Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 997
Jeg har nettop kjøpt meg ps2 chip(Magic M) og jeg er keen på å få brent ut noen spill!

Jeg har lastet ned spill fra nettet, iso filer som jeg vet 100% sikkert at funker(som jeg bare trenger å mounte og kopiere ut på en CD), har kjøpt meg Verbatim plater(som også skal være idèelle til ps2 spill), og har brenneprogram som skal greie det!

Men når jeg brenner ut spillene så virker de fortsatt ikke i ps2'en min?! Og ja, chip'en virker(har prøvd med lånte spill).

Så det jeg lurte på var om kanskje det er LG brenneren som er problemet? Kan jo ikke være så mye annet som er problemet!
Hvis du har en PS2 som ikke er en v5 eller senere, så vil den ikke kunne lese DVD+ plater (eller var det DVD- ?). Så i slikt tilfelle må du nok bytte format. OM DVD brenneren din kan takle både pluss- og minusformatene vet ikke jeg...
Trådstarter
Husker ikke helt vilken versjon det er, men så lenge man laster ned rip'a spill som bare er 700-800mb så trenger man jo ikke DVDplater(-brenner) for å brenne de ut.

De CDene jeg har lånt er på vanlige VerbatimCD-R plater, og det funker helt fint.
Enkelte spill trenger en patch for å virke, som du kan finne på www.megagames.com

Når du bruker verbatim cd'er burde det gå greit å brenne ut. Ofte er feilen at man brenner på for høy hastighet, men dette er mindre aktuelt med disse cd'ene.
Og til sist, er du sikker på at spillene du har lasta ned er feilfrie? Du kan prøve å mounte de i daemon tools og se om det i det hele tatt er noe på de. Et lett kjennetegn er SLES-filen som alltid ligger på en cd. Denne filen er for å identifisere cd'en, og er som regel på 2-3 mb.
Trådstarter
Sikker på at du ikke mener SLUS fil? Det er en fil som heter SLUS_202.09 den er på 3mb.
Jeg har prøvd å brenne ut på forskjellige hastigheter, helt ned til 2X eller no.. Grunnen til at jeg er sikker på at de er feilfrie er fordi jeg har lastet ned av en bekjent som jeg stoler på når han sier de virker Men de patchene man laster ned, legger man de inn på CDen før man brenner ut da eller?
Sist endret av shibby; 31. oktober 2003 kl. 16:25.
Regner med at SLUS er amerikanske (US) spill, de europeiske har SLES. Kanskje du trenger et swap-trick, vet ikke stort om chip'en du har.
Trådstarter
Ok. Men har også noen europeiske spill jeg har prøvd å brenne ut.

Får vel bare prøve med noen andre spill også da, sløse bort noen flere CDer
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har lastet ned Need for speed underground, men er veldig usikker på hvordan jeg skal brenne dette. Kan jeg gjøre det i Nero, eller må jeg ha et eget program?

Har fått ned følgende filer:

nfsunder (11).gi - 2.00 GB
nfsunder (12).gi - 552 MB
nfsunder.gi - 1.44 KB

Noen som vet?
Tar jeg ikke feil så trenger du Record Now Max. Velg den minste filen.
Kinseek: Hvorfor funker ikke v5 eller senere med dvd+?
Kinseek: Tror du har rett der.. Har brent det, og fikk ingen feilmelding. Er dog ikke jeg som skal ha dette spillet så jeg får ikke testet det, men takk for svar.
Opprinnelig postet av Rubiks
Kinseek: Hvorfor funker ikke v5 eller senere med dvd+?
Vis hele sitatet...
DVD+R er et naziformat og funker kun noen gitte steder... Hvis jeg brenner DVD+R som film eller PS2 så funker det dårlig filmene blir hakkete og spilla funker når dem selv gidder. Brenner jeg de samme filene på DVD-R så funker det som bare det.
Opprinnelig postet av Rubiks
Kinseek: Hvorfor funker ikke v5 eller senere med dvd+?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er omvendt? v5( SCPH 34005 ) og senere takler + media til en viss grad.