Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3344
Har hørt at når folk kjøper billetter på andre steder enn billettservice så har man en viss risiko for at de er falske.

Og da lurer jeg på, hvordan kan man se om de er falske?

Noen detaljer eller om jeg kan kjenne på strekkoden at det er kopi?

Takk!
Sist endret av Mmeettaallllica; 7. juni 2009 kl. 16:32.
Du kan jo skjekke om de du kjøper biletten fra er offisiell levrandør av biletter til det aktuelle aragamentet. Ofte (i norge) er det vel "Live Nation" som driver med det.
Det er ingen måte å se om billettene er falske. Det vises kun når du prøver å komme inn på arrangementet, og de skanner billetten. Da får de beskjed om at billetten er falsk. Du får naturligvis hverken pengene tilbake eller komme inn på arrangementet. Kjøp alltid gjennom spillestedets billettkontor, posten, narvesen eller billettservice.

Live Nation som er en arrangør driver ikke direkte med billettsalg.
Sist endret av poe; 7. juni 2009 kl. 17:54.
Du kan jo ta med deg han du skal kjøpe av, inn på f.eks billettservice sitt kontor for å skjekke om bilettene er falske.
Billettservice har jo noen anti-fake tiltak som den glinsende stjerna som går over riv-kanten. Ellers er det sikkert mulig å ringe dem når du står med selger for å få verifisert billettnummeret.

Glinsende stjerne er synlig her: http://www.studentersamfundet.no/bilder/billett.gif
Problemet er at selve papiret billetten er skrevet på, og utskriften ofte er ekte, men at det heller er en utro tjener på innsiden som lager duplikater. Som jeg prøvde å si tidligere, det er INGEN mulighet for å være sikker på at billetten din er ekte, med mindre du faktisk sjekker den opp mot f.eks. billettservice på stedet. Litt tvilsomt om det er mulig, men..

Kjøp fra lovlige utsalgssteder!
det var fælt mye nye tråder fra deg da Mmeettaallllica!

prøv å kjør litt oppdateringer i de gamle trådene dine heller, de er jo på mer eller mindre samme tema alt sammen
Sist endret av random42099; 8. juni 2009 kl. 16:58.