Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2105
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Når man kjører forbi en bomstasjon og når man får regningen i posten viser det hvilken bom du kjørte forbi? eller viser det bare du kjørte forbi bom betal 60kr
Står i spesifikasjonen når jeg får faktura hvilke bommer som er passert og hvor mye det har kostet.
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Trådstarter
Sitat av dggr Vis innlegg
Står i spesifikasjonen når jeg får faktura hvilke bommer som er passert og hvor mye det har kostet.
Vis hele sitatet...
takk for svar har hørt de fakturaene kan ta fra 1 uke til 6 måneder før de kommer noen som har noen erfaringer?
Sist endret av Cobra1; 12. november 2019 kl. 04:56.
Sitat av Cobra1 Vis innlegg
takk for svar har hørt de fakturaene kan ta fra 1 uke til 6 måneder før de kommer noen som har noen erfaringer?
Vis hele sitatet...
Bomringen i byen hvor jeg bor sender ut en gang i måneden og samler alle passeringer på samme faktura.
Vi har fått faktura ca 6 måneder etter passering.
På faktura står det når og hvor og hvilken retning. Man har passert
Man logge inn på Fjellinjen for å sjekke passeringer, selv før faktura har kommet. Men jeg antar at du kanskje ikke kjørte en bil registrert på deg.
Dette kommer helt an på om du har brikke eller ikke. Uten brikke kan faktura komme veldig random og flere måneder senere.
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Trådstarter
Sitat av SajN Vis innlegg
Man logge inn på Fjellinjen for å sjekke passeringer, selv før faktura har kommet. Men jeg antar at du kanskje ikke kjørte en bil registrert på deg.
Vis hele sitatet...
står som medeier på bilen men tror regningene går til mor for jeg har kjørt fra Vestlandet til Oslo før men fikk aldri regninger for turen, så det er vell hun de går til.
Hva innebærer reformen til regjeringen vedr. bompolitikken og når trer den i kraft?
Hvis du kjører sjeldent/en gang gjennom en bom, vil bomselskapet vente med å sende regningen for å se om dem kan samle flere passeringer og derved spare porto. Derfor kan det enkelte ganger ta måneder før en liten regning dukker opp.
▼ ... noen uker senere ... ▼
En bekjent som hade bilen inne hos verksted for reparasjon fikk regning på en bompassering( en fredag kveld forresten) ca 10 mil fra verksted under tiden den var innlevert hos verksted. Bilen måtte prøvekjøres-det gjør vi altid var forklaringen.