Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 823
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Jeg brukte en periode snus som Siberia rød og veldig mye av Loop sine typer, men har sett meg nødt til å gå over til mildere typer.
Hvis jeg snuser Loop nå så får jeg konstant ising og en svært ekkel sensasjon i tennene, nærmest som om det det blir elektrisk. Veldig ubehagelig.. og siberia rød tok tannkjøttet …

Jeg er ute etter noe enda mildere og den må være hvit, akkurat nå snuser jeg skruf 62 bjørnebær s2 og den er greit nok mild og uten det tullet man finner i Loop som angriper tennene og bryter ned emaljen, men jeg ønsker å finne den absolutt mest skånsomme. Nikotininnhold er ikke så viktig, jo mindre jo bedre i gjess.

Takk på forhånd
Og til dere som bruker Loop snus… har dere fått problemer med tennene? Det tok bare noen måneder før jeg hadde forferdelige skader. Hadde snuset andre ting i årevis av og på uten problemer før jeg begynte med den. Nå får jeg smerter og ubehag(konstant hele dagen) i opp til to dager etter ett par Loop snus.. burde faen ikke vært lovlig..h
Gå inn på fks snuslageret eller msørensen sin nettside og bla igjennom. De har styrkegrad skrevet på siden. Snuslageret kan du også sortere etter hva slags type snus, styrkegrad, smak osv.
Anonym bruker
"Trekantet Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Begynte kjenne på ising av allle hvite snuser. Hoppet over til brun g3 no.1
Ikke optimalt, men avhengig.. alt for ikke starte med røyken igjen
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Snus som er mild mot tenner og tannkjøtt, tror disse problemene kommer av søtningsstoffer og aroma/smakstilsetninger siden det er Loop som er den værste synderen, og alle de snusene smaker veldig kunstig og søtt. Kanskje det finnes en snus i styrke S1 som ikke inneholder noe kunstig smakstilsetning og søtstoff?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Begynte kjenne på ising av allle hvite snuser. Hoppet over til brun g3 no.1
Ikke optimalt, men avhengig.. alt for ikke starte med røyken igjen
Vis hele sitatet...
Litt sånn jeg har det også, opplever hvit snus som langt mer problematisk enn brun.. men jeg klarer ikke å gå rundt med brun kjeft… :/

Det er derfor jeg spør her inne, vanligvis når folk spør etter en mild snus så menes det vell utelukkende nikotinnivå eller svie? Jeg er bare ute etter en snus som ikke får tennene til å føles elektriske og jævlige ut, altså at den er skånsom mot det.
Hva blir rett å velge da? Kanskje det er mildere med «White» isteden for helhvit?

Er altså ute etter noe som er mildere enn Skruf nr 62 bjørnebær(super White s2). Denne har vært mye mildere i bruk enn andre super White typer. Når jeg brukte den skruf super White med mentol eller hva det er så opplevde jeg at mentoren trakk inn i lippen også.. føltes ut som jeg gikk med bedøvde lipper i flere dager etter på jeg slutta med den.. Det var ganske skummelt det og, aldri hørt om noen andre det har skjedd med.
Gøteborgs rapé no1 er vel svakere enn bjørnebæren, den er klassisk white og smaker godt.
Har du prøvd General No5 White? Liker størrelsen på posene også bedre en typ skruf. Posene er smalere så kommer ikke like mye borti tennene.