Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3369
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Det er sikkert mange her som har blitt diagnotisert med add/adhd. Blir alle testet for bruk av narkotika? Eller gjør de det bare med de som innrømmer bruk tidligere?

Hvor lang tid tok det fra første samtale til urinprøve?
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Snakker da om i forbindelse med resept på ritalin
I utgangspunktet tar de kun urinprøve hvis rus har vært et tema hos legen din ja. Hvis du ikke har innrømmet rusmisbruk til helsevesenet tidligere, så vil de mest sannsynligvis ikke be om urinprøve.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av subscribe Vis innlegg
I utgangspunktet tar de kun urinprøve hvis rus har vært et tema hos legen din ja. Hvis du ikke har innrømmet rusmisbruk til helsevesenet tidligere, så vil de mest sannsynligvis ikke be om urinprøve.
Vis hele sitatet...
Jeg har nevnt rusbruk for helsevesenet ved én anledning, så det er grunnen til at jeg er nervøs for det.

La oss si at urinprøve bli aktuelt, hvor lang tid vil det ta fra første samtale til prøve? Ikke samtale med legen altså, men steget etter legen
Jeg skal selv på utredning for ADD etterhvert, og har derfor lest en del om dette temaet. Jeg har sett noen som har skrevet at urinprøve har vært obligatorisk for voksne som går igjennom utredningen. Leste deriblant om husmødre med null historie for rus (unntatt alkohol) har måttet angi urinprøve, men også lest om andre som har sluppet dette. Så jeg er igrunn usikker på hva som er fakta i dette tilfellet.

Jeg vet at svaret mitt sikkert ikke gjorde deg noe klokere siden jeg selv ikke har erfaring med dette (enda). Men jeg kommer ihvertfall til å belage meg på at jeg kommer til å måtte angi en urinprøve, selv om jeg aldri har innrømt noe rusbruk for helsevesenet.
Sist endret av MikkelRæv; 10. april 2017 kl. 22:49.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for info.

Jeg kommer til å belage meg på å avgi prøve selv.

Om noen vet om ca når prøven kommer hadde det vært veldig toppers å få vite om! Får man det første dagen man er inne til samtale eller tar det et halvt år? Eller er det forskjellig?
Jeg måtte avgi urinprøve når jeg var 11. Ingen rus nevnt der akkurat..

Men jeg ble fanget i bølgen av folk som fikk "ADHD" fgordi de var litt annerledes. Akkurat som folk nå som blir stemplet som asosiale.
Sist endret av Hoarse; 11. april 2017 kl. 00:27.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Jeg måtte avgi urinprøve når jeg var 11. Ingen rus nevnt der akkurat..

Men jeg ble fanget i bølgen av folk som fikk "ADHD" fgordi de var litt annerledes. Akkurat som folk nