Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 7652
Hei!

Har flyttet inn på nytt soverom, og det er dessverre bak garasjen. Da det er en betong vegg imellom får jeg bare 1 til 2 "streker" og signalet er veldig svakt..

Har lest litt om repeaters osv. Men høres ut som det er en del styr med tanke på hvilket merke det er osv. Vi har både telefon, tv, og internett i en og samme box (altibox). Om noen har en enkel løsning for dette ville jeg satt stor pris på det, da jeg er avhengig av netflix om kveldene!

På forhånd takk
http://www.expert.no/nettverk/netgea...dapter/p/8419/

Har en selv, fungerer utmerket, utrolig lettvint å koble opp mot eksisterende nettverk
Anbefaler deg og kjøpe en AWUS036H. har selv 2 stk på begge PCene jeg har. Overraskende gode og ikke gal pris på f.eks ebay.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
24 0
Takk for svar, kjøpte den CkLenox anbefalte.. So far so good
Ser du har fått svar og alt er vel Kom plutslig på denne wifi bridgen når jeg leste denne tråden. Kjenner 2 som bruker disse over 5km ettersom han ene har fiber, mens han andre bare kan få ADSL..
Sitat av suppesos Vis innlegg
Ser du har fått svar og alt er vel Kom plutslig på denne wifi bridgen når jeg leste denne tråden. Kjenner 2 som bruker disse over 5km ettersom han ene har fiber, mens han andre bare kan få ADSL..
Vis hele sitatet...

Hæ, får han inn god trådløs fra den boksen der over 5 km?
Kjøre 54mbit link, fri sikt. Muligt dei har denne. Må en boks i hver ende.
Sitat av suppesos Vis innlegg
Kjøre 54mbit link, fri sikt. Muligt dei har denne. Må en boks i hver ende.
Vis hele sitatet...
"150+ Mbps real outdoor throughput and up to 15km+ range."
For 600 kr? Det virker for godt til å være sant.
Siden har ugyldig SSL, Facebook-sidden dies som var opprettet i vår har 38 likes, han fyren har 5 "venner" på Google+, og profilen er utelukkende brukt til å spamme dårlige videoer om produktene og attpåtil er dette bilde i footeren.
Jeg ville ikke kjøpt noe derifra.
Snakka med dei karane i dag, og det var ikke disse dem brukte i tilfellet nevnt over ettersom dei kom over denne leverandøren i ettertid av den installasjonen så jeg har nok hold dere for narr akkurat der. However så sier di at disse er brukt andre steder uten noe trøbbel, og etter hva jeg forsto på dem så har dei heller ikkje hatt noe tull med selgeren. Jeg har ingen personlig erfaring med disse.
Bør være forsiktig med all den eletro-smog forurensinga disse apparatene spyr ut. Går ann å kjøpe noen sånne dingser som kan sende nett over det eksisternede kabla strømkurser i huset. Dette er praktisk, og gir mye bedre link/hastighet enn trådløst. kablet nettverk>alt annet. her: http://www.prisguide.no/sok?pg-q=powerline&n=0
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Du kan kjøpe noe CkLenox sa eller så anbefaler jeg deg å kjøpe Powerline, da du får kablet nett hvor som helst i huset (så lenge det er i samme strømnett).
Trådstarter
24 0
Tja... Den jeg kjøpte virket i ett par uker, helt til jeg tok den ut og skulle sette den inn igjen etterpå. Har sittet en stund på søndag og prøvd og finne ut hva det er, men har gitt opp. Hver gang jeg prøver å slå på extenderen igjen, så "crasher" hele nettet mitt. Får ikke koblet til det vanlige nettet, og extender nettet sier bare "begrenset". Har prøvd og sette det opp 3-4 ganger fra mywiext.net, men det funker ikke.. Leverer den nok mest sannsynlig tilbake.

Noen som har Powerline greiene? Hva går dette ut på egentlig?
Sitat av Ngjii Vis innlegg
Tja... Den jeg kjøpte virket i ett par uker, helt til jeg tok den ut og skulle sette den inn igjen etterpå. Har sittet en stund på søndag og prøvd og finne ut hva det er, men har gitt opp. Hver gang jeg prøver å slå på extenderen igjen, så "crasher" hele nettet mitt. Får ikke koblet til det vanlige nettet, og extender nettet sier bare "begrenset". Har prøvd og sette det opp 3-4 ganger fra mywiext.net, men det funker ikke.. Leverer den nok mest sannsynlig tilbake.

