Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 906
Hei,
Jeg skal bygge min egen pc for første gang og har sett litt på deler. Jeg tenker på denne listen her.

https://www.dustinhome.no/Checkout.aspx

Det jeg lurte på var om alt passet sammen og om prosessoren og skjermkortet ikke er for gode for mitt bruk. Vil kunne spille de spillene som finnes nå og kommer ut i nærmeste fremtid på grei settings. Middels/high. Jeg skal også studere informatikk neste år så vil drive på med litt programmering og lignende og vet egentlig ikke hvor god pc en trenger til det :P

Budsjettet mitt har jeg satt til 8-9k.

Alt av hjelp og tips ville jeg bli veldig glad for.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Til gaming ser dette meget bra ut! Du har tydeligvis lest deg opp bra, og gjort strålende forarbeid.

Eneste jeg er litt usikker på ift. programmering er om en 3770K kanskje kunne nyttegjort seg litt bedre når man sjkal kompilere etc.

Har en kompis som har så og si identisk oppsett, og han nyter de fleste spillene på ganske høye grafiske innstillinger.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Du har linket til feil!

så det CHillZoNE har funnet er en liste han selv hadde liggende i handlekurven på dustinhome (antaglig vis kompisen sitt oppset)
Sist endret av Frufsa; 30. juni 2012 kl. 16:15.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Du har linket til feil!

så det CHillZoNE har funnet er en liste han selv hadde liggende i handlekurven på dustinhome (antaglig vis kompisen sitt oppset)
Vis hele sitatet...
oi... dette vare bare begredelig. Dog, jeg har ingenting i handlekurven min!
Trådstarter
13 0
SEAGATE BARRACUDA 7200.12 1TB 7200RPM SATA/600 32M... 1 st. 699 kr

SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK BLACK 1 st. 149 kr

OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT PSU 1 st. 599 kr

INTEL CORE I7 3770K 3.5GHZ 8MB S-1155 IVY 1 st. 2 649 kr

INTEL 330 SERIES 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC 25NM ... 1 st. 799 kr

CORSAIR MIDITOWER CARBIDE 500R ATX BLACK 1 st. 699 kr

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ ... 1 st. 429 kr

ASUS P8H77-I H77 S-1155 MINI-ITX IVY 1 st. 789 kr

ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB PCI-E DVI/... 1 st. 2 249 kr

Sykt bad av meg. Men her er i hvertfall delene jeg hadde satt opp.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Madmartin Vis innlegg

1.SEAGATE BARRACUDA 7200.12 1TB 7200RPM SATA/600 32M... 1 st. 699 kr

2.OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT PSU 1 st. 599 kr

3.INTEL CORE I7 3770K 3.5GHZ 8MB S-1155 IVY 1 st. 2 649 kr

4.INTEL 330 SERIES 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC 25NM ... 1 st. 799 kr

5.CORSAIR MIDITOWER CARBIDE 500R ATX BLACK 1 st. 699 kr

6.CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ ... 1 st. 429 kr

7.ASUS P8H77-I H77 S-1155 MINI-ITX IVY 1 st. 789 kr

8.ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB PCI-E DVI/... 1 st. 2 249 kr

Sykt bad av meg. Men her er i hvertfall delene jeg hadde satt opp.
Vis hele sitatet...

1. En absolutt grei disk. Den gjør jobben, så ikke noe å klage på

2. Kjenner ikke PSU'en personlig, men har sett flere anbefaler den

3. Du trenger ikke en 3770K til gaming. En 3570k vil yte mere en nok til ditt bruk, + du sparer penger.

5. En kjempeflott SSD!

6. Ram'en er er ikke noe å utsette på

7. SIkker på at du vil ha m-atx HK?

8. Utdatert, et HD7850 vil være et mye bedre valg.


Dette vil gi deg mye bedre ytelse og "Bang for the buck" til ditt behov.

http://bildr.no/thumb/1217909.jpeg
Trådstarter
13 0
Beklager virkelig for at jeg ikke kom tilbake å takket for innputen din. Jeg svarte ikke på spørsmålene dine fordi jeg ikke vet om jeg vil ha de delene eller ikke, og når du sier at det er noe bedre stoler jeg på deg og spør heller noen andre om det er noe feil med oppsettet. Han andre jeg spurte sa det var bra så jeg tror jeg kommer til å bruke oppsettet du viste meg.

Vil nå bare takke for at du bruker din egen tid til på å hjelpe andre folk og det er veldig snilt av deg å gjøre.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Madmartin Vis innlegg
Beklager virkelig for at jeg ikke kom tilbake å takket for innputen din. Jeg svarte ikke på spørsmålene dine fordi jeg ikke vet om jeg vil ha de delene eller ikke, og når du sier at det er noe bedre stoler jeg på deg og spør heller noen andre om det er noe feil med oppsettet. Han andre jeg spurte sa det var bra så jeg tror jeg kommer til å bruke oppsettet du viste meg.

Vil nå bare takke for at du bruker din egen tid til på å hjelpe andre folk og det er veldig snilt av deg å gjøre.
Vis hele sitatet...
Haha, jeg behøver da aldeles ikke noe takk, men så du posten på diskusjon også`? Jeg klarte bare ikke dy meg

Men uansett, det du kommer til å få masse grafisk nytelse framover!
Sist endret av CHillZoNE; 1. juli 2012 kl. 12:12.
Trådstarter
13 0
Vet dette ikke er helt riktig sted å spørre og vet ikke om noen egentlig kan svare på det men bør en egentlig ha en bærbar pc når en skal studere informatikk. Jeg har søkt en linje i Trondheim, Halden og Tromsø. Ble plutselig litt usikker om jeg burde kjøpe en stasjonær pc eller ikke.
Sitat av Madmartin Vis innlegg
Vet dette ikke er helt riktig sted å spørre og vet ikke om noen egentlig kan svare på det men bør en egentlig ha en bærbar pc når en skal studere informatikk. Jeg har søkt en linje i Trondheim, Halden og Tromsø. Ble plutselig litt usikker om jeg burde kjøpe en stasjonær pc eller ikke.
Vis hele sitatet...
Bærbar pc er nok bra å ha hvis du skal ha det med rundt på skolen, eller fraktes andre steder.
Men stasjonære pcer lønner seg som oftest hvis man skal ha det til spill.
Minner om at Ruudi allerede har en fin tråd til slik diskusjon. Det er liksom greit å ha alt der, da andre som skal kjøpe gamingpc kan finne alt de trenger svar på ved å lese seg gjennom, så de slepper å spørre spørsmål som andre allerede har stilt

http://freak.no/forum/showthread.php?t=198025