Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1660
Namasté motherfu**🙏
30 0
Er ganske fersk i gamet, og lurer på om det er noen måte å vite kvaliteten på både hasj og gress, utenom å røyke det såklart?
Har en kompis som alltid fyrer opp en liten bit, og lukter på røyken før han av gjorde om han skulle kjøpe den eller ikke :;
Noen som vil lære bort noen triks?
Sitat av Lightbody Vis innlegg
Er ganske fersk i gamet, og lurer på om det er noen måte å vite kvaliteten på både hasj og gress, utenom å røyke det såklart?
Har en kompis som alltid fyrer opp en liten bit, og lukter på røyken før han av gjorde om han skulle kjøpe den eller ikke :;
Noen som vil lære bort noen triks?
Vis hele sitatet...
Grønt er lett. Det er en tørket blomst. Den skal se pen og livlig ut, med frisk grønnfarge og brune "hår". Jo bedre kvalitet, jo mer vil man kunne se krystallene. Søk på bilder av weed på google, så ser du fort hva som ser bra ut og hva som ser gammelt og trist ut. God weed lukter somregel deilig også. Det som kan være litt vanskelig er å kjenne igjen om den er godt nok tørket. Det skal ikke smuldre opp og bli til støv når du tar på det, og det skal heller ikke være for seigt og fuktig. Når man kjenner at planten beveger seg litt når man tar på den, uten at alt detter fra hverandre, er det som oftest greit. Blir litt som å velge ut en perfekt mango, man må gjerne vite hva man skal se og kjenne etter, men skikkelig god weed ser man som regel med en gang er bra.

Hasj kan være litt værre. Som regel er det trygt å gå for noe som er seigt, mykt og klissete, men det er ikke alltid det treffer helt. Av og til får man noe som ser ut som middelmådige greier, som er ekstremt potent, og av og til får man noe som ser perfekt ut, men som er skuffende. Men generelt sett foretrekker jeg det som er mykt og klissette, og det beste jeg får lukter ofte en blanding av krydder og weed. Det aller beste jeg har fått har vært en bruning som var så seig og klissete at den måtte pakkes i matpapir for oppbevaring, og den andre så ut som helt normal hasj.
Lukt, sålenge det lukter digg så er det stort sett gode saker enten det er grønt eller brunt.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Weed er godt beskrevet over. Når det kommer til hasj så er konsistensen og lukta det man går etter. Lys eller mørk begge kan være megapotent, men er den hard som en grusstein stå over. Det skal ikke nødvendigvis kunne gnis ut som tyggis, men når du tar neggeln nedi skal det gå smooth å skjære gjennom å dele opp. Fyr på og om den er tørr er det minus, er den mer fuktig (i mangel på bedre ord, mener ikke direkte fuktig) så merker du det på hvordan den ryker og hvordan det lukter. Det skal lukte "fuktig" hasj, ikke noe tørt og beske greier. Sterk lukt bra, sur lukt dårlig. Skal du kjøpe mer enn 5 g be om å få teste av en joint først. Jeg har aldri vært borti hasj som smaker surt og tørt i halsen som er bra, men smaker det hasj litt søtt litt sterkt litt krydder så er det sånn det skal smake å trekke, evn smake en bit med tunga (ikke sitt foran dealer å slikk på hasjen hans men pill av en liten del)
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fins god weed som smuldrer lett i fingrene, må heller ikke være gule tråder men et pluss . Weed uten krystaller er rest-dritt så se etter krystaller og lukt. Weed skal lukte weed, ikke krydder eller svakt
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Du må tenne på den hvis du skal gjøre en seriøs undersøkelse. Jeg har veldig mye dårlige erfaringer med hasj som er:

- For tørr (men tørr pollen kan være bra)
- Ikke bobler når du varmer opp
- Blir svart "brenner" når du varmer opp
- Svart røyk

Når du blir ferdig utdannet stoner kommer du til å lukte godsakene når de blir påtent.
Men generelt bør du være veldig skeptisk til shit du ikke får undersøkt skikkelig,
det er mye penger å tjene på å bøffe ut hasjen, og mange får i seg ting
de aldri ville konsumert frivillig. (Antagelig) ((Mythbusters, bust meg))
Sist endret av meaculpaUIO; 12. november 2019 kl. 12:59.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Du må tenne på den hvis du skal gjøre en seriøs undersøkelse. Jeg har veldig mye dårlige erfaringer med hasj som er:

- For tørr (men tørr pollen kan være bra)
- Ikke bobler når du varmer opp
- Blir svart "brenner" når du varmer opp
- Svart røyk

Når du blir ferdig utdannet stoner kommer du til å lukte godsakene når de blir påtent.
Men generelt bør du være veldig skeptisk til shit du ikke får undersøkt skikkelig,
det er mye penger å tjene på å bøffe ut hasjen, og mange får i seg ting
de aldri ville konsumert frivillig. (Antagelig) ((Mythbusters, bust meg))
Vis hele sitatet...

