Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3646
Jeg sitter med en kamerat her, og klarte å havne i en litt opphetet diskusjon nå på morgenkvisten/natten, som omhandlet forskjellen på metamfetamin og amfetamin. Effektvis.

Vi er sikre på at en av disse rusmidlene vil gi oss mer eufori, som går i bølger, og gjøre at man "stuker" mer, mens det andre gjør deg mer fokusert og kan gjøre at du får intenst oppheng på én spesifikk ting. (Ikke det at den andre ikke gjør det, men på den andre hopper man så mye frem og tilbake mellom ting IMO)

Uansett, det jeg lurer på er om dere kunne hjulpet oss litt, med å si hvilket stoff som passer til hvilken beskrivelse? Her har vi gått rundt i mange år og vært skråsikre på det stikk motsatte begge to.

Legg gjerne ved kilder om du presterer å finne noen. Jeg fant ingen.

På forhånd takk.

Nå er det jo neppe ofte vi får hverken amfetamin eller metamfetamin her i norge, vi får vel heller noe som har en annerledes kjemisk struktur men gir liknende effekt. Allikevel; på folkemunne finnes disse to, og man merker tydelig forskjell på effekten på akkurat disse punktene jeg nevnte ovenfor.
Sist endret av JanitorScruffy; 22. januar 2015 kl. 06:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Meth gir nok mest euforie, du blir nok ganske så mye mer rusa av meth enn av "vanlig" amfetamin. Men til gjengjeld er skadevirkningene av meth verre. Du skal også vite at amfetaminen på gata gjerne inneholder meth.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
amfetamin=Du er våken i minst et døgn speeda og får ikke sove.
Metamfetamin= Du er våken i tre døgn og FÅR FAEN IKKE SOVE
er som turbo-speed. Mer effekt.
Sist endret av Bothrops; 22. januar 2015 kl. 11:15.
Formelen for metamfetamin er C10H15N, og det systematiske navnet bestemt av IUPAC er N-metyl-1-fenylpropan-2-amin, mens for amfetamin (Dextroamfetamin) er IUPAC navnet (±)-1-phenylpropan-2-amine og det har en kjemisk formel som følgende: C9H13N. Metamfetamin er kjemisk veldig nært beslektet til Amfetamin. Etter inntak kan imidlertid metamfetamin gå noe raskere over til sentralnervesystemet enn amfetamin fordi det er mer fettløselig. Av denne grunn fremstår metamfetamin som sterkere enn amfetamin; det innebærer at en trenger lavere dose for å oppnå tilsvarende effekt. I tillegg vet man at noe av metamfetaminet som inntas, vil omdannes i kroppen til amfetamin, slik at inntak av metamfetamin vil kunne gi en litt forlenget rus sammenliknet med amfetamin.