om man skriver med venstre hånd?

me <3 nintendo!
myx
Gilgamesj's Avatar
Trådstarter
Hvor mange venstrehendte er det i verden, egentlig?

Tror ikke et kommersielt selskap som Nintendo vil prioritere dere hvis dere utgjør en promille av eventuelle kjøpere.

Hvilken funksjonalitet er det dere hemma venstrehendte trenger i tillegg? Hendrix greide seg fint
De jeg kjenner som er kjeivhendte som bruker pc kjører "regular" ikke noe motsatt skit.
myx
Gilgamesj's Avatar
Trådstarter
http://www.itavisen.no/slides/slide3394.jpg
Ser jævlig retro ut. Ser sånn wannabe Startrek/DeLorean ut
Opprinnelig postet av RoMer
De jeg kjenner som er kjeivhendte som bruker pc kjører "regular" ikke noe motsatt skit.
Vis hele sitatet...
Altså jeg er venstrehendt, jeg bruker musa med høyre.. men skriver med venstre, og det er vel det som er poenget her er det ikke? Ikke hvordan en bruker datan.. Nettop fordi denne spilles med PENN!
myx
Gilgamesj's Avatar
Trådstarter
Nei, den spilles ikke med penn. Du spiller med knappene, og _skriver_ med penn.

Og hvorfor skulle ikke penna funke bare fordi at du holder den i venstrehånda? Skjønner ikke helt logikken din.
Altså.. se feks på metroid.. en styrer med pil tastene.. og skyter med pennen.. si det er et spill som krever at man gjør noe mer avansert med pennen samtidig som man må styre, på venstre side!
Opprinnelig postet av RoMer
Ser jævlig retro ut. Ser sånn wannabe Startrek/DeLorean ut
Vis hele sitatet...
Grunn = hele designet er basert på gamlegamle nintendo lcd spill (aka "game & watch" så vidt jeg vet)..

skal ha meg en såher når den kommer ja..
Hva koster spilla til DS / PSP?
Opprinnelig postet av uLLdott^
Grunn = hele designet er basert på gamlegamle nintendo lcd spill (aka "game & watch" så vidt jeg vet)..

skal ha meg en såher når den kommer ja..
Vis hele sitatet...
Game and Watch husker jeg godt søskenbarnet mitt hadde mange av! Der fikk du spill og konsoll i ett (:
Opprinnelig postet av RoMer
Hva koster spilla til DS / PSP?
Vis hele sitatet...
DS spillene kommer til å koste ca. 250 kr per stykk, mens PSP spillene ligger på 500-600 kr. (Jeg orker ikke lete fram kildene til dette)
Er dette sikkert? Da blir det DS
denne saken er passe nice,men syntes ennå PSP ser kulere ut, mye bedre design på selve casen ivertfall(ikke at dette har noe å si på spillglede osv)
men nintendo står mitt hjerte nært. har alltid hatt nintendo. har og hatt begge ps'ene så blir ett tøft valg
Opprinnelig postet av polmen
denne saken er passe nice,men syntes ennå PSP ser kulere ut, mye bedre design på selve casen ivertfall(ikke at dette har noe å si på spillglede osv)
men nintendo står mitt hjerte nært. har alltid hatt nintendo. har og hatt begge ps'ene så blir ett tøft valg
Vis hele sitatet...
Om du er som meg, veldig i tvil går du for begge. Skal kjøpe en med engang mens den andre da prisene har sunet litt.
Rubiks: det var en ganske god ide,men er ikke den rikeste bonden på marka
har jobba dritlite i år: / men begivenheter som disse MÅ skaffes.
myx
Gilgamesj's Avatar
Trådstarter
Lurer på om ikke iPod-generasjonen vil foretrekke Sonys variant. Rykter skal ha det til at den vil være mobiltelefon også. Merk at dette kun er den offisielle prototypen, og ikke det endelige produktet. Det er trolig at den vil se litt mindre smooth ut når den kommer ut, da hensyn til ergonomi og produksjonskostnader må tas.

http://www.theregister.co.uk/media/1233.jpg
myx
Gilgamesj's Avatar
Trådstarter
Og her er en liste over spill som er under utvikling. Dette er vel 60, men det skal være rundt 60 til. Nintendos egne spill er ikke med på lista.

Atari, Inc.
• Atari Classics

Atlus USA
• Caduceus
• Snowboard Kids DS
• Pluss 3 andre titler i produksjon

Bandai Entertainment Inc.
• Meteos
• Mobile Suit Gundam Seed
• Plus one additional title in development

Capcom Entertainment, Inc.
• Mega Man Battle Network
• Viewtiful Joe
• Plus one additional title in development

Electronic Arts
• GoldenEye
• Madden NFL
• Need For Speed Underground
• Tiger Woods PGA Tour Golf
• The URBZ: Sims in the City

Hudson Soft Co., Ltd.
• Bomberman

Koei Co., Ltd.
• Dynasty Warriors (working title)
• Pluss to andre titler i produksjon

Konami Digital Entertainment
• Boktai (working title)
• Castlevania (working title)
• Dragon Booster (working title)
• Frogger 2005 (working title)
• Survival Kids (working title)
• World Soccer Winning Eleven series (working title)
• Vandal Hearts (working titles)
• WINX (working title)
• Yu-Gi-Oh! Nightmare Troubadour

Majesco
• Moonlight Fables
• Nanostray
• Pluss tre andre titler i produksjon

Namco Hometek Inc.
• New Mr. Driller (working title)
• Pac 'n Roll (working title)
• Pac-Pix (working title)

Orbital Media
• Fire titler under utvikling. RPG, racing, action og sport.

SEGA of America, Inc.
• Project Rub (working title)
• Sonic DS (working title)

Square Enix Co., Ltd.
• A new story of Secret of Mana
• A new story of Slime Morimori Dragon Quest
• Dragon Quest Monsters series
• Egg Monster Heroes
• Final Fantasy Crystal Chronicles series

Summitsoft Corporation
• Air Assault 2
• Organizer Plus

Tecmo, Inc.
• Monster Rancher
• Pluss en annen tittel produksjon

Telegames, Inc.
• Ultimate Brain Games
• Ultimate Card Games
• Ultimate Pocket Games

THQ
• SpongeBob SquarePants
• Pluss fem andre titler i produksjon

Ubisoft Entertainment
• Asphalt GT
• Rayman
• Pluss flere titler i produksjon

Vivendi Universal Games
• Robots
Det geniale, og det jeg gleder meg mest med denne konsollen er jo multiplayer delen. TRÅDLØST NETTVERK! sier ikke mer.. kommer til å bli så syyykt vilt!
Vi vet jo alle hvor gode nintendo er på mulitplayer, og nå får vi alle vår egen skjerm.. Ahh, gleder meg...
myx
Gilgamesj's Avatar
Trådstarter
Og bare en av spillerne trenger en kopi av spillet for at det skal fungere. (Ifølge Nintendo)
Seriøst? Da blir den jo ENDA mer genial!
myx
Gilgamesj's Avatar
Trådstarter
Gøy hvis du sitter på bussen, toget eller flyet, og DSen senser "brødre". Kan spille multiplayer med folk hvor som helst uten å møte dem. Genialt!

(Nintendo.com)
"A Nintendo DS in sleep mode will spring to life if it senses another DS in transmitting range, alerting users to each other’s presence and setting the stage for an impromptu conversation or game session."
jeg tror ikke flyet er idé. det er ikke lov til å ha noe som sender eller mota radiosignaler påslått inne i flyet.

jeg syns DS bare er en forbedret SP, så jeg kommer til å gå for en PSP.

edit: gjorde PS om til SP
Sist endret av Hawk; 21. september 2004 kl. 18:43.
Så ikke helt logikken i den der.. DS er en forbedret PS? Og hvorfor gå for PSP? Greit nok, den har det "voksen" imaget som ps2 engang fikk, men det er ikke god nok grunn til å kjøpe den. "Man kan se film" winer sikker noen, men hvem vil vel se film med kun 2,5 timer batterikapasistet? PSP er crap!
det virket sjukt billig for spill..
utrolig kul wlan funksjon også..
får be fattern om ukepenge-forhøyning så jeg kan begynne å spare så jeg får kjøpt all driten jeg trenger først (GC-spill og div. andre ting.. gjeld også..)

EDIT: åhjo, jeg liker verken sony eller psp.. å.. psp suger.. ^_^
Sist endret av ulldott; 21. september 2004 kl. 18:32.
Raymond: jeg mente SP.

PSP er enda under utvilking så specs er enda ikke 100% korekte.
Ahh.. nå forstår jeg.. Mener det er litt dumt av deg å gå for SP. Du sier det jo selv, en videre utvikling.. Man tar kjøper ikke en gameboy color når man kan få SP, hvis du skjønner..? Gå for DC, den kan også spille SP spill!
kjenner jeg sony rett, kommer de til å kutte bort halvparten av funksjonene de sier psp skal ha, og håpe ingen husker hva de i utgangspunktet sa den skulle ha når den kommer ut.

Men DS ser ut som en artig ting. Billige spill, trådløst nettverk, touchscreen... og så er det nintendo *mimre*
myx
Gilgamesj's Avatar
Trådstarter
Enda to nye utfordrere til DS og PSP.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=246645

Artig sammeligningssak. DS vs PSP.
http://gameboy.ign.com/articles/536/536537p1.html
Raymond: her kan du se hvor "crapy" PSP batteriet er:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=246655

edit:
Jeg liker ikke det med at gizmondo bruker windows ce som os. jeg prøver å ungå microsoft så mye som mulig.

edit: retta på "ikke" det hender jeg tenker hva jeg skal skrive og at fingrene ikke klarer å følge med
Sist endret av Hawk; 24. september 2004 kl. 18:01.
myx
Gilgamesj's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Hawk
edit: Jeg liker det med at gizmondo bruker windows ce som os. jeg prøver å ungå microsoft så mye som mulig.
Vis hele sitatet...
Sleng inn en "ikke", så blir det ikke motsigelse