Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1194
Bare meg som synes speed omtrent ikke gir noe rus nasalt men er helt villt iv??
Uten å ha erfaring vil jeg påstå det er ganske normalt. Biotilgjengelighet er vell så si 100% IV?
Ja men jeg mener at det liksom ikke føles ut som det samme stoffet engang
Pass på så du ikke frister flere til å ville prøve nåla. Er best å bare la være å beskrive følelsen
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Ja men jeg mener at det liksom ikke føles ut som det samme stoffet engang
Vis hele sitatet...
Det er derfor mange faller for fristelsen å skyter det.
Sitat av Opponent Vis innlegg
Pass på så du ikke frister flere til å ville prøve nåla. Er best å bare la være å beskrive følelsen
Vis hele sitatet...
Helt villt kam være så mangt er du ikke enig
Har desidert mest injisert i min speed karriere, men mistenker etter litt utprøving opp igjennom årene at det kanskje kan gi bedre effekt å variere inntaksmetoder.

Foretrekker også ulike inntaksmetoder med ulik speed.

Noe speed liker jeg best å røyke. Meth HCL
Noe speed liker jeg best å spise. Amfetamin base

Mitt inntrykk er også at mange som foretrekker I.V dessverre ikke liker rusen av ren amfetamin best, men heller er glad i løsemidler og annet drit kombinert. Renere speed er ikke SÅ ekstremt mye forskjell på etter inntaksmetode fordi det funker knall uansett.
Sist endret av DrPerception; 13. desember 2023 kl. 23:09.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Har desidert mest injisert i min speed karriere, men mistenker etter litt utprøving opp igjennom årene at det kanskje kan gi bedre effekt å variere inntaksmetoder.

Foretrekker også ulike inntaksmetoder med ulik speed.

Noe speed liker jeg best å røyke. Meth HCL
Noe speed liker jeg best å spise. Amfetamin base

Mitt inntrykk er også at mange som foretrekker I.V dessverre ikke liker rusen av ren amfetamin best, men heller er glad i løsemidler og annet drit kombinert. Renere speed er ikke SÅ ekstremt mye forskjell på etter inntaksmetode fordi det funker knall uansett.
Vis hele sitatet...
Er jo ikke noe sjokk at du foretrekker å spise amfetamin base da det ikke kan inntas på noen andre måter enn oralt, men det er oppskrift på magesår da det har en veldig høy pH.

Håper ikke noen her inne hører på deg og ender opp med å spise amfetamin olje(base) siden du foretrekker å spise det fremfor å lage ett nøytralt produkt som amfetamin sulfat.

Med mindre du mener paste/marsipan er base, da… men det er jo typisk speed-lingo som ikke hører til i den virkelige verden.


Måten stoffet inntas på vil gjenspeile seg i effekten man får. Hvis du vil ha en mer «brutal» effekt uten å skyte det så kan du ta det rektalt. Det sparker godt i fra seg og etter en kort stund så kan man egentlig ikke skille IV og rektal administrering fra hverandre.


Selv foretrekker jeg å røyke methamfetamin som de fleste andre, alle andre amfetaminer foretrekker jeg å ta rektalt. Hvis jeg kun skal ha terapeutiske effekter eller har veldig lav toleranse så holder det med oralt inntak.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg syntes det var rimelig skuffende med amfetamin på nål men jeg hadde brukt det mye intrarektalt. Det var liksom ikke så mye fetere rus. Jeg skulle håpet andre hadde samme opplevelse som meg, men jeg ser jo at det er veldig individuelt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er jo ikke noe sjokk at du foretrekker å spise amfetamin base da det ikke kan inntas på noen andre måter enn oralt, men det er oppskrift på magesår da det har en veldig høy pH.

Håper ikke noen her inne hører på deg og ender opp med å spise amfetamin olje(base) siden du foretrekker å spise det fremfor å lage ett nøytralt produkt som amfetamin sulfat.

Med mindre du mener paste/marsipan er base, da… men det er jo typisk speed-lingo som ikke hører til i den virkelige verden.


Måten stoffet inntas på vil gjenspeile seg i effekten man får. Hvis du vil ha en mer «brutal» effekt uten å skyte det så kan du ta det rektalt. Det sparker godt i fra seg og etter en kort stund så kan man egentlig ikke skille IV og rektal administrering fra hverandre.


