Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 619
Har tenkt og bygge eller kjøpe en maskin som jeg kan hoste flere servere slikt som minecraft servere og sånn, kan noen lage et opsett til meg for jeg har ikke peiling om hvilke hardware jeg trenger :P
setter pris på alle svar
Budsjett? titegn
Harru ikke peiling så leier du heller en server.
Trådstarter
Helst under 10K kan gå over vis jeg ikke kan få noe bra for 10K men helst under p
Sist endret av ISWIFT; 25. juni 2012 kl. 17:32.
Du trenger da ikke bruke 10k på en server? Du er på mange måter begrenset av netthastigheten din for å unngå at det lagger, men la oss si at du har 10 Mbit/sek opp og ned, og 2 GB RAM. Da kan du hoste for ca. 20 stk ganske laggfritt. Husk at Minecraft bruker java, som sluker RAM. Så en god server burde ha mye RAM + god internett-hastighet. Du trenger ikke bruke mer enn 4-5k for en relativt god server.
Trådstarter
Så den trenger ikke en veldigt god prosessor heller, høres ut som du har ganske god peiling kunne du lage en liste med komponenter?? Hvor mang spillere på hver av de 20serverene tror du. vis du ikke bare mente 20spillere på 1server?
Ville heller kjøpt en dedikert server i f.eks Tyskland eller i Frankrike for de er veldig rimelige.
Har en dedikert server i Tyskland med 24gb ram og ganske kraftig prosessor som jeg bruker til å leie ut Minecraft servere.