Noen som har Powerline greiene? Hva går dette ut på egentlig?
Vis hele sitatet...
Powerline er veldig enkelt... du plugger en inn adapteren i veggen og sender nett igjennom strømkursene. da kan dvt koble rett inn i pcen fra den andre adapteren. evt sette routeren der.

Eller som min første post....
"Bør være forsiktig med all den eletro-smog forurensinga disse apparatene spyr ut. Går ann å kjøpe noen sånne dingser som kan sende nett over det eksisternede kabla strømkurser i huset. Dette er praktisk, og gir mye bedre link/hastighet enn trådløst. kablet nettverk>alt annet. her: http://www.prisguide.no/sok?pg-q=powerline&n=0 " .
Sitat av tetragrammaton Vis innlegg
Powerline er veldig enkelt... du plugger en inn adapteren i veggen og sender nett igjennom strømkursene. da kan dvt koble rett inn i pcen fra den andre adapteren. evt sette routeren der.

Eller som min første post....
"Bør være forsiktig med all den eletro-smog forurensinga disse apparatene spyr ut. Går ann å kjøpe noen sånne dingser som kan sende nett over det eksisternede kabla strømkurser i huset. Dette er praktisk, og gir mye bedre link/hastighet enn trådløst. kablet nettverk>alt annet. her: http://www.prisguide.no/sok?pg-q=powerline&n=0 " .
Vis hele sitatet...
viktig å bemerke at stikk-kontaktene du bruker må være på samme kurs for at det skal fungere.
Sitat av etse Vis innlegg
viktig å bemerke at stikk-kontaktene du bruker må være på samme kurs for at det skal fungere.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikkje vært borti powerline før, men forstår ikkje helt hvorfor dem må være på samme kurs? Snakker vi da om TN-[C/S] nett? Værtfall på gode gamle IT nett så bør dette fungere på tvers av kursene, da man bare har 2 ledere (L/N) samt jording.
Trådstarter
24 0
Noen som vet hvordan jeg kan sjekke om de 2 stikkontaktene er på samme kurs?
Sitat av Ngjii Vis innlegg
Noen som vet hvordan jeg kan sjekke om de 2 stikkontaktene er på samme kurs?
Vis hele sitatet...
Ta sikringen?
Vanligvis så er det oversikt over kursene i sikringsskapet.
Kjøp deg en Ethernet kabel. Går rett fra ruteren til datamaskinen. Bør løse problemene.
Jeg har brukt slik Powerline, og det er ikke nødvendig at de er på samme kurs, så lenge de er innenfor samme sikringsskap. Men produsent anbefaler vel samme kurs og at man kjører de rett i kontakten, ikke via forgreiningskontakter (gode gammeldagse "padder"), men det fungerer greit både med seperate kurser og i forgreiningskontakter om det ikke er andre muligheter. Det er iallefall mine erfaringer
Jeg hadde powerline her en periode og fikk ustabil linje med det. Den tok en "reset" som den selv ønsket. Nå kjørte jeg riktignok bare "plug and pray" ut av esken. Tror det er noe oppsett man kan gjøre med de om en gidder lese bruksanvisningen?

Tp-link var det.
Sitat av Trapazoid Vis innlegg
Jeg har brukt slik Powerline, og det er ikke nødvendig at de er på samme kurs, så lenge de er innenfor samme sikringsskap. Men produsent anbefaler vel samme kurs og at man kjører de rett i kontakten, ikke via forgreiningskontakter (gode gammeldagse "padder"), men det fungerer greit både med seperate kurser og i forgreiningskontakter om det ikke er andre muligheter. Det er iallefall mine erfaringer
Vis hele sitatet...
Nå har ikke jeg prøvd slike men etter hva du skriver her vil jeg anta at du ikke har 3fas i huset, dersom du har 3fas må du jo nødvendisvis treffe på de samme fasene. Er mange kombinasjoner som blir mulig..
1Fas IT/TT: L1-L2, 3Fas IT/TT: L1-L2, L1-L3, L2-L3, 1Fas TN: L1-N, 3Fas TN: L1-N, L2-N, L3-N