Selv foretrekker jeg å røyke methamfetamin som de fleste andre, alle andre amfetaminer foretrekker jeg å ta rektalt. Hvis jeg kun skal ha terapeutiske effekter eller har veldig lav toleranse så holder det med oralt inntak.
Vis hele sitatet...
Du tar feil i din påstand om at amfetamin base KUN kan tas per oralt.
Jeg har injisert amfetamin base flere ganger en jeg har telling over.
Det er fortsatt litt vannløselig, så det går fint. Må regne med å bruke 2ml - 5 ml + med vann for å få løse opp nok til at det skal merkes skikkelig.
Grunnen til at jeg foretrekker det oral at det svir og effekten er fortsatt sigende uansett, ikke så alt for ulikt som når man tar det oralt.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg syntes det var rimelig skuffende med amfetamin på nål men jeg hadde brukt det mye intrarektalt. Det var liksom ikke så mye fetere rus. Jeg skulle håpet andre hadde samme opplevelse som meg, men jeg ser jo at det er veldig individuelt.
Vis hele sitatet...
De fleste går jo fra sniffing til IV så forskjellen oppleves langt større enn om man går fra IR til IV sånn som du gjorde.

Betyr det at du ikke hektet deg på IV? Det i seg selv er jo en bragd! Tror rektal administrering kommer til å bli vanligere og vanligere fremover. Det er jo ganske vanlig at folk som har brukt IV i mange år går over til dette grunnet mangel på årer fra overforbruk/dårlige varer/dårlig teknikk. Når man må sitte i 1 time før man treffer så begynner rektalt å gi mer og mer mening.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Du tar feil i din påstand om at amfetamin base KUN kan tas per oralt.
Jeg har injisert amfetamin base flere ganger en jeg har telling over.
Det er fortsatt litt vannløselig, så det går fint. Må regne med å bruke 2ml - 5 ml + med vann for å få løse opp nok til at det skal merkes skikkelig.
Grunnen til at jeg foretrekker det oral at det svir og effekten er fortsatt sigende uansett, ikke så alt for ulikt som når man tar det oralt.
Vis hele sitatet...
Jada, man kan ta det IV med litt innsats, på samme måte som man kan skyte benzo hvis man vil.. det overrasker meg at du er mer opptatt av å ha «rett» enn du er opptatt av skadeforebygging. Hvis noen leser dette: IKKE SKYT AMFETAMIN OLJE.
Om jeg husker riktig så er oljen hissig nok til at stempelet i pumpa begynner å fuske..

Kanskje litt feil av meg å sammenligne det med skyting av benzo, det blir jo ganske vanilla i forhold til den oljen.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Seriøst? Jeg syntes det var litt digg med svien når jeg dro feite linjer før, men svie i magesekken derimot, det høres forferdelig ut.

Regner med deler av basen blir til Amfetamin HCl i kontakt med magesyren? Temmelig hardcore greie å drive med
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jada, man kan ta det IV med litt innsats, på samme måte som man kan skyte benzo hvis man vil.. det overrasker meg at du er mer opptatt av å ha «rett» enn du er opptatt av skadeforebygging. Hvis noen leser dette: IKKE SKYT AMFETAMIN OLJE.
Om jeg husker riktig så er oljen hissig nok til at stempelet i pumpa begynner å fuske..

Kanskje litt feil av meg å sammenligne det med skyting av benzo, det blir jo ganske vanilla i forhold til den oljen.
Vis hele sitatet...
Du viste altså at base kunne injiseres, men spredde en feil påstand om at det ikke kan gjøres for skadeforbyggengens skyld?

Synes det ville hvert feil å si meg enig i en usann påstand når det ikke stemmer i skadeforebyggingensnavn. Det betyr ikke at jeg ikke er opptatt av skadeforebygging. Jeg mener bare at skadeforebygging skal være basert på riktig informasjon.

Sannheten her er at det fungerer, men som jeg sier IKKE er å foretrekke
Sist endret av DrPerception; 14. desember 2023 kl. 12:35.
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Betyr det at du ikke hektet deg på IV?
Vis hele sitatet...
Så absolutt. Dog skal det det sies at jeg allerede var lei av kjøret, da. Nåla var noe jeg gjorde ganske gjennomtenkt (og i hemmelighet) fordi jeg allerede hadde følelsen av at jeg var ferdig med stoffet. Jeg ville rett og slett se hvor sannheten lå. Når sant skal sies så syntes jeg vi rutinerte rusbrukere burde opplyse mer om avhengighetspotensiale rundt rektal administrasjon på samme måte som vi har gjort med nål.



Tror rektal administrering kommer til å bli vanligere og vanligere fremover. [/quote]
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Beklager noe klossete formatering, det er ingen mulighet til å endre på innlegg som anonym
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Du viste altså at base kunne injiseres det, men spredde en feil påstand om at det ikke kunne for skadeforbyggengens skyld?

Synes det ville hvert feil å si meg enig i en usann påstand på det grunnlaget. Det betyr ikke at jeg ikke er opptatt av skadeforebygging av den grunn. Jeg mener bare at skadeforebygging skal skje på riktig grunnlag og være basert påriktig informasjon.

Sannheten her er at det fungerer, men som jeg sier IKKE er å foretrekke.
Vis hele sitatet...
Jeg skal gi deg den. Sannheten er at det er mulig, det vil fungere å injisere amfetamin olje, ja, men jeg føler det blir litt som å injisere i store, betente sår(alt blodet som strømmer i området gjør det til autobahn).. Ja, det fungerer, men du ville vell aldri sagt at det er en legitim inntaksmetode kun fordi det er mulig.. men greit. Injisering av amfetamin olje er fult muligl , det er korrekt, men det vil kun fungere for en veldig kort periode før alt av årer er svidd av .

Kan jeg spørre hvorfor du ikke gjorde det om til ett salt? jeg har ikke selv injisert base, men jeg kjenner folk som har gjort det, og det ble med den ene gangen. Når stempelet på en ny sprøyte begynner å fuske så sier det sitt.. da betaler man en temmelig høy pris per justering… helsemessig altså.

Jeg mener at dette er på grensen til hva man bør tillate seg å dele. Både du og jeg vet at noen av de som leser dette vil bruke det til å forsvare dumskapen mens de sitter der i full desperasjon og amf olje i pumpa..

Så for å gjøre min personlige mening klinkende klar: Selv om noe er mulig så mener jeg at det blir helt feil å legitimere det. Dette er ikke på grunn av at jeg er i mot sprøyter generelt, men selv om noe er mulig så betyr det ikke at man bør gjøre det. Injisering av amfetamin olje er en av disse tingene, da tvinger man rett og slett stoffet inn i årene, og når det først er der så vil kroppen ta det opp.
Hvis du syntes det høres idiotisk ut å injisere benzodiazepiner blandet i vann så er dette nivået etter det igjen. Med benzo så er det hovedsakelig snakk om små mikropartikler som slipper gjennom filteret og blir tatt opp i blodet(litt blir dog løst opp i vannet), men her snakker vi om ett veldig kaustisk stoff som virkelig kan by på problemer.
Det er heller ingen fordeler eller noe som helst ved å ta det som base, og det er mange ganske enkle prosesser man kan benytte seg av for å gjøre det om til ett pulver/paste som har snill pH og høy løslighet i vann.

Jeg mener i alle fall at ett forum som i all hovedsak fokuserer på skadeforebygging ikke bør dele info som bagatelliserer så risikabel bruk som dette, og særlig ikke når det kan unngås ved å ferdigstille stoffet veldig enkelt. Jeg lurer meg faktisk på om man kan lage amfetamin-sitrat på samme måte som man lager heroin-sitrat ved å koke det opp med sitronsyre. Dette vil isåfall være å foretrekke selv om også dette kan være litt hissig mot årene.

Jeg er ikke ute etter å ta deg på noe som helst, jeg vil bare ikke at noen skal finne på å prøve seg på dette her, så jeg spiser uttalelsen min om at det ikke «kan tas IV», det var feil av meg å si. Jeg får unnskylde meg med at jeg har tatt amfetamin(sulfat) for første gang på ukevis i dag så jeg fyrer litt kjappere enn jeg burde, så unnskyld for det, og unnskyld for en litt rotete post.

