Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 7009
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Forebyggingen! Freak har garantert fått mang en tenåring og voksne til å tenke seg om. Meg selv inkludert
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Forebyggingen! Freak har garantert fått mang en tenåring og voksne til å tenke seg om. Meg selv inkludert
Vis hele sitatet...
Hår fått et par til å teste ting de ellers ikke ville gjort også (meg selv inkludert).

Tveegget sverd det der
Kanskje da jeg skulle bruke Youtube på PCen til en venn, og plutselig så at xtapolapocetl hadde vært logget inn der. "Kjenner du han?" Spurte jeg. Joda, det måtte være en av de beste vennene hans det, som jeg derfor også kjente. Ganske pussig når to personer du har sansen for, viser seg å være en og samme person. I årene etter ble vi veldig gode venner.



Eller da jeg presenterte meg for noen på en freakfest, og en fyr utbrøt: "Er DU mentalmelt? Du ser jo helt A4 ut jo!"



Har fått høre lignende ting av mange andre også. Jeg bringer skuffelse og vantro.


Ellers er det mye som har skjedd relatert til nFF som har vært bra. Særlig det å bli kjent med diverse kule og interessante folk. Nichotin spesielt, og Sky. Også to av mine beste venner. Men det går strengt tatt ikke inn under kategorien øyeblikk.


Husker også godt da Speq tok kontakt for å rekruttere meg til moderator i rusmiddelforumet. For øvrig en usedvanlig god og trivelig kar, som fungerte litt som rusmiddelforumets gudfar på den tiden. Det var en interessant tid her for meg. Forumet var også mye mer aktivt da, så det var mye å følge med på. Det var artig å bli litt bedre kjent med de andre rusmodsa, samt få en ny rolle på forumet.

Jeg ble riktignok ikke ønsket velkommen i kanalen deres før jeg påpekte at jeg syntes noe manglet der. Rart hvordan man husker sånne små detaljer om enkelte ting. Jeg bærer naturligvis nag for det fortsatt.


Så er det jo utallige rare tråder som har blitt postet her, som er minneverdige av forskjellige årsaker. Personlig syntes jeg tråden Artikkel om et HARD(T) pc grunnlag var ganske morsom da den ble postet. Den er ikke lenger synlig, men her er et screenshot av første innlegg:


Sist endret av mentalmelt; 21. juli 2023 kl. 18:35.
Jeg har alltid tenkt du ser litt ut som en blanding mellom Gandalf og Tommy Chong
TG-treff og galleriet forbinder jeg med gode «nFF-høydepunkt», og spesielt sistnevnte som har vært kilden til mye underholdning for mitt vedkommende. Freakforum hadde vel også en forside om jeg ikke husker feil. Pose-konkurranse var alltid gøy selv om jeg aldri deltok. Begynte å lese på freak for vel 20 år sida, og det har forandra seg en del, både i positiv og negativ forstand, men dette er kanskje eneste forumet jeg fortsatt gidder å stikke innom fordi det er så mange forskjellige folk her, og selv om «gullalderen» er forbi så er det samtidig fint å se en ny generasjon med raringer som stikker innom og trenger hjelp til alt fra filosofiske spørsmål til veiledning i å sette trygge skudd.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg kom på en god en:
En gang i tiden i restaurantvogna på natt-toget mellom Oslo og Trondheim satt en ung Supranaut alene og beriket sin reise med kong alkohol over en skissebok. Jeg gav en "luftskål" til andre siden av vogna hvor det satt en kraftig bygd kar på min egen alder og drakk vin og øl (som alltid blir krøll.) Etter neste runde var det en av oss som kom bort til den andre for å hilse, og vi begynte så å drikke ved samme bord. Vedkommende var en trivelig kar, jeg husker ikke navnet, bare at vi satt der til vogna stengte serveringen ved 3-tiden på natta.
Én av tingene vi snakket om var blandt annet Freakforum, og at vi begge hadde brukere der, hvilke tråder vi likte, og hvilke brukere som virket som de hadde peiling. Vi avslørte aldri hva vi het på forumet, og hadde jeg ikke vært hetero skulle jeg kalt det hele for en riv ruskende romantisk kveld. Etter barens stengetid for jeg ned til baggasjen min for å snike tilbake en flaske med billig whiskey som jeg likte å drikke på den tiden. Vi ble ganske plastra, og det var ikke før konduktøren fikk øye på medbrakt drikke at vi ble beordret å gå hver for oss og så ta det helt med ro resten av turen, under trusler av å bli kasta av toget på Otta eller et eller annet gudsforlatt sted i nattemørket. Jeg så karen igjen dagen derpå grytidlig når toget ankommer Trondheim S, vi var begge trange i maska men fornøyde med å ha kommet oss langt forbi Otta.
Hvis du leser dette hadde det vært jævla gøy å høre fra deg, chief.
Sist endret av supranaut; 9. oktober 2023 kl. 12:31.
Må vel ha vært et mitt lengre øyeblikk for min del:

Å se daglige innlegg fra Nøddy der han skrev om fantestreker og ting han innbillet seg selv til å være sant, for å plutselig snu, og begynne å kommentere som en nokså gjennomsnittlig rasjonell kar.

Fikk litt merkelig stolthet på andres vegne for et FORUMTROLL vel å merke. Men om det er noen som klarer dette, så nå det jo ha vært Nøddy.

God oplevelse, for jeg våger å tro at det var en endring i en ekte person som gjenspeiler seg bak inleggenes snu i natur.

Hilsen big daddy
Sist endret av KrølleBølleBrur; 9. oktober 2023 kl. 12:57.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Etter neste runde var det en av oss som kom bort til den andre for å hilse, og vi begynte så å drikke ved samme bord. Vedkommende var en trivelig kar, jeg husker ikke navnet, bare at vi satt der til vogna stengte serveringen ved 3-tiden på natta.
Vis hele sitatet...
Feelgood!

Litt Before Sunrise vibe?
morkakespisende
Aldri sett den der! Bra?
Sitat av supranaut Vis innlegg
Aldri sett den der! Bra?
Vis hele sitatet...
Ja, koselig film.

I filmen er det selvfølgelig også et romantisk element, men premisset i historien er to mennesker
som møter hverandre for første gang på et tog, liker hverandres selskap og blir sittende å prate sammen gjennom natten.
▼ ... over en måned senere ... ▼
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Men ja, jeg husker veldig godt tittelen "Bombe i Oslo?" og "Skyting på utøya?" fra den dagen.
Vis hele sitatet...
Det er HELT sinnsykt,
Noen av dere har vært på dette forumet så lenge, helt siden det med Breivik mens jeg var liksom 2 ÅR når det skjedde
Sist endret av 1Rapper; 13. november 2023 kl. 22:38.
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Det er HELT sinnsykt,
Noen av dere har vært på dette forumet så lenge, helt siden det med Breivik mens jeg var liksom 2 ÅR når det skjedde
Vis hele sitatet...
Shiiit, så du er 14?

Da kan jeg meddele at denne dinosauren har vært her siden 2001, jeg var nærmere 14 når jeg joinet for 22 år siden en du var å bli født.. faen jeg er gammel as
Når nso endret brukernavnet mitt på freak

Sitat av NoillStress Vis innlegg
Vel nei, det var mere på midten av og mot slutten av 90 tallet, i 2001 f.eks hadde jeg en slik en 8210, som er MYE mindre enn alle smarttelefoner man får tak i idag, mener det fantes mindre telefoner også. det var ett slags race for å få telefonene så små som mulig på den tiden. ned i størrelse og vanvittig batteritid var greia

Nokia 8210
Vis hele sitatet...
Min første var en Ericsson. Ikke Sony Ericsson, men bare Ericsson. Kjøpte startpakke på 7/11. Mener modellen het A1018s. Svær jævel. Og kontantkort seff. En sms kosta ni tusen spenn eller noe.

Men mitt beste nFF øyeblikk, den er vanskelig. Jeg kan ikke si annet enn at det har på en måte vært en del av hverdagen gjennom noen veldig tunge tider.

Selv om jeg slenger med leppa eller med fingra kanskje så vil jeg jo egentlig gi noe tilbake og. Så jeg prøver av og til da når de vanlige «er dette» eller «kan jeg ta» trådene fra åpenbart veldig unge mennesker dukker opp.

Men egentlig så er det bare flott at det stedet her eksisterer, og props til alt crew. De gjør det gratis, og man kan fort ta det for gitt, når man sitter høy på seg selv eller noe annet og tror man er morsom eller lur. Kanskje man kan tenke seg om litt før man poster? Skulle tro det var innlysende, men jeg har falt i fella selv.

Now smokes, lets go!
vil du ha noe av mitt stash?

Ellers: flame war'ene mellom nff og forumet til en evangelisk ungdomsklubb.