Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  119 13603
Sitat av [K]aLLeMcSnurp
Kanskje de vil se hvordan badeforholdene er?
Vis hele sitatet...
Ja, jo, det er for så hvidt det samme som jeg ville gjort hvis jeg tok meg en tur i UFO'en min til en annen planet..
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av [K]aLLeMcSnurp
Kanskje de vil se hvordan badeforholdene er?
Vis hele sitatet...
Herregud. Hold diskusjonen på et saklig nivå. Jeg har ikke sett ett eneste ordentlig innlegg av deg.
Sitat av ticks
Herregud. Hold diskusjonen på et saklig nivå. Jeg har ikke sett ett eneste ordentlig innlegg av deg.
Vis hele sitatet...
Har du ikke det, men det var jo synd. Da må du nok lete litt mer ;b
Ser ut som en søple pose på snor, er ikke lysegilmta bare vindusruter langt unna da?
Sitat av estragon
Ser ut som en søple pose på snor, er ikke lysegilmta bare vindusruter langt unna da?
Vis hele sitatet...
Jo! Jeg skjønner ikke hvordan noen kan koble dette til UFO, aliens eller ikke aliens. Forklaringen ligger jo sprette meg midt opp i dagen!
Sist endret av commie; 28. februar 2008 kl. 17:58.
Det svarte er en krakilsk ravn, og det lyse er gjennskinn fra taklamper i rommet han står å filmer.
Blir desverre ikke overbevist av den filmen der desverre, for dårlig kvalitet til se hva det virkelig er.

Kan være noen små ballonger som denne her:

http://nordby.skole.ralingen.kommune.no/arkivet/ballongferd/ballong.jpg

Faren min drev med noe lignende i hans ungdomstid, hvor han og en venn fyrte opp en sånn liten ballong. Resultatet ble at den drev inn til Bergen (kvelds tid, lett å se flammen) og fikk stor oppmerksomhet, kom til og med i BT
Sist endret av Noes; 28. februar 2008 kl. 19:48.
Til alle dere som ikke tror på romvesner osv. anbefaler jeg å se den norske dokumentaren Kornsirklenes Mysterium.

Den overbeviste i alle fall meg.
Sitat av Noes
Blir desverre ikke overbevist av den filmen der desverre, for dårlig kvalitet til se hva det virkelig er.

Kan være noen små ballonger som denne her:

http://nordby.skole.ralingen.kommune.no/arkivet/ballongferd/ballong.jpg

Faren min drev med noe lignende i hans ungdomstid, hvor han og en venn fyrte opp en sånn liten ballong. Resultatet ble at den drev inn til Bergen (kvelds tid, lett å se flammen) og fikk stor oppmerksomhet, kom til og med i BT
Vis hele sitatet...
Det sies at Newton pleide å sende opp slike om natten i hans yngre dager for å skremme folk i landsbyen hvor han bodde.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av urge4life
Til alle dere som ikke tror på romvesner osv. anbefaler jeg å se den norske dokumentaren Kornsirklenes Mysterium.

Den overbeviste i alle fall meg.
Vis hele sitatet...
Kornsirkler er jo kjedelig. Det er folk som gang på gang har vist at det er trivielt å lage perfekte kornsirkler med avanserte mønstre ved hjelp av et tau, et par planker og et par papirark og en blyant. Svært mange kornsirkler har kjente opphavsmenn som i etterkant har stått fram og fortalt om korleis dei vart laga.

Om du interesserer deg for fenomenet kan du jo lese om crop circles på wikipedia, for å få litt meir balansert info...
Det finnes bedre filmer og observasjoner enn det der, som da heller er mer "bevis nok" enn det du posta
Man kan tenke på det slik: Av alle slike bilder, filmer og hendelser (og det er mange), så trenger bare ên hendelse å være autentisk, og da vet vi at det er mer mellom himmel og jord (eller utenfor) enn det vi aner.
Det er jo f*** meg en fugl:P ser at den flakser når han zoomer.
Sitat av Usynlige K
Det er for dumt at det er noe aliens som tilfeldigvis bestemte seg for å ta en flytur over Oslofjorden...
Liksom, hvid det kommer romvesner til jorda, så foretar de seg sikkert noe, de begynner ikke bare å fly over tilfeldige fjorder..
Vis hele sitatet...
Ja, for i alle filmene vil de jo ta over jorda.
Fugler er ikke til og spøke med. Hitchcock, The Birds...
USA har bare sent et lite hoovercraft til oss, og bestemte seg for å vise det fram, og prøve å ta med seg Mulla Krekar.