Ha en god torsdag, alle sammen. 🖤
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så absolutt. Dog skal det det sies at jeg allerede var lei av kjøret, da. Nåla var noe jeg gjorde ganske gjennomtenkt (og i hemmelighet) fordi jeg allerede hadde følelsen av at jeg var ferdig med stoffet. Jeg ville rett og slett se hvor sannheten lå. Når sant skal sies så syntes jeg vi rutinerte rusbrukere burde opplyse mer om avhengighetspotensiale rundt rektal administrasjon på samme måte som vi har gjort med nål.



Tror rektal administrering kommer til å bli vanligere og vanligere fremover.
Vis hele sitatet...
Godt å høre at du slapp unna de klørne! Unner ingen å være avhengig av det som kommer når man først har opplevd hva som skjer når man trykker på «IV» knappen.
Det er en makt som kan være vanskelig å bestemme over, det er en knapp som kan fargelegge ett læret på null komma niks. En knapp som kan ta deg til eufori-land i 200km/t. Det tar ikke lang tid før det å trykke på den knappen er ett så innøvd mønster at man ikke kan gå på butikken før man har fått euforien flygende i fleisen i 200km/t.
Det er ikke enkelt å legge bak seg ett triks som kan endre eller fjerne alt av negative tanker på 2 sekund. Beklager for dårlige metaforer, men dere skjønner..

Når det kommer til rektal administrering så er jeg enig der siden det er veldig nært den «makten» jeg beskriver med IV, men det at det skjer litt mer gradvis gjør at det er en del lettere å hanskes med heldigvis, men man må allikevel være veldig forsiktig. Hvis du har hatt problemer med å kontrollere forbruket av linjer eller dropp så vil du garantert oppleve ett større problem om du «får smaken» på rektalt.
Jeg tar det rektalt 9.9 av 10 ganger, ett tips jeg vil komme med er å holde seg til kun 1 administrering om dagen/per session. Da opprettholder du en forholdsvis fornuftig toleranse sånn at det funker like bra hver gang, og du unngår å venne deg til redosering.. fyller du på hele tiden så oppnår du ikke stort mer en forlenget effekt og masse bivirkninger som du ofte slipper unna ved kun en dosering, men vær forsiktig at du ikke tar for mye. Det er veldig enkelt å bli helt elektrisk når det ikke er noe som sier stopp, sånn som om man tar det nasalt eller IV- da sier det ofte stopp mens man fortsatt trykker inn smellen, mens rektalt er det ingenting som sier stopp når man har tatt for mye, da viser det seg først noen minutter etterpå når du begynner å bli redd for hjerteinfarkt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Kan jeg spørre hvorfor du ikke gjorde det om til ett salt? jeg har ikke selv injisert base, men jeg kjenner folk som har gjort det, og det ble med den ene gangen. Når stempelet på en ny sprøyte begynner å fuske så sier det sitt.. da betaler man en temmelig høy pris per justering… helsemessig altså.

Det er heller ingen fordeler eller noe som helst ved å ta det som base, og det er mange ganske enkle prosesser man kan benytte seg av for å gjøre det om til ett pulver/paste som har snill pH og høy løslighet i vann.
Vis hele sitatet...
Jeg oppdaget hvordan jeg kunne gjør det til base ved en feil, da jeg egentlig prøvde meg på crystalisering.
Begynte så å gjøre det for å få ide om renhetsgrad på produkt.

Da jeg brukte speed var jeg veldig kresen og brukte nesten bare samme type gjennom mange år. En lysegul rock med en lukt som kunne minne om phenyl aceton. Den varierte såklart fra batch til batch, spesielt når det kom til farge og de hadde sine mindre nyanser av særpreg. Noen ganger kom samme batch i varierende renhetsgrader også. Sikkert etter hvem som hadde pressa den.

Når jeg måtte gå for andre typer som selvfølgelig alltid var noe jeg mislikte (med unntak av meth HCL) Gjorde jeg det om til base og det ble alltid en av to ulike typer base som alltid fungerte likt og som jeg likte effekten godt på.
Base rus er intens, men ikke surrete og loka. Den opplevdes mindre euforisk en den lysegule steinen, men den var dypere spesielt kroppslig om du skjønner.

Grunnen til at jeg aldri lagde det tilbake til sulfat var egentlig at jeg aldri fikk det til. Jeg var en heroinist og en speedfreak som stort sett ikke var i stand til å få til så mye selv om jeg gjerne trodde det når jeg var rusa.

