Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3352
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har blitt så lei øl. Drikker vanligvis ikke sprit fordi jeg blir så hissig på det, men skal drikke alene imorgen å game litt, så tenkte å kjøpe meg en 40% kalinka eller aboslut vodka av den minste størrelsen, er det 50cl? Det rekker vel for å bli full på? Veier 65kg om det har noe å si.

Takk for svar.
Det kommer Ann på toleransen din. Men mest sannsynlig så blir du full
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Det kommer Ann på toleransen din. Men mest sannsynlig så blir du full
Vis hele sitatet...
Ja, glemte å si noe om det.
Har vel ikke drukket sprit for ca to uker siden. Men har vel drukket 2-3 ganger ila de to ukene som har vært, så vil vel si at jeg ikke har noen spesiell toleranse? Blir forsatt greit beruset på 6 øl.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvordan smaker 60% kontra 40% - noen forskjell? Blander det såklart med noe rød brus eller saft, så jeg ikke kjenner sprit smaken, for den er jeg ikke særlig glad i, haha.
50cl er veldig mye
500ml 40% er fem liter 4%, eller 10 halvlitere på 4%. Drikk sakte.
Ville holdt meg til 40% hvis du ikke er så vant til sprit. Selv med god toleranse er det lett å gå på en smell på 60%. Smaker ekstra herk også selv utblandet.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av dazezone Vis innlegg
Ville holdt meg til 40% hvis du ikke er så vant til sprit. Selv med god toleranse er det lett å gå på en smell på 60%. Smaker ekstra herk også selv utblandet.
Vis hele sitatet...
Alright, da blir det 40.
Fikk ett innspill av en kamerat om å prøve ut Jelzin vodkaen. Hvordan er den kontra de andre jeg nevnte?
Hadde lyst til å skrive at all vodka er samme, men det er jo ikke det. Drakk jelzin mye i russetia, gikk lett nedpå den. Personlig foretrekker jeg Smirnoff over Absolutt vodka.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tror jeg blir å prøve ut Jelzin imorra.
Har tidligere blanda sprit med fanta exotic og redbull, det smaker jo forsvidt greit men blir gjerne litt "dyrt"
Hva med saft? Takler ikke sprit smaken og vil helst unngå den for alt det er verdt.
Ville heller kjøpt noe first-price brus om det blir dyrt. Hvis du absolutt skal bruke saft ville jeg gått for solbær.
Hvis du ikke takler vodka-smaken og ikke reagerer bra på vodka, hvorfor ikke kjøpe noe annet?

Du har whiskey, rom, vin, og 10.000 likører.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Hvis du ikke takler vodka-smaken og ikke reagerer bra på vodka, hvorfor ikke kjøpe noe annet?

Du har whiskey, rom, vin, og 10.000 likører.
Vis hele sitatet...
Takler man ikke vodka særlig er det sjeldent man takler det meste whiskey noe bedre, tenker jeg. Enig i at vin kunne vært noe. Utrolig mye for enhver smak!
Ja du blir full og god på en halv liter 40, når det kommer til blanding så er En del Fun/ZERoh saft, 2 deler sprit og 4 deler kullsyrevann en blanding jeg har drukket mye av det siste året, ikke gå i fella og blann med favoritt brusen din ��
Anonym bruker
"Klein Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takler ikke sprit smaken og vil helst unngå den for alt det er verdt.
Vis hele sitatet...
Har et godt "alkis" triks til deg. Trikset er å ta små shots, men være klar med en energidrikk som burn/red bull og chase shotten med rett etterpå. Gjør du det riktig, kjenner du ikke smaken i det hele tatt. Det er måten jeg gjør det på, små shots med chasere. Kan gjøre det oftere og, blir ikke like mye for magen som en hel shot. Kommer du inn i rytmen går det sømløst. Klarer meg en hel kveld med 0.35l sprit og 0.5l energidrikk. Går med 0.5l sprit og, men da er det rett før jeg treffer bakken og angrer alltid dagen etterpå at jeg ikke holdt meg til 0.3-0.4l.

Men dette er mer passende på fest eller forsj. Skal du drikke alene ville jeg heller funnet noe som du kan kosedrikke på. Har du lyst på øl med mer fytt i, anbefaler jeg en belgisk dobbel (f.eks Pryl). Du får kjøpt flasker på 750 ml med 7.0%, kjøp også en pakke med mariekjeks og gräddost. Mmh, det nytest. Det er billigere også.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror jeg blir å prøve ut Jelzin imorra.
Har tidligere blanda sprit med fanta exotic og redbull, det smaker jo forsvidt greit men blir gjerne litt "dyrt"
Hva med saft? Takler ikke sprit smaken og vil helst unngå den for alt det er verdt.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri likt smaken av sprit, men jeg klarer å drikke det med saft (rød). Blander meg en saft som normalt og legger oppi litt sprit. Da blir sklir det ned her.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
De hadde ikke en mindre flaske av Jelzin på polet, så endte med en smirnoff 50cl og 4 øl. Fanta exotic og to 0.4 redbull.
Har starta å drikke nå, og denne gangen, har jeg på alarm for å minne meg selv på å drikke vann. Hater dagen derpå, men når jeg har drukket sterk øl, og da har jeg drukket vann i mellom enhetene, da har jeg egentlig ikke vært så dårlig dagen på.
Mitt tips som virkelig hjelper på den ubehagelige spritsmaken er: isbiter! At drinken er skikkelig kald har mye å si.
Synes Russian standard platinum er god jeg. Og absolutt / Smirnoff osv liker jeg ikke.


