Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 811
Hei, skal ha en dedikert server fra usa som skal brukes som proxy som der igen skal brukes til videostreaming i middels kvalitet (480p). Satser på at det kan bli endel som skal bruke proxyen, men vet vet ikek helt om 100 mbit/s linje kan bli i minste laget(?), da trenger jeg vell en 1 gbit/s linje, regner vel med at jeg trenger unlimited traffic (vist dette er mulig med 1 gbit/s linje).
Trenger ikke noe serlig lagringsplass 100gb - 250gb burde holde plenti.

Så lurer jeg på om noen har noen tips til reklame jeg kan ha på siden, ide'en er at reklameintektene skal dekke serverkostnadene. Kan godt være at man blir tvingt til å trykke på noen ads for å komme videre og kunne bruke tjenesten, eller noe lingnede, men det er ikke aktuelt at mann skal gjøre slike "serveys".

Proxyen skal gå gjennom en domene.
Kan være at proxyen får veldig mange besøk, rundt 1000(vist ikke mere)(konstant), hvilken server ville jeg trengt da?

Håper jeg får noen gode svar, og sorry for alle newbie spørsmålene.

Mvh. Omba

Btw, hvor mange kunne brukt proxyen samtidig(og streamet 480p) med en dedikert server til rundt tusenlappen?

Ingen?
titegn
Sist endret av omba; 30. oktober 2010 kl. 23:56.
Vel, for 480p med grei kvalitet vil du trenge rundt 2Mbit per bruker, så Gbit linje må du tydeligvis ha med så mange forventede brukere.
Sist endret av meitemark; 2. november 2010 kl. 19:38. Grunn: proxy vil trenge 1mbit inn og 1 mbit ut
Har ikke særlig peil det du vil vite, men høres ut som et nice prosjekt. Hva slags videor skal du streame?
Du vil også trenge en ganske kraftig maskin for å takle så mye trafikk, type xeon med 4-8GB ram, og det du skal lete etter heter ikke unlimited traffic, men unmetered traffic. Det jeg finner av slikt koster rundt $2000 per måned.
Slår meg at du kanskje ikke er helt klar for dette nivået av distribusjon, men men.

Netclient er den billigste norske leverandøren av 1Gbit linje jeg kjenner til. Der koster 1Gbit 7500+mva pr. måned. Noe som er veldig billig. Se her for beskrivelse: http://www.netclient.no/skjema_nolim...0&s=182&ss=197

I tillegg trenger du kraftige server(e) som meitemark nevner. Dette kommer til å koste.

Kan det være et alternativ å bruke et content delivery network som Akamai, eller noe P2P greier ?

Edit:

Sjekk ut cdn leverandøren http://www.bitgravity.com/ , de spesialiserer seg på video.

Bdw, er dette live video, eller bare video klipp som skal spiles av alla youtube? Bg har en prisliste for video klipp her: http://bitgravity.com/page.php?s=pro...ivery-packages
Sitat av Kongen Vis innlegg
Bdw, er dette live video, eller bare video klipp som skal spiles av alla youtube?
Vis hele sitatet...
Jeg mistenker at det han tenker på er å bruke en proxy for å streame over innhold som ikke er normalt tilgjengelig i norge pga rettigheter og slikt. dvs, de nyeste tvseriene og slikt.
A ha, det gir mer mening. Da er både cdn og norske leverandører uaktuelt.