Siden vi er inne på skadeforebygging vil jeg gjerne dele at jeg med noen år rusfri tid på nakken føler meg klarere og mer motivert en jeg pleide å gjøre på speed mesteparten av tiden uansett.

Jeg rusa meg i jakt på og bli sånn jeg er nå. Finne riktig kombinasjoner og doser av drugs for å bli normal, når jeg bare kunne slutte så hjernen fikk tid til å stille seg tilbake til normalen.
Anonym bruker
"Engstelig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
@DrPerception kjenner meg så igjen i å ruse seg på mangt for bare å fungere normalt, husker jeg hadde et sånt skrueskrin med 30 “lommer i”
Hvor jeg hadde 18 ulike drugs jeg doserte smått med hver dag for å komme i den riktige formen. Altså tok jeg litt av alt, litt heroin, masse amf, litt ket, litt valium, noen tramadoler, litt meth, gasspatroner, 3 sopp �� osv osv

Jeg husker at jeg bare vile føle meg bra, men følte meg jo dårlig 90% av tiden. Jeg har flere dagbok notat hvor jeg skrev at jeg våknet hver dag deprimert og måtte bygge opp psyken med stoff til 17-18 på dagen. Da hadde jeg to gode timer så bikket det over og jeg var i depresjon igjen.

3 år uten nå og jeg har aldri følt en slik genuin godfølelse
Oi, det hørtes uhyre slitsomt ut, Engstelig Satyr.

Hvordan er det med kroppen din i dag? Merker du noe fysisk etter slik miksing og triksing med dop?
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
@DrPerception kjenner meg så igjen i å ruse seg på mangt for bare å fungere normalt, husker jeg hadde et sånt skrueskrin med 30 “lommer i”
Hvor jeg hadde 18 ulike drugs jeg doserte smått med hver dag for å komme i den riktige formen. Altså tok jeg litt av alt, litt heroin, masse amf, litt ket, litt valium, noen tramadoler, litt meth, gasspatroner, 3 sopp �� osv osv

Jeg husker at jeg bare vile føle meg bra, men følte meg jo dårlig 90% av tiden. Jeg har flere dagbok notat hvor jeg skrev at jeg våknet hver dag deprimert og måtte bygge opp psyken med stoff til 17-18 på dagen. Da hadde jeg to gode timer så bikket det over og jeg var i depresjon igjen.

3 år uten nå og jeg har aldri følt en slik genuin godfølelse
Vis hele sitatet...

Dette kunne vært meg. Jeg hadde jobbet opp en helt sinnsyk samling av diverse stoffer gjennom 10 år. Alt av penger gikk til dette, og dagene gikk med til å finjustere seg så vidt ut av depresjonen. Solgte en del greier også, så jeg hadde nok av penger til å bygge på dette her.

Jeg var så kjørt at det kunne ta meg 15 timer å komme meg ut døra noen ganger, noen ganger sovnet jeg før jeg kom meg ut også. Var så dopa og rusa på alt mulig i disse årene at jeg knapt har noen minner fra det. Der og da, med tunnelsynet fra helvete, så føltes det jo faktisk litt lurt ut også, jeg kunne jo bestemme hvordan jeg ville føle meg, og hvis jeg ville sove i 3 dager så kunne jeg gjøre det. Kunne få tiden til å fly på kommando…
Nå i ettertid, nå når jeg ikke sitter her med en kiste av drugs så treger jeg veldig på at jeg sløste de gode årene på den måten. Er også redd for eventuelle skader og senskader som måtte komme.

Jeg ble til slutt tatt av politiet og måtte sone, på en måte kan det ha reddet livet mitt. Jeg er fortsatt deprimert, men jeg ruser meg ikke for flere tusenlapper om dagen lengre. Føler meg mye sunnere, og føler faktisk at jeg også kanskje kan få en mulighet på ett forholdsvis normalt liv i fremtiden.

Er ganske sykt å ha overlevd det, det gikk jo sport i å kombinere mest mulig greier en stund. Kunne passere 10 forskjellige substanser på det værste.
Nå sitter jeg her ensom, uten jobb, uten dame, jeg eier ingenting.. allikevel så har jeg det litt bedre enn jeg hadde.. selv om det ikke føles helt sånn ut… håper at jeg får ting litt på stell slik at jeg en gang kan se tilbake å smile.