Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1884
Jeg bestilte noen varer fra et nettsted på torsdag, og på fredags ettermiddag fikk jeg bekreftet at varene var sendt. Disse er da for store for postkassen min, så jeg må hente dem på postkontoret når de kommer frem.

Det jeg lurer på er om pakken ankommer postkontoret etter posten har levert ut brev etc, da får jeg hentelappen på mandag, men kan jeg gå dit med legitimasjon og spørre etter pakken i dag (lørdag)? Eller må jeg vente til mandag og ta med hentelappen?

Kort spurt: Kan jeg stikke på postkontoret uten hentelapp og hente pakken? Forutsatt at den er ankommet og de allerede (?) har trykket hentelappen, men den ikke blir sendt ut før mandag.
Sist endret av Tengel; 16. januar 2010 kl. 00:29.
Ja men du trenger sporingsnummer :-)
Så lenge du har kollinummer: Ja.
Ja, du kan hente pakken uten hente-lappen. Tror kanskje du trenger sendingsnummeret, men skal ikke si noe for sikkert.
Sist endret av Volch0k; 16. januar 2010 kl. 00:31.
er det et relativt lite postkontor kan du også stikke innom og spørre fint om det har kommet pakke til "ola nordmann", så er dem gjerne snille og leter den frem til deg
Mangen ganger er det slik at postmannen tar den med seg på ruten for så å komme med den til deg på døren. hvis ikke du er hjemme, får du hentelapp slik at du kan hente pakken dagen etter lappen er skrevet ut. er ikke alltid pakken kommer rett til "hentedisken" på postkontoret.
Trådstarter
Har ingen detaljer angående forsendelsen. Får håpe på at jeg får hentelappen i morgen da. Så skal det bobles dagen lang Takker for svar!
Du kan jo ta turen til postkontoret å høre med de=) er du heldig så ligger pakken og venter på deg
Hvis du har sporingsnummeret kan du også skrive ut hentelapp på www.posten.no. Bare spor pakken din, hvorpå det i neste vindu skal være en "hentelapp" knapp eller noe i den dur.

Edit: Beklager, så ikke du ikke hadde noen info om forsendingen
Sist endret av tagefo; 16. januar 2010 kl. 01:20.
Sitat av tagefo Vis innlegg
Hvis du har sporingsnummeret kan du også skrive ut hentelapp på www.posten.no. Bare spor pakken din, hvorpå det i neste vindu skal være en "hentelapp" knapp eller noe i den dur.

Edit: Beklager, så ikke du ikke hadde noen info om forsendingen
Vis hele sitatet...
Det er da kun vis pakken er klar for henting..
Uff, beklager, leste nok ikke godt nok før jeg svarte. My bad!
Kan godt være at du får melding med alt du trenger på telefon. Har hvertfall fått det flere ganger
Hentelapp er nødvendig som oftest hvis de er litt greie og gidder å lete etter pakka. Evt bare si den skulle kommet for et par dager siden og du mistenker at hentelappen aldri ble levert, da tar de en sjekk for deg. Men tror nok ikke pakken din kommer før mandag uansett, hvis det er da hentelappen kommer.
Sitat av Geordie Vis innlegg
Hentelapp er nødvendig som oftest hvis de er litt greie og gidder å lete etter pakka. Evt bare si den skulle kommet for et par dager siden og du mistenker at hentelappen aldri ble levert, da tar de en sjekk for deg. Men tror nok ikke pakken din kommer før mandag uansett, hvis det er da hentelappen kommer.
Vis hele sitatet...
Hentelappen kommer som regel 1-2 dager seinere enn pakken...
Allt du trenger er sporings nummer og ID for å kjekke om det har kommet.
Sjekk posten.no der kan du spore pakken din så slipper du å dra ned på posten
Sist endret av tøffel; 16. januar 2010 kl. 09:35.
Trådstarter
Pakken passet faktisk i postkassen likevel, hadde feilberegnet størrelsen. Så alt er godt her i huset Takker igjen for alle innspill!