Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1590
Hei godtfolk har visst snubla over noe skikkelig gelatinamf. Den er veldig vanskelig å rløse med vann, og når man drar opp blir væska gulaktig og stivner. Dette går ikke i mine årer hvertfall, ei heller i dass en da det er en grei del.

Så jeg lurte på hvordan best håndtere eller rense denne typen pepper? Aceton vask har funka på så å si alt jeg har hatt men ikke forsøkt med denne typen.

Er det Eventuelt andre måter å få vekk gelatinen? ( selger sa det var det som var i den hvertfall. )
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Samme her, aceton alltid funka, men er ikke ekspert innen gelatin.. Om du ikke får noen råd fra noen med fakta og/eller kilder, hadde jeg gitt aceton et forsøk iverfall. Aldri svikta før. Bare la den lufttørke lenge nok når prosessen er ferdig.
Prøver med et lite gram eller to jeg og ser hvordan det går. Rapporter resultater senere
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gjør det, krysser fingrene for deg tjommie. GL.
bør gå fint dette da gelatin ikke er løselig i aceton
Men poenget er jo at det er ikke pepper heller det er derfor den ligger igjen i filteret? Ikke hjemme enda men skal snart teste

Kan jo ta aceton først og så noe annet, men noen som vet hva som løser opp kun gelatin/amf så disse to kan skilles?
Sist endret av Bluesky_; 13. november 2019 kl. 18:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ah shit, sjekka ikke det engang, regna med med var løselig i aceton.

men siden begge er uløselig i aceton så må du nok google litt å se hvordan du kan separere, da aceton ikke vil fungere.

mulig du kan gjøre om amfen til base og ta vekk gelatinen med vann, så gjøre om amfen til salt igjen om det skal injiseres el sniffes.
nå har jeg ikke sjekka om/hvor løselig amf base er i vann, men regner med liten til ingen løselighet et sted, mulig noen andre her vet det, el så kan du jo google litt.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hakke peiling på slik dop, men om det virkelig er snakk om gelatin så smelter det ved rundt 35 grader. Samtidig er amfetaminsulfat (som jeg regner med det er snakk om) relativt bra løselig i vann. Så man kunne kanskje tenke seg å vaske ut amfetaminen med vann rundt 25 grader for så å dampe inn løsningen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hakke peiling på slik dop, men om det virkelig er snakk om gelatin så smelter det ved rundt 35 grader. Samtidig er amfetaminsulfat (som jeg regner med det er snakk om) relativt bra løselig i vann. Så man kunne kanskje tenke seg å vaske ut amfetaminen med vann rundt 25 grader for så å dampe inn løsningen?
Vis hele sitatet...
kan kanskje funke å rense vekk det meste ved å bruke så kaldt vann som mulig, om ikke amfen er inni gelatinen.. men tviler sterkt på at dette vil være no effektivt selv om det ikke er inni gelatinen..
[IMG][/IMG] slik ble resultatet og må si at nå løser den seg opp helt som det jeg er vandt til og ingen gele i pumpa. Dette er etter en aceton vask av 20g, har ikke veid etterpå
Sist endret av Bluesky_; 14. november 2019 kl. 07:31.
sikker på den var blanda med gelatin..? altså.. gelatin er uløselig i aceton så om det var gelatin ser jeg ikke hvordan det er borte etter aceton vask..? :S