Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1234
Hei freaks,

Jeg har slitt med et problem i åresvis, jeg blir nektet inngang på barer, utesteder og konserter. Noen av gangene er det selvfølgelig berettiget, men opplever stadig at jeg ikke kommer inn selv etter 2-3 halvlitere, har også blitt nektet inngang som edru sjåfør mer enn en gang.

Har fått høre av venner at jeg kan fremstå som "brautende" i køen (ler og tuller men aldri aggresiv eller plager andre enn de jeg er med i køen) samt. at jeg har et 'glis' som gjør at jeg kan se noe mer drita ut enn det jeg er.

Noen her som har jobbet som dørvakt eller har hatt samme problemet som har tips til hvordan man kan hindre å bli konstant nektet inngang? Har klesstil noe å si? Er det lettere å komme inn i frakk og skjorte enn f.eks. hettegenser og boblejakke liksom?

Også verdt å nevne at jeg er i slutten av 20-årene så alder burde ikke være et problem her.

Håper noen kan hjelpe meg, for det er rimelig begrenset med utesteder jeg kommer inn på i Oslo og alltid ganske nedtur å stå en time i kø for så å bli nektet, når halvparten av de do dro ut med allerede er inne
Sist endret av Silkehale; 12. desember 2023 kl. 10:48.
Har hatt samme problem. Det går på trynefaktor fikk jeg høre fra ei vakt. Om de ikke liker deg slipper du ikke inn. Blitt nekta inngang å kasta ut edru på byen selv.
Ikke gjør noe ut av deg i køen, ikke si noe som helst, men når du kommer til vakten kan du være veldig høflig, jeg pleier å vise med kroppsspråket at jeg er villig til å samarbeide dersom vakten vil ransake meg eller posen min, ved at jeg åpner posen og viser vakten den, selv om vakten ikke har sagt noe om det enda, samtidig som jeg sier "Heisann! Ønsker du å se legitimasjon?"
Takker for tipset, hva er det folk pleier å svære når de spør hvor mye man har drukket i dag? Jeg pleier konsekvent å si fire pils selv om det føles som de har bestemt seg for at du slipper inn allerede når de stiller spørsmålet
Er du gammel? Kle deg normalt og ikke overtenk. Er du bajas i køen legger vaktene til deg.
Sitat av Silkehale Vis innlegg
Takker for tipset, hva er det folk pleier å svære når de spør hvor mye man har drukket i dag? Jeg pleier konsekvent å si fire pils selv om det føles som de har bestemt seg for at du slipper inn allerede når de stiller spørsmålet
Vis hele sitatet...
Svarer alltid ærlig. Ofte er det det de vil høre.
Husker jeg ble nekta inngang edru mens kompisen min som allerede var inn kom ut for å møte meg, begynte å rope å bråke med folk å fikk spasere rett inn.
Sist endret av NokErNok; 12. desember 2023 kl. 11:40.
Jeg blir ofte nektet når jeg er edru. ("Du ser full ut"). Etter å ha tatt en øl eller to er det sjeldent noe problem. Pussig synes jeg da.
Du kan ikke la det skje, og måten å stoppe det på er å holde dørvakten fast, se dem direkte inn i øynene, uansett hvor ubehagelig det er for dem, og si: «Du har ingen makt her. Du er et svakt vesen, og nå sender jeg deg inn i lyset. Dypt inn i lyset.»
Sitat av Jerna Vis innlegg
Du kan ikke la det skje, og måten å stoppe det på er å holde dørvakten fast, se dem direkte inn i øynene, uansett hvor ubehagelig det er for dem, og si: «Du har ingen makt her. Du er et svakt vesen, og nå sender jeg deg inn i lyset. Dypt inn i lyset.»
Vis hele sitatet...
Takk for den, latterkule som løftet dagen!