https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land...inum/p/5522701

Drikkes rein uten is eller noe fra små glass. Ikke som shot. Nam nam
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
En kamerat av meg når han drikker sprit, så holder han seg for nesen i det han drikker, og ca 10 sekunder etter han har fått det i magen, for da mener at han ikke kjenner sprit smaken. Men for meg blir det litt tullete, haha.
Skal prøve ut Russian en gang RFA, takk for tips. Kommer ikke til å drikke den ren nei
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av dazezone Vis innlegg
Ville heller kjøpt noe first-price brus om det blir dyrt. Hvis du absolutt skal bruke saft ville jeg gått for solbær.
Vis hele sitatet...
First price brus er vel bare appelsin smak og cola, såvidt jeg vet? Ingen av de to delene synes jeg passer med sprit. Men takk for tips uansett
Er vel en synd og skam å blande ut en god vodka, både russiske, baltiske og polske vodkaer er prima vare som gjerne kan nytes rene ikke som shots og definitivt ikke utblandet (ødelagt). Hvis meningen bare er å bli full kan du vel like godt kjøpe 60% som vanligvis brukes til å lage likør etc.(tenker da på polets 60% potetsprit) Og så blande å herje og kose deg, det er jo liten vits å kjøpe en whiskey, akevitt, vodka eller akevitt hvis du skal blande i stykker smaken uansett....
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Nortroll Vis innlegg
Er vel en synd og skam å blande ut en god vodka, både russiske, baltiske og polske vodkaer er prima vare som gjerne kan nytes rene ikke som shots og definitivt ikke utblandet (ødelagt). Hvis meningen bare er å bli full kan du vel like godt kjøpe 60% som vanligvis brukes til å lage likør etc.(tenker da på polets 60% potetsprit) Og så blande å herje og kose deg, det er jo liten vits å kjøpe en whiskey, akevitt, vodka eller akevitt hvis du skal blande i stykker smaken uansett....
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det en skam? Slik som jeg ser det så er det vel for å minske sprit smaken slik at drinken er lettere å få ned? Fikk høre at 60% smaker uansett hersk selv om du blander den, derfor gikk jeg for 40%.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Leste om igjen, så forsto hvorfor du mente det. My bad =)
Anonym bruker
"Mulig Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De få gangene jeg drikker sprit blanner jeg 1del sprit og 5 deler sitronbrus så mye isbiter. Det kan jeg drikke hele dagen. Men blir fort veldig full.
Potet sprit er ikke godt og 60% er ment til å lage lilkør,punch etc. Altså en slags alkohol som er en ingrediens .Har selv vært uheldig med noen vin ballonger, og endt med å "fryse brenne" resultatet over til en 30-33% alkohol som ikke duger til annet en å bli full på.
Schweppes grape soda, bitter lemon eller juice om du liker sånt er sterke smaker som stort sett gjør at smaken av alkoholen forsvinner.
En julegløgg eller en Sangeria kan også fint gjemme smaken av en alkohol man ikke setter pris på.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du burde prøve captain morgan med cola, eller så fortrekker jeg smirnoff, koskenkorva, absolut vodka, eller amundsen.
Hold deg unna 60%, sist gang jeg drakk det for meg selv så våknet jeg naken på gulvet og hadde spy over hele meg.

500ml skal holde mer enn nok, spørsmålet er hvor fort du drikker det.
Om du ikke liker smaken av vodka, så hjelper det å velge typer som smaker mindre eller mer krydret.
Kalinka er noe av det værste man kan oppdrive.


Selv liker jeg best koskenkorva og Hammer vodka. Begge i 40% utgaver.

Når det kommer til blandevann så dreper sitron / lime det meste av smaken. Så det er en fin ting å nappe med seg en flaske av.

Blandevann kan være så mangt. I disse dager så er det godt å blande med julebrus. Annen rødbrus fungerer også.
Min favoritt når jeg har en blender tilgjengelig, er å lage slush. 50/50 vodka og bringebærsaft (Jeg bruker Askim Mysen sin, med blandeforhold 4:1 - Ekte saft, ikke slik syntetisk shit).
Is i beholderen og fylle på med blandingen opp til litt under iskanten.