Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 942
Har ødelagt Iphonen min, og har fått tilbud om å kjøpe en veldig billig HTC.
Hva er de største ulempene med å bytte, hva mister jeg?
Hva er fordelene jeg får? Noe som er bedre?
Tenker da på apps, brukervennlighet osv.

Takker for svar.
Du får mer frihet til å gjøre det du vil med telefonen, men mister noen spill og applikasjoner.
ios blir ofte regnet som det peneste av de to.
tgod's Avatar
Trådstarter
Sitat av binkabi Vis innlegg
Du får mer frihet til å gjøre det du vil med telefonen, men mister noen spill og applikasjoner.
ios blir ofte regnet som det peneste av de to.
Vis hele sitatet...
Hvilke friheter, hvilke apper?
du vil virkelig merke alle de små forskjellene. det er alle de små detaljene og funksjonene ved ios som gjør det så unikt, også er det skreddersydd til en enkelt modell (dvs. de skreddersyr en versjon til hver modell, i motsetning til android som bare slenges inn på alle telefoner).
Hva er billig? Billige smarttelefoner er ubrukelige, styr unna smartphones under 2500 kroner...
tgod's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Hva er billig? Billige smarttelefoner er ubrukelige, styr unna smartphones under 2500 kroner...
Vis hele sitatet...
Den er brukt av en veldig god kompis som skal kjøpe seg ny + at den har en liten sprekk i hjørnet på skjermen. Er ikke helt sikker på hvilken type det er, men tror det var en Desire.
Sist endret av tgod; 30. mai 2012 kl. 19:33.
Sitat av tgod Vis innlegg
Hvilke friheter, hvilke apper?
Vis hele sitatet...
Friheter: Andoird kan modifiseres som du vil. Både når det gjelder utseende og funksjonalitet.
Apper: Tenker ikke på noe speielt her. Det aller meste av apper til ios finnes også tilsvarende til Android, men hvis du har et spesielt spill som du er veldig glad i på ios, er det ikke 100% sikkert at dette finnes til Android.

Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
du vil virkelig merke alle de små forskjellene. det er alle de små detaljene og funksjonene ved ios som gjør det så unikt, også er det skreddersydd til en enkelt modell (dvs. de skreddersyr en versjon til hver modell, i motsetning til android som bare slenges inn på alle telefoner).
Vis hele sitatet...
Hvilke små detaljer/funksjoner tenker du på? Har begge, og savner ingen spesifikke funksjoner i Andorid

Sitat av Spirituell Vis innlegg
Hva er billig? Billige smarttelefoner er ubrukelige, styr unna smartphones under 2500 kroner...
Vis hele sitatet...
Tull, er kjempefornøyd med min Wildfire S (tror jeg betalte rundt 1500 for den)
Desire er en flott telefon, ville ha gått for den. PS. Ikke gi for mye for den da. Det har jo kommet en del nyere på markedet etter den nå.

Når det gjelder overgangen, så vil det merkes. Men hvor avansert du vil ha den bestemmer du selv ut i fra oppsettet ditt. En av fordelene er at du nå kan ha widgets på "skrivebordet/hjemmeskjermen"
Sitat av binkabi Vis innlegg
Hvilke små detaljer/funksjoner tenker du på? Har begge, og savner ingen spesifikke funksjoner i Andorid
Vis hele sitatet...
selv er jeg helt avhengig av multitaskingen i ios (folk får si hva de vil, men jeg syns den er fantastisk) siden det er så lett å bytte mellom apps og sånt. jeg er også helt avhengig av muligheten for musikkavspilling fra låseskjermen og multitask'n. også føles liksom ting jevnere og glattere på ios, uansett hvor mye man tweaker android blir det ikke like feilfritt.
Sitat av binkabi Vis innlegg
Tull, er kjempefornøyd med min Wildfire S (tror jeg betalte rundt 1500 for den)
Vis hele sitatet...
Tja. Har du prøvd dyrere typer telefoner, så merker du klart forskjellen. Da spesiellt på prosessordelen. En del mer krevende spill/prog. kan lagge litt på Wildfire.

Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
selv er jeg helt avhengig av multitaskingen i ios (folk får si hva de vil, men jeg syns den er fantastisk) siden det er så lett å bytte mellom apps og sånt. jeg er også helt avhengig av muligheten for musikkavspilling fra låseskjermen og multitask'n. også føles liksom ting jevnere og glattere på ios, uansett hvor mye man tweaker android blir det ikke like feilfritt.
Vis hele sitatet...
Alt dette går helt smertefritt i Android også. Android og IOS diskusjonen er den samme hver gang, så vi får heller si at det er en smaksak.
Sitat av binkabi Vis innlegg
Tull, er kjempefornøyd med min Wildfire S (tror jeg betalte rundt 1500 for den)
Vis hele sitatet...
Hvordan er det mulig? Hadde wildfire selv, telefonen reagerer TREIGT. Den er ubrukelig til å sende SMS, og ihvertfall ta bilder. Apps med animasjoner kan man bare glemme... Hva er da vitsen med smartphone?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Hvordan er det mulig? Hadde wildfire selv, telefonen reagerer TREIGT. Den er ubrukelig til å sende SMS, og ihvertfall ta bilder. Apps med animasjoner kan man bare glemme... Hva er da vitsen med smartphone?
Vis hele sitatet...
Ok, min mor (Wildfire S, 800kr m abonnement) er helt fornøyd med sin, og hun har standard bruk (SMS, samtaler, bilder, litt Facebook).

Min bror (Ettelleranna defy, 1500kr m abonnement) er også helt fornøyd med sin (standard bruk, litt webbrowsing etc.).

Man får fint en brukbar tlf til under 2k, selv smarttelefon.
Irritasjonsmomentene kom hver gang jeg skulle gjøre noe på min wildfire ihvertfall. Har galaxy 2 atm, er noe helt annet.
Sist endret av Spirituell; 31. mai 2012 kl. 17:11.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
du vil virkelig merke alle de små forskjellene. det er alle de små detaljene og funksjonene ved ios som gjør det så unikt, også er det skreddersydd til en enkelt modell (dvs. de skreddersyr en versjon til hver modell, i motsetning til android som bare slenges inn på alle telefoner).
Vis hele sitatet...
Ja for HTC, Samsung, Sony etc slenger bare umodifisert android rett inn på telefonene sine, de er nemlig så lite kritiske til produktet de bruker på det de tjener pengene sine på, that's how they roll!

Get real.

Sitat av Spirituell Vis innlegg
Hva er billig? Billige smarttelefoner er ubrukelige, styr unna smartphones under 2500 kroner...
Vis hele sitatet...
I androids spede begynnelse hadde jeg en x10 mini pro, betalte 2300, det var en kjempetelefon, nå i nyere tid har også huawei og flere andre levert kvalitetsprodukter for en billig penge.