Trådstarter, du skriver jo egentlig svaret i spørsmålet ditt. Forsøk å ikke braute og lage støy i køen. Det kan være vaktene oppfatter brautingen annerledes enn hva du mener med den. Ikke alle utenforstående som forstår intern humor o.l.
Hvis du hadde vært dørvakt så hadde du kanskje unnlatt å slippe inn de mest potensielle "brauterne" når utestedet har begrenset plass og noen uansett må avvises ila. Kvelden, du og?
Sitat av fransjeger Vis innlegg
Hvis du hadde vært dørvakt så hadde du kanskje unnlatt å slippe inn de mest potensielle "brauterne" når utestedet har begrenset plass og noen uansett må avvises ila. Kvelden, du og?
Vis hele sitatet...
Jo forsåvidt sant det og jeg er jo enig med dørvaktens vurdering i flere av tilfellene, men bare ekstremt irriterende de gangene jeg virkelig har vært guds beste barn i køen og svarer ærlig og redelig på alle spørsmål og fortsatt ikke slipper inn
Som tidligere dørvakt: han som roper høyest og han som stirrer i bakken slipper ikke inn, disse blir det erfaringsmessig trøbbel med (gjerne med hverandre også)

Smil og vær glad, men ikke fortell hele køen at «i kveld skal det KNU***S» eller hvor drita du skal bli.

Og hold deg sånn noenlunde i vater, folk med 3 i promille og svømmende øyne slipper sjelden inn ��

Og ikke minst: kle deg for anledningen. Slitne joggesko og møkkete joggebukser er IKKE festantrekk ��
(Går ut ifra at vi snakker om ut på byen i helga, ikke brun pub på en onsdag, for brun pub så funker joggings helt ok )
Sitat av Tante-bjarne Vis innlegg
Som tidligere dørvakt: han som roper høyest og han som stirrer i bakken slipper ikke inn, disse blir det erfaringsmessig trøbbel med (gjerne med hverandre også)

Smil og vær glad, men ikke fortell hele køen at «i kveld skal det KNU***S» eller hvor drita du skal bli.

Og hold deg sånn noenlunde i vater, folk med 3 i promille og svømmende øyne slipper sjelden inn ��

Og ikke minst: kle deg for anledningen. Slitne joggesko og møkkete joggebukser er IKKE festantrekk ��
(Går ut ifra at vi snakker om ut på byen i helga, ikke brun pub på en onsdag, for brun pub så funker joggings helt ok )
Vis hele sitatet...
Takk for gode råd, kanskje jeg får investere i noen skinnsko og en skjorte for å øke sjangsene mine
Har du med deg en dame eller to går det smooth.
Lat som om du står i kø i barnehagen og den sureste vikaren er på jobb. Stå pent på rekke, se fremover og hold henda for deg selv. Innestemme er en bonus.
Sist endret av Astro Man; 12. desember 2023 kl. 13:28.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke vær slitsom. Det høres ut som du spiser energi.

Klesstilen er også viktig, antrekket ditt høres ut som det samme alle 17-år gamle gangstere sklir rundt i. Husk å ta av skimasken i det minste.
Dagens dørvakter har stort sett lite å ta seg til og prikkesystemet kristenfolket truer utestedene med er overstrengt. Det vil si at de får prikker om det er skjernke-kontroll og synlig berusede mennesker er å se der inne.

Dette er og et resultat av dramatiske episoder i storbyen som skudd i køen på utesteder med knivstikking osv.. Vekternæringen tjener gode penger på dette, og når det de fleste kvelder ikke skjer noe drama på utestedene blir det nok for mange dørvakter kjedsommeligt. I deres konstante alarmberedskap blir da mange kastet ut fra utestedene da de kan ha en antydning til en selektiv tolkning av for mye promille, eller påvirkning fra andre stoffer. Snart er det bare vektere igjen på alle utesteder og de eneste de kan kaste ut er dem selv.

Uansett, ikke ta det så tungt. Vi er mange i samme båt.