Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1213
Hei. Får en dom nå antageligvis et par mnd. Frykten er at det skal kræsje med Roskilde festivalen slik at jeg må sone mens den pågår.

Hvis det skulle vise seg at jeg må sone under festivalen, er det da mulig å bli tatt for noe mer slik at de bygger på det jeg allerede dømmes for, og dermed utsetter soning til senere på året?

Hvilket eventuelt lovbrudd kan anbefales? Og hvordan unngår jeg at jeg må sone i to omganger?
Sist endret av Bluesky_; 16. oktober 2023 kl. 13:57.
Er ikke det lettere å bare unndra seg soning?
Tror også det bare blir lettere å bare unnlate å møte opp til soning. Di kan jo lete litt etter deg, typisk hjemme og hos kjæreste osv men som sagt vist det bare er for Roskilde så er det vel bare å møte opp når festivalen er over.
Siden du uansett har bestemt deg for å gjennomføre denne planen, så kan jeg jo kanskje komme med et forslag:
Dra til Danmark, ring til Norge og si oi faen, kommer ikke meg hjem før XX.XX.2023, møter opp til soning umiddelbart isåfall.
Må være bra lineup som gjør at man velger å sone ekstra for å få det med seg.

Hadde heller latt være å møte som folk sier her enn å bygge på dommen.
Er det ikke slik at om folk ikke møter til soning så får de ikke ekstra straff? Da er vel det smarte valget å droppe å møte til soning, også kontakter du kriminalomsorgen straks du er tilbake i landet.

Får du ny dom kun for at du vil på festival så blir det helt sikkert ekstra soning, altså lagt til den dommen du alt har fått.
Kan jeg være med i campen din på Roskilde?
Snakk med advokaten din. Visst du gjør nytt lovbrudd så kan du havne i varetekt visst de mener det er gjentagelsesfare.