Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 990
Hei!

Jobber for øyeblikket med et prosjekt som jeg gjerne vil ha trygt på flere steder om gangen (Dropbox, ekstern HDD). Jeg frykter at PC'en min holder på å dø, som kan føre til at jeg mister mye arbeid.

Jeg lurte på om noen her vet om gratis software som kan backe opp en mappe til flere steder, med innstillinger som f.eks. Hvor ofte mappen skal ta backups, og hvilke steder backupene skal lagres.

Hadde vært kjempeflott om det fantes noe slikt!
Hvorfor ikke bare bruke Dropbox, som du nevner?

Lagre i Dropbox-mappe på PC, synkronisere til mobil/nettbrett/annen PC i tillegg til Dropbox på nett.
Sitat av m0nte Vis innlegg
Hvorfor ikke bare bruke Dropbox, som du nevner?

Lagre i Dropbox-mappe på PC, synkronisere til mobil/nettbrett/annen PC i tillegg til Dropbox på nett.
Vis hele sitatet...
Kall meg paranoid, men jeg vil helst ha mappen lagret på flere steder om gangen i tilfelle noe skjer med Dropbox.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Crashplan kan være aktuelt: http://www.code42.com/crashplan/
Der kan du styre hvor ofte den skal ta backup og hvor lenge hver versjon skal lagres.
Det er gratis å ta backup til en annen maskin eller en mappe/disk på din maskin, men du kan også betale for lagring hos crashplan.
Sist endret av datagutten; 4. mai 2014 kl. 11:03.
BitTorrent Sync kan kanskje være et alternativ. Kan riktig nok ikke synce samme mappen til flere steder på én maskin, så er kanskje ikke det du ser etter.
Gratis program som fungerer utmerket til hva du trenger er Cobian Backup 11 som du finner her: http://www.cobiansoft.com/
Bruker det selv til å kjøre kopijobber av flere filer / kataloger til andre disker / dropbox og google drive.
Innen backup mener jeg 3-2-1 prinsippet funker bra.

Dataene bør lagres i minst 3 kopier. En arbeidskopi, og helst 2 uavhengige backuper i tilfellet både arbeidskopien og backupen går tapt (dette kan faktisk skje).

Dataene bør minst lagres på 2 forskjellige lagringsmedier. Dette kan f.eks. være minnepinne og harddisk.

Du bør lagre minst 1 kopi av dataene offsite i tilfellet brann eller innbrudd.