Offtopic men hva er det hasj bøffes ut med og hvordan foregår egentlig det? Hørte en gang om plater fra marokko som ble buffa ut med kaffe hos en senere distrubitør såvidt jeg forstod, men skjønte ikke helt hvordan det gjøres i et senere ledd når platene allerede er pressa og laga.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
En 14 åring kan gjøre det hjemme, sorry. Ofte bruker man ting som er beregnet på nettopp dette, eller tidligere veldig dårlig hasj.
Slik blir en 100 lapp til en 200 lapp

https://www.fakehash.com/

Ta terpener fra en cannabisproduksjon på flaske, bland inn synetiske cannabinoider, og vips så har du et produkt som er kjempesterkt, lukter godt og ser "vanlig" ut. Kan lure mange med dette, selv relativt erfarne folk

Og pass opp for spanske plater, for noen griser de gutta er:

https://www.bbc.com/news/world-europe-47811251

Eller bare bland ut helt klart ræva bønne med litt godsaker, det gjøres på hobbybasis i Oslo hver dag for å balansere +/-
Sist endret av meaculpaUIO; 12. november 2019 kl. 13:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
En 14 åring kan gjøre det hjemme, sorry. Ofte bruker man ting som er beregnet på nettopp dette, eller tidligere veldig dårlig hasj.
Slik blir en 100 lapp til en 200 lapp

https://www.fakehash.com/

Ta terpener fra en cannabisproduksjon på flaske, bland inn synetiske cannabinoider, og vips så har du et produkt som er kjempesterkt, lukter godt og ser "vanlig" ut. Kan lure mange med dette, selv relativt erfarne folk

Og pass opp for spanske plater, for noen griser de gutta er:

https://www.bbc.com/news/world-europe-47811251

Eller bare bland ut helt klart ræva bønne med litt godsaker, det gjøres på hobbybasis i Oslo hver dag for å balansere +/-
Vis hele sitatet...
Jøss takk dette var nytt og nyttig. Så å blande syntestisk cannabis i hasj er ikke uvanlig? Undrer litt over hvorfor det ikke er mer snakkis det her, for da er jo skadepotensialet ganske stort. Jeg vet det er en del som gnir plater og klumper sammen av god hasj spleisa med dårlig. Var hjemme hos en som brukte døra/dørkarmen til det der men virka helt lok til å gjøre med større mengder. I produksjonsprosessen er det jo enkelt som trinn mellom silinga og platepressinga å tilføre fyllstoffer men jeg var helt ærlig ikke klar over at det var så vanlig. Det er ganske skummelt å være stoner da plutselig når det kan være helt andre greier farlig for helsa og huet i
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er blitt en "økende" snakkis. Normal fks har delt en del saker som omtaler uren og spesielt helseskadelig utblandet cannabis.
Det blir fint når vi endelig kommer i en posisjon der vi faktisk tar prøver og måler innholdet til cannabis på det sorte markedet.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det er blitt en "økende" snakkis. Normal fks har delt en del saker som omtaler uren og spesielt helseskadelig utblandet cannabis.
Det blir fint når vi endelig kommer i en posisjon der vi faktisk tar prøver og måler innholdet til cannabis på det sorte markedet.
Vis hele sitatet...
Tror nok ikke vi kommer til en plass hvor vi tester innholdet på cannabis fra det sorte markedet, det kan jeg nesten garantere.

Om 15 år er jeg rimelig sikker på at det 'sorte' markedet er begrenset til hjemmedyrkere en masse, hvor kvaliteten jevnt over fort holder det samme som et statlig utsalg vil ha.

** redigering: å teste de produktene som eksisterer i skrivende tidspunkt, for å avdekke skittenheter og argumentere for rene produkter, har dog et ganske tydelig formål.
Sist endret av theimplication; 12. november 2019 kl. 15:11.
Sitat av theimplication Vis innlegg
Om 15 år er jeg rimelig sikker på at det 'sorte' markedet er begrenset til hjemmedyrkere en masse, hvor kvaliteten jevnt over fort holder det samme som et statlig utsalg vil ha.
Vis hele sitatet...
Hvis en ser på det sorte markedet i Nederland ser en at det ikke bare er lavere pris som driver dette men også at det er et stort marked for cannabis med høy kvalitet som i liten grad er tilgjengelige på coffeshops.

Hvis Vinmonopolet ikke vil selge amerikanske merkevarer vil noen andre etterhvert gjøre det.