End of story.
Spørsmålet er, vist det hadde vært "romvesen" hvorfor i helvete skulle de kommet i flygendes tallerker og ikke flydd på bananer? flygendes tallerker og alt det greiene er funnet opp..!

ps:
og det på filmen ser ut som en spurv som er blind.. ikke noe romskip..
Sist endret av Bestemors; 28. februar 2008 kl. 22:03.
Kansje det er slik at de utenomjordiske kommer hit, og så vidt viser seg, for så å stikke av igjen, kun fordi dem er noen skikkelige jævler mot oss! Så stikker dem tilbake til moderskipet sitt, og ler av oss og gjør narr av alle dumme teoriene vi kommer opp med!

Men uansett, denne videoen overbeviser værtfall ikke meg om noe, aalt for dårlig kvalitet! Kan som sagt like godt være en søppelsekk i snor, og gjenskinn i vinduet.
Men jeg tror likevel at det finnes andre livsformer der ute en plass. Hvor inteligente dem er, og hva slags teknologi dem har, det har jeg ingen formening om. Kan godt være små maur for den saks skyld...

Jeg har også tenkt tanken på at hva om det en gang i fremtiden, blir det slik at det er vi på jorda som reier ut i rommet, og utrydder raser og tar andre planeter, for di vi har "brukt opp" vår egen? Eller ikke det at jeg TROR det blir slik da, men var bare noe jeg kom til å tenke på en gang
Til alle dere som er "sikre" på at det finnes annet liv i universet:

Jeg var selv "sikker" på at det fantes liv på andre planeter før jeg hørte en teori som fikk meg til å bli litt mer skeptisk. Se for dere muligheten der universet til slutt kollapser, og all masse samles i et punkt. Hva skjer nå? Nytt Big Bang. Denne syklusen skjer om og om igjen.

Hvordan kan vi vite at Big Bang ikke har skjedd uendelig mange ganger før det endelig ble liv på èn planet? Sett at denne teorien er sann, og det bare er en liten prosent sjanse for at det blir liv på èn planet, går plutselig sansynligheten for at det er liv på andre planeter mot 0.

Bare en tanke
Sist endret av Unreal143; 29. februar 2008 kl. 01:27.
Dette med at myndighetene holder ting skjulte for oss er jo fakta, se f.eks. på NASA og deres teknologi... Eller CERN og deres forskning. Jeg mener at det som holdes skjult kanskje er en god ide å holde skjult. For bare prøv å se for dere hvordan verden ville reagert hvis myndigheter verden over, skulle ha vist frem disse dokumentasjonene sine. Tenk hysteriet og panikken som ville spredt seg. Det er som Dagfinn Lyngbø en gang sa; Aviser kan skrive at gulrøtter er farlige, og folket vil garantert tro på det og få panikk siden de spiste gulrøtter i går.

Men det er høyst sannsynlig, og mest reelt at det finnes liv der ute. Hva er egentlig sjansen for at vi er de eneste med intelligent liv, når vi lever i en så liten del av et så massivt univers? Men jeg tror også at hvis noen der ute har den teknologien som kreves for å komme seg hit. Så ville de fint ha kunnet sett igjennom hele Norge på den tiden som de skulle ha befunnet seg over oslofjorden.
Sitat av max-mekka
At folk avkrefter dette med en gang syns jeg blir for dumt. Flere milliarder tror på en eller annen mann oppi himmelen, som det absolutt ikke er noe logisk, men UFOer og romvesner og slikt vil jeg si er mer sannsynlig. Man er trang i synet hvis man ikke i allefall er åpen for annet liv enn det som er på jorda. Universet er enormt, og jeg nekter å tro at vi er de eneste i hele det universet. At de flyr rundt syns jeg er litt rart, men kanskje de driver med en form for overvåkning eller liknende?

Slækkern: Du sier at alle filmer som blir filmet er dårlig kvalitet. På hvilket grunnlag kan du si det? Det fins massevis av høykvalitetsfilmer av UFOer. Og det fins selvfølgelig mange dårlige, og det er grunnet at de færreste går rundt med heftige kameraer, og skal man zoome inn litt så blir det ofte svært dårligere.
Vis hele sitatet...

Link meg til noen gode UFO-filmer da, så skal jeg ta posten din sånn halvveis seriøst.
Muligens siste dagen stage6 er oppe så om den skal sees må det gjøres fort
http://www.stage6.com/user/tm1236/vi...5-UFO-Congress
Sist endret av Vexillum; 29. februar 2008 kl. 07:12.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Unreal143
Til alle dere som er "sikre" på at det finnes annet liv i universet:

Jeg var selv "sikker" på at det fantes liv på andre planeter før jeg hørte en teori som fikk meg til å bli litt mer skeptisk. Se for dere muligheten der universet til slutt kollapser, og all masse samles i et punkt. Hva skjer nå? Nytt Big Bang. Denne syklusen skjer om og om igjen.

