Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2524
Det er kanskje feil å poste denne i "Rus"-delen av Freak, men jeg prøver her bare.

Jeg har flyskrekk og har en gang tidligere prøvd valium for dette. Jeg tror jeg tok 2stk (5 mg) den gangen og det hjalp litt.

Jeg skal ut å fly om noen få dager og jeg gruer meg allerede.
Så jeg lurer på om noen her kan fortelle meg om jeg kunne tatt 3 stk på en gang før jeg skal fly? Evt 1 morning og 2 når flyet går noen timer senere?

Hva vil skje/kan skje om jeg tar for mye?
Dette er så klart veldig individuelt fra person til person, men håper noen her har litt erfaring og kan hjelpe til.
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Tar du tor mye blir du rusa, men du skal gomle mye for å dø av det, valium er avhengighetsskapende, så ikke ta for ofte!
Tar du for mye vil du miste hemninger, og oppføre deg noe som når du er full, gjerne uten at du vet det selv. 2(x5mg) synes jeg høres fint ut jeg. Prøv gjerne med 3, dersom du føler det ikke hjalp nok sist.
Har tatt mye Valium og har brukt det veldig lenge sammenhengende så nå må jeg ta kanskje 30-40 mg for å i det hele tatt merke noe :/

Valium er ikke farlig. Du kan trygt ta 5 mg og så 10 mg noen timer senere. Det som sannsynligvis vil skje er at du sovner på flyet
Sist endret av barbiegirl; 19. januar 2015 kl. 16:48.
er vel ikke så stor forskjell fra 10 - 15mg diazepam (valium) Men du får nok litt mere roen. Jeg anbefaler 15mg om du følte 10mg ikke gjorde jobben.
Tok 2x 10mg valium forrige flytur, sovnet i det jeg satt meg ned i flysetet og våknet da folk begynte å gå av flyet.. Sov også nesten 24 timer da jeg kom hjem.. Så pass på og ikke ta for mye om du skal noe spesielt med en gang du går av flyet
Har ikke erfaring med benzodiazepiner (utenom én sobril på sykehuset). Får du ikke medisinene for å dempe uroen til en mer komfortabel sone, ikke for å miste hemningene helt?

Hvilken dose sa legen du burde ta? Dersom du tar medisiner til du mister hemningene helt vil ikke dette gi noen langvarig terapeutisk effekt. Det hjelper bare der og da, og trangen til å ta en like stor dose neste gang vil være større for å slippe å oppleve uroen.

Du vil vel bli kvitt flyskrekken, eller i hvertfall redusere den til en grad hvor du klarer å fly uten å måtte ta medisiner?
Sist endret av Lacertosus; 19. januar 2015 kl. 22:42.
Hacker
Trådstarter
takk for svar alle sammen.
Tror jeg prøver meg på en halv tablett når jeg våkner i morgen, 1 når jeg er på flyplassen og en når jeg har satt meg ned i flyet.

Lacertosus:
Jeg vil ikke miste hemninger nei. Drømmen hadde vært å sovnet i det jeg setter meg ned på flyet og så våkne når jeg skal til å gå av.
Legen har ikke sagt noe som helst, jeg gikk bare til en random lege her i Spania og sa at jeg var redd for å fly og at jeg ville ha Valium.

Jeg skjønner at valium kan være avhengig, og at dette ikke er noe jeg leker meg med. Så jeg tar det kun til nød og fordi at jeg får angstanfall og føler jeg skal kollapse, spy og lignende.
Jeg vet ikke hvor ofte du flyr, men jeg antar at du flyr av og til mtp at du har dratt til legen med problemet. Og bruke angstdempende vil ikke ha noen forebyggende effekt på langsikt, heller det motsatte. Jeg vil anbefale deg og heller jobbe med problemet. Flyskrekk er egentlig en veldig irrasjonell frykt statistisk sett.

Men husk og fremvise resepten i sikkerhetskontrollen, ellers vil disse bli tatt fra deg. Lykke til!