Hvordan kan vi vite at Big Bang ikke har skjedd uendelig mange ganger før det endelig ble liv på èn planet? Sett at denne teorien er sann, og det bare er en liten prosent sjanse for at det blir liv på èn planet, går plutselig sansynligheten for at det er liv på andre planeter mot 0.

Bare en tanke
Vis hele sitatet...
Om det er en "liten prosent" (så usedvanlig høyt da?) spiller vel liten rolle når universet er så ekstremt ufattelig stort.
Det blir litt dumt å spekulere i hvordan "de" oppfører seg, da vår form for logikk og tankemåte antakeligvis ikke kan sammenlignes med "deres" i det hele tatt. Derfor reagerer jeg ikke på at de flyr rundt og gjør ingenting, for så å forsvinne.. En av de mange tingene jeg derimot stusser på er hvordan de har kommet seg hit. Ja, universet er stort, og hvis det da finnes intelligent liv på en planet langt ute i evigheten, hvordan har de reist hit? Har de flydd gjennom rommet i tusenvis av år for å komme til planeten vår?

I "A Brief History of Time" snakker Stephen Hawking litt om den berømte E=mc^2.

"It [an object] can in fact never reach the speed of light because by then, it's mass would have become infinite, and would have required an infinite amount of energy to get it there.
-
For this reason, objects will forever be confined to move at speeds slower than the speed of light. Only light and other waves with no mass can move at the speed of light."

Mine fysikkunnskaper begrenser seg ene og alene til denne boka og jeg forstod vel ikke alt en gang, så jeg skal ikke være for høy i hatten og late som jeg har peiling, men slik jeg tolker det så finnes det begrensninger for hvor fort man kan reise, i følge et av våre aller smarteste hoder. Igjen, så kan man jo avvise dette tvert med å si noe sånt som "ja, men de ligger jo tusen år foran oss i utviklingen og har lært å think with portals for lenge siden! " eller "de er sikkert mye smartere enn mennesker". Begge deler er vel mulig.

Jeg er absolutt ikke skråsikker på at ingen UFOer har besøkt oss. Jeg bare tviler veldig sterkt.
Sitat av Bruce Lee
Dette med at myndighetene holder ting skjulte for oss er jo fakta, se f.eks. på NASA og deres teknologi... Eller CERN og deres forskning. Jeg mener at det som holdes skjult kanskje er en god ide å holde skjult. For bare prøv å se for dere hvordan verden ville reagert hvis myndigheter verden over, skulle ha vist frem disse dokumentasjonene sine. Tenk hysteriet og panikken som ville spredt seg. Det er som Dagfinn Lyngbø en gang sa; Aviser kan skrive at gulrøtter er farlige, og folket vil garantert tro på det og få panikk siden de spiste gulrøtter i går.

Men det er høyst sannsynlig, og mest reelt at det finnes liv der ute. Hva er egentlig sjansen for at vi er de eneste med intelligent liv, når vi lever i en så liten del av et så massivt univers? Men jeg tror også at hvis noen der ute har den teknologien som kreves for å komme seg hit. Så ville de fint ha kunnet sett igjennom hele Norge på den tiden som de skulle ha befunnet seg over oslofjorden.
Vis hele sitatet...


Du vet at foreksempel Area 52 som alle kaller "Alien base" er jo strengt talt ikke noe sånn.. På area 52 blir det utviklet kamp våpen som fly osv.. Og vist de hadde gått ut med sin prosess i våpen så hadde jo det bare blitt kaos.. Jeg mener alle sånne "hemmelige" camper som NASA for eksempel har brukest til og utvikle våre våpen.. Sånn som USA holder på burde de gjøre klar våpenene sine til krig..
Sitat av ticks
Om det er en "liten prosent" (så usedvanlig høyt da?) spiller vel liten rolle når universet er så ekstremt ufattelig stort.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du misforstod poenget mitt. Etter den tanken, er prosenten for at det skapes liv på en planet, mer ufattelig liten enn universet er ufattelig stort.
Sist endret av Unreal143; 29. februar 2008 kl. 08:39.
Sitat av slækkern
Kan ikke heller du gi meg en forklaring på hvorfor i all verden det skulle være en UFO?! Folk som deg tolker jo absolutt alt ukjent som UFOer og grønne menn.

Hvert eneste bilde og hver eneste film av såkalte ufo-observasjoner er i helt unaturlig dårlig kvalitet. Skulle da tro at minst én person i verden ville klare å fange det i høyere oppløsning enn 20x20. Å tolke slike fenomener som UFOer ser jeg på som regelrett ønsketenkning. Det er så utrolig mye som strider imot det, at jeg ikke skal gå inn i det en gang. Dessuten er det off topic.

Nei, jeg kan ikke komme med noen forklaring på hva det er, og NEI, den filmen er absolutt ikke bevis nok.

Nå mener jeg selvsagt UFO i den forstand at det er et fartøy for utenomjordiske skapninger. Et uidentifisert flyvende objekt kan det jo forsåvidt være.
Vis hele sitatet...
Du spør hvorfor det skulle være en UFO. Vel, hvorfor ikke? Gi meg et klart svar på det. Og verken trådstarter eller jeg har nevnt en dritt om grønne menn eller flyvende tallerkener.

Jeg er selv troende på at det finnes noe mer vi simple mennesker ikke klarer å forstå. Selv om wikipedia eller leksikon ikke har notert ned en klar observasjon av en annen skapning betyr det ikke at det ikke finnes. Vi mennesker tror jo vi er så sinnsykt smarte, men hva gjør vi egentlig? Drar oss ned i en egen spiral..Så troen på noe mer intelligent enn oss, og da ikke definisjonen gud, gir mening. Hvorfor i all verden skulle melkeveien, galaksen og hele universet finnes visst alt var for oss? Gir ikke mye mening..

Sitat av Bestemors
Du vet at foreksempel Area 52 som alle kaller "Alien base" er jo strengt talt ikke noe sånn.. På area 52 blir det utviklet kamp våpen som fly osv.. Og vist de hadde gått ut med sin prosess i våpen så hadde jo det bare blitt kaos.. Jeg mener alle sånne "hemmelige" camper som NASA for eksempel har brukest til og utvikle våre våpen.. Sånn som USA holder på burde de gjøre klar våpenene sine til krig..
Vis hele sitatet...
Du skriver "Jeg mener" men du har ingen bevis. Ikke en 20x20 film i dårlig kvalitet.
Poenget er at vi ikke kan bevis ELLER motbevise, alt ligger på individet
Sitat av slækkern
Det blir litt dumt å spekulere i hvordan "de" oppfører seg, da vår form for logikk og tankemåte antakeligvis ikke kan sammenlignes med "deres" i det hele tatt. Derfor reagerer jeg ikke på at de flyr rundt og gjør ingenting, for så å forsvinne.. En av de mange tingene jeg derimot stusser på er hvordan de har kommet seg hit. Ja, universet er stort, og hvis det da finnes intelligent liv på en planet langt ute i evigheten, hvordan har de reist hit? Har de flydd gjennom rommet i tusenvis av år for å komme til planeten vår?
Vis hele sitatet...
Nå er jeg ute på ekstremt tynn is .. men det spekuleres jo i om rommet er flerdimensjonalt. (Noe man blant annet håper å finne ut av ved hjelp av en Hadron Collider http://youtube.com/watch?v=_fJ6PMfnz2E). Kanskje dette er en realitet, og en annen rase har knekket denne koden?

I "A Brief History of Time" snakker Stephen Hawking litt om den berømte E=mc^2.

"It [an object] can in fact never reach the speed of light because by then, it's mass would have become infinite, and would have required an infinite amount of energy to get it there.
-
For this reason, objects will forever be confined to move at speeds slower than the speed of light. Only light and other waves with no mass can move at the speed of light."

Mine fysikkunnskaper begrenser seg ene og alene til denne boka og jeg forstod vel ikke alt en gang, så jeg skal ikke være for høy i hatten og late som jeg har peiling, men slik jeg tolker det så finnes det begrensninger for hvor fort man kan reise, i følge et av våre aller smarteste hoder. Igjen, så kan man jo avvise dette tvert med å si noe sånt som "ja, men de ligger jo tusen år foran oss i utviklingen og har lært å think with portals for lenge siden! " eller "de er sikkert mye smartere enn mennesker". Begge deler er vel mulig.

Jeg er absolutt ikke skråsikker på at ingen UFOer har besøkt oss. Jeg bare tviler veldig sterkt.
Vis hele sitatet...
Jeg har meget begrensede fysikkkunnskaper selv. Jeg må allikevel henge meg på "de ligger tusen år forran oss" teorien. Mennesket utnytter 10% av hjernekapasiteten sin. Vi bruker mesteparten av pengene og ressursene våre på å finne opp nye våpen som kan brukes for å utslette hverandre. Se for deg potensialet om verden kunne jobbet sammen ... brukt ressursene sine for fellesskapet .. slått sammen idèer og tanker. Det er jo ingen tvil om at vi hadde vært i en helt annen situasjon enn den ustabile og til dels kritiske posisjonen vi sitter i nå.
Jeg vet da.. de har laget dokementarer om folk som har jobbet der og de sa de prøvde fly som ikke ble vist på raderen osv..

vist det hadde vært romvesen, hvorfor skulle vi drepe de? eller omvendt?..
Jeg tror, og VET at vist det hadde vært noe som kommet til vår jord så hadde vi merket det.. ikke bare sånn at Lokal idioten ser noe tallerker så tror alle på han.. Merk dere, alle som ser disse "ufoene" er spinn hakki gale.. alle sammen er enten alkiser eller 40år gammle jomfruer...
Sitat av Unreal143
Til alle dere som er "sikre" på at det finnes annet liv i universet:

Jeg var selv "sikker" på at det fantes liv på andre planeter før jeg hørte en teori som fikk meg til å bli litt mer skeptisk. Se for dere muligheten der universet til slutt kollapser, og all masse samles i et punkt. Hva skjer nå? Nytt Big Bang. Denne syklusen skjer om og om igjen.

Hvordan kan vi vite at Big Bang ikke har skjedd uendelig mange ganger før det endelig ble liv på èn planet? Sett at denne teorien er sann, og det bare er en liten prosent sjanse for at det blir liv på èn planet, går plutselig sansynligheten for at det er liv på andre planeter mot 0.

Bare en tanke
Vis hele sitatet...

Hvis det hadde vært så mye som EN prosents sjanse for at det skulle utvikle seg liv på en planet, og EN prosent av disse IGJEN utviklet seg til intelligent liv, så ville det ha vært intelligent liv på 1 av 10000 planeter. Det er vanvittig mye mer enn 10000 planeter i universet, så det vil si at det burde være intelligent liv der ute.

Selv hvis vi er litt mer realistiske, og sier at 1 promille av alle stjerner har en planet som ligger i området hvor liv kan utvikle seg, og så setter inn 1 promille på hver av de to andre faktorene vi brukte 1 prosent på tidligere (dette vil da tilsvare 1 av 1 milliard), så vil det tilsi flere hundre planeter med intelligent liv bare i melkeveien.
Sitat av Bestemors
Jeg vet da.. de har laget dokementarer om folk som har jobbet der og de sa de prøvde fly som ikke ble vist på raderen osv..
Vis hele sitatet...
Vi har fly som ikke detekteres av rader. Det klarer vi med dagens menneskelige teknologi, og beviser ingenting som helst.

vist det hadde vært romvesen, hvorfor skulle vi drepe de? eller omvendt?..
Jeg tror, og VET at vist det hadde vært noe som kommet til vår jord så hadde vi merket det.. ikke bare sånn at Lokal idioten ser noe tallerker så tror alle på han.. Merk dere, alle som ser disse "ufoene" er spinn hakki gale.. alle sammen er enten alkiser eller 40år gammle jomfruer...
Vis hele sitatet...

Beklager, men dette var ett latterlig innlegg, som konkluderer situasjonen basert på dine synspunkter.

Kan du nevne ett år i menneskets historie hvor vi ikke har drept hverandre, og det meste av andre ting vi kommer over? Hvorfor skulle holdningene våre være annerledes mot utenomjordiske?

Det å si at det kun er "lokal idioten" som står frem og sier han har sett tallerkener blir også helt idiotisk å si, og bare viser at du prater uten å overhodet å ha gjort litt research innenfor området. Om du blar kun i denne tråden, vil du se en link til intervjuer av politifolk .. av tidligere CIA agenter, av tidligere militært ansatte med sikkerhetsklareringer over det presideneten besitter .. som alle sammen bekrefter å ha sett tallerkener/alien teknologi/aliens.

Selvsagt, så ser du en og annen antatt tulling som rabler i vei. Allikevel, i mange av situasjonene, vil du kunne finne like historier fra andre steder i verden hvor fortellingene har utrolige likheter. Det kan ikke være tilfeldighet.
Sitat av Unreal143
Til alle dere som er "sikre" på at det finnes annet liv i universet:

Jeg var selv "sikker" på at det fantes liv på andre planeter før jeg hørte en teori som fikk meg til å bli litt mer skeptisk. Se for dere muligheten der universet til slutt kollapser, og all masse samles i et punkt. Hva skjer nå? Nytt Big Bang. Denne syklusen skjer om og om igjen.

Hvordan kan vi vite at Big Bang ikke har skjedd uendelig mange ganger før det endelig ble liv på èn planet? Sett at denne teorien er sann, og det bare er en liten prosent sjanse for at det blir liv på èn planet, går plutselig sansynligheten for at det er liv på andre planeter mot 0.

Bare en tanke
Vis hele sitatet...
Jeg ler hver gang jeg kommer over sannsynlighet i slike teorier. Hvordan kom man fram til 1 prosent?
Hvordan kan du vite at Big Bang har skjedd, vi har ingen beviser bare teorier. Denne 1% for 1 planet gir ikke mening.

Sitat av Bruce Lee
Dette med at myndighetene holder ting skjulte for oss er jo fakta, se f.eks. på NASA og deres teknologi... Eller CERN og deres forskning
Vis hele sitatet...
Hæ? CERN holder forskningen deres hemmelig?
Beklager, men posten din gir bare ikke mening. Hverken NASA eller CERN har noe å tjene på å holde informasjon hemmelig(Ihvertfall ikke NASA med sitt lave budsjett).

Sitat av slækkern
Det blir litt dumt å spekulere i hvordan "de" oppfører seg, da vår form for logikk og tankemåte antakeligvis ikke kan sammenlignes med "deres" i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Logikk er logikk. 1+1=2 uansett hvilke galakse du kommer fra. Du er like smart som folk for godt over 50,000 år sidens(Det er vi alle forøvrig) så hvorfor skulle de være så eksepsjonelt mye smartere? Det som skiller oss og "oss" for 50,000 år sidens er kunnskap. Vi vet mye mer, men vi er ikke mye smartere.

Sitat av slækkern
Har de flydd gjennom rommet i tusenvis av år for å komme til planeten vår?
Vis hele sitatet...
Hvis du går utifra at de kan reise i en hastighet veldig nær lysets vil ikke reisen ta 1000 år for de selv om den bruke 1000 år for oss.

Personlig syntes jeg det så ut som en fugl.
Nettavisen har også kommet med en oppfølger for dere ufo-fanatics: http://www.nettavisen.no/innenriks/article1638357.ece :-).
DEn utrolige dårlige kvaliteten ble nevnt, tviler på at dette er tilfeldig. Etter det utrolig lille jeg så av filmen, så"det ut som et fjernstyrt helikopter eller noe sånt. hvem veit, hvem bryr seg egentlig?
At filmen i tråden her ikke var nevneverdig bra, det er det ingen tvil om .. finnes, som nevnt i tidligere poster av andre, mye bedre beviser andre steder.

Jeg bryr meg
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Glyserol
Jeg ler hver gang jeg kommer over sannsynlighet i slike teorier. Hvordan kom man fram til 1 prosent?
Hvordan kan du vite at Big Bang har skjedd, vi har ingen beviser bare teorier. Denne 1% for 1 planet gir ikke mening.
Vis hele sitatet...
Du feiler. En teori er det mest solide beviset en har i naturvitenskapen. Tyngdekrafta er en teori, som er falsifiserbar. Den dagen nokon ser en stein som ikkje faller er den motbevist, men alt tyder på at den stemmer.

Teori i dagligtale != teori i naturvitenskaplig sammenheng.

Og når det gjeld big bang så stemmer det med alt naturvitenskapen i dag veit stortsett, ergo er teorien rimelig sterkt understøtta.
Sitat av vidarlo
Du feiler. En teori er det mest solide beviset en har i naturvitenskapen. Tyngdekrafta er en teori, som er falsifiserbar. Den dagen nokon ser en stein som ikkje faller er den motbevist, men alt tyder på at den stemmer.

Teori i dagligtale != teori i naturvitenskaplig sammenheng.

Og når det gjeld big bang så stemmer det med alt naturvitenskapen i dag veit stortsett, ergo er teorien rimelig sterkt understøtta.
Vis hele sitatet...
Det stemmer at man kaller tyngdekraften en teori, men det betyr ikke at big bang inngår i samme "teori i naturvitenskaplig sammenheng". Det er en stor forskjell på å studere big bang og det å studere tyngdekraften. Det er mye vi ikke kan bevise som vi må anta at finnes for å godta big bang. Tyngdekraften er noe vi godtar som resultat av observasjoner. Big bang er noe vi godtar som resultat av observasjoner av resultatet til big bang.
Sitat av Glyserol
Logikk er logikk. 1+1=2 uansett hvilke galakse du kommer fra. Du er like smart som folk for godt over 50,000 år sidens(Det er vi alle forøvrig) så hvorfor skulle de være så eksepsjonelt mye smartere? Det som skiller oss og "oss" for 50,000 år sidens er kunnskap. Vi vet mye mer, men vi er ikke mye smartere.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det helt feil. Når det er snakk om en helt annen skapning som har utviklet seg på en helt annen planet, så trenger ikke de å ha noe som helst til felles med oss. De kan være en skapning drevet 100% av instinkter, for alt vi vet. Jeg har aldri sagt at de er smartere enn oss. Jeg ville faktisk tippe at hvis de finnes, så er de nok mindre intelligente. Men det kan jeg jo umulig vite, så klart.



Sitat av Milligan
Mennesket utnytter 10% av hjernekapasiteten sin.
Vis hele sitatet...
Det er feil. Vi bruker forskjellige deler av hjernen til forskjellige ting. Det har vært tatt opp her på forumet flere ganger før.
Jeg tror at aliens er smarte, hvis ikke kunne de ikke bygd UFO'er!
Kanskje en dag registrere det seg en alienbruker på nFF! Da skal jeg bli venn med han, og lære han alt!
Sitat av atomet
Hvis det hadde vært så mye som EN prosents sjanse for at det skulle utvikle seg liv på en planet, og EN prosent av disse IGJEN utviklet seg til intelligent liv, så ville det ha vært intelligent liv på 1 av 10000 planeter. Det er vanvittig mye mer enn 10000 planeter i universet, så det vil si at det burde være intelligent liv der ute.

Selv hvis vi er litt mer realistiske, og sier at 1 promille av alle stjerner har en planet som ligger i området hvor liv kan utvikle seg, og så setter inn 1 promille på hver av de to andre faktorene vi brukte 1 prosent på tidligere (dette vil da tilsvare 1 av 1 milliard), så vil det tilsi flere hundre planeter med intelligent liv bare i melkeveien.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner nå at posten min lett kunne bli missforstått. Jeg skal prøve å forklare tankegangen litt bedre:

Sett at Big Bang allerede har skjedd tusen ganger fra før. Ut fra tusen av disse smellene, er dette den eneste gangen det har oppstått liv i det hele tatt. Altså: èn promille sjanse for at det blir liv i det hele tatt. Med andre ord: Ettersom det allerede er liv på denne planeten, er det en promille sansynlighet på at det er liv et annet sted.

edit: Jeg tror ikke det er veldig sansynlig at denne tanken er i tråd med virkeligheten. Men man er nødt til å ta alle muligheter i betraktning. Har ikke tatt høyde for at forskere muligens har kommet frem til en ca prosent sjanse for at det skulle bli skapt liv etter Big Bang. Er dette tilfelle, trekker jeg tankene mine tilbake

edit2: fant en meget interessant artikkel her
Sist endret av Unreal143; 29. februar 2008 kl. 18:40.
Glyserol & unreal143:

For det første - jeg skjønte tankegangen din, unreal, men det spiller fint liten rolle hva som har vært tilstanden i et eventuelt tidligere univers - det har vi absolutt ingen mulighet til å finne ut av, det som teller er at
a) VI finnes
b) det er helt ufattelig mange andre planeter der ute
c) selv med en helt utrolig liten sannsynlighet for at liv skal oppstå, og utvikle intelligens, så er det tilsammen en ganske stor sannsynlighet for at det vil ha skjedd et eller flere andre steder enn bare her på jorda.

1% er et helt vilkårlig tall, akkurat som 1 promille. Poenget er at det er så fordømt mange muligheter der ute (man regner med ca 100 milliarder galakser i det observerbare universet, og f.ex. her i melkeveien regner man med 200-400 milliarder stjerner... det vil si fordømt mange totalt), at selv med en forsvinnende liten sannsynlighet i hvert enkelt tilfelle er det rett og slett ganske stor sannsynlighet for at vi ikke er alene.

Astronomer har forøvrig faktisk funnet flere planeter som ser ut til å kunne ha betingelser der liv kan oppstå, og det er da av de latterlig få vi har mulighet til å få tatt noe som i det hele tatt minner om en titt på. Så, noen nøyaktig utregning er ikke mulig, men jeg tør påstå at det er en ganske god sannsynlighet for at vi ikke er HELT alene i universet. Derimot er det en god sannsynlighet for at vi er fordømt langt unna noen andre, så noe besøk tror jeg fint lite på.
atomet: Sett at du skjønte tankegangen min, ville du ha forstått at sansynligheten for at det eksisterer liv andre steder enn på jorda er tilnærmet lik null. Skjønner du det ikke, så kan jeg prøve å forklare bedre. Jeg leste akkurat artikkelen jeg har linket til over. Kan sitere litt fra den:

Sitat av PBS
With the Terrestrial Planet Finder (TPF), NASA scientists may one day have a tool for detecting life-giving elements on faraway planets. Called "the most ambitious science mission ever attempted by NASA," by the National Academy of Sciences, this special telescope will use light to gather data about astronomical bodies. Among other things, the TPF will look for any Earth-sized planets within about 50 light years of our own. It will then determine which of these planets- if any- lie in the life zones of their parent stars, and detect if any of the "signposts of life," such as chlorophyll, are present in the atmosphere. NASA is scheduled to launch the TPF in 2011.
Vis hele sitatet...
Så vi får forhåpentligvis svar på hva sansynligheten kan antas å være i 2011

edit: Kan linke til artikkelen igjen. Her kan dere blant annet lese den kjente likningen til Frank Drake, der han tar for seg sansynligheten for at det eksisterer annet teknologisk intelligent liv. Det er dog ingen som vet hva man kan anta at "inputen" i likningen skal være.
Sist endret av Unreal143; 29. februar 2008 kl. 18:56.
Så dårlig. Jeg har sett mye bedre ufo filmer en dette her.
Astronomien opererer ut i fra troen på et absolutt virkelig, ytre romlig univers, fylt med fysiske objekter. Dette er en antagelse. I virkeligheten finnes det naturligvis ikke noe absolutt ytre kosmos, kun tilstander i det menneskelige nervesystem vi kaller "romlig utstrekning", "farver" og "ting". Alt som er til og som vi kaller "virkelig", er et produkt av den menneskelige hjerne. At jorden skulle motta besøk av livsformer fra noe "ytre univers", er derfor tullball. Alle møter med fremmede entiteter stammer fra psyken, hvilket ikke gjør dem mindre reelle eller virkelige.
Sist endret av Grønnkål; 29. februar 2008 kl. 19:02.
Det er jo klart vi må gå ut ifra visse antakelser. Slik som: "Vi er nødt til å gå ut ifra at vi i det hele tatt eksisterer" og "Fysiske objekter opptar rom og utstrekning". At vi setter ord på, og forklarer med diverse lover for "ting" som eksisterer er bare en måte for oss å forstå naturen på. Så langt tror jeg vi er enige. Men at dette skal være en motsetning til at vi skal få besøk av andre livsformer ser jeg ikke.

Mulig har har misforstått poenget ditt, men da får du bare si ifra.
Alt det vi sedvanligvis betegner som "fysisk" eller "materien", er, som jeg hevdet ovenfor, et produkt av psyken, eller hjernen om du vil. Vitenskap er først og fremst et spill, og som alle spill opererer den ut i fra visse grunnleggende regler. Den mest grunnleggende regelen i moderne naturvitenskap, er antagelsen av en ytre verden, fiks ferdig med alle sansekvaliteter på plass, før vi sanser dem. Dette er nonsens. Det vi sanser finnes ikke "der ute", før sansningen finner sted, men projiseres ut (fra hjernen) som ytre gjenstander. En brukbar analogi er en filmprojektor. Hjernen er ikke et kamera som "registrerer" ytre hendelser, den er en virkelighetsgenerator. Les f.eks. Platons berømte dialog "Staten", med den like så berømte "hule-analogien".

De mye omdiskuterte UFO-vesenene, er identiske med det våre forfedre kalte guder og engler, og de kan fremdeles kontaktes av enkelte.
Jeg blir kvalm av måten du latterligjør en virkelighetsoppfatning på, og legger frem din egen virkelighetsoppfatning som om det var det mest selvføgelige i ditt (ikke)eksisterende univers.
Vel, det er i det minste tydelig at vi to ikke deler den samme virkelighet, ettersom jeg ikke kan finne noe "latterliggjørende" i mitt innlegg, men du kan kanskje presisere hva det er du blir kvalm av?
Sitat av Grønnkål
Dette er nonsens
Vis hele sitatet...
At du legger din oppfatning av verden frem på en måten som indikerer med at du sitter på "fasitsvaret", og at vi som tror på noe annet snakker "nonsens" gjør meg kvalm.
Sist endret av Unreal143; 29. februar 2008 kl. 20:11.
Jeg presenterer rett og slett en fornuftig anskuelsesvinkel til diskusjonsemnet, uten å unnskylde meg, eller avslutte hver setning med "tror nå jeg da". Det er naturlivis en smule uvant for en del nitwits her på forumet, å støte på noen som faktisk vet hva de snakker om når det gjelder filosofiske og vitenskapsteoretiske overveielser, og det er er derfor kanskje ikke så rart at noen av disse reagerer på dette ved å bli fornærmede, but I guess you just can't please them all.
Sist endret av Grønnkål; 29. februar 2008 kl. 20:16.
Gud bedre for en kvasiintellektuell, pompøs, bedrevitende og flau diskusjon dette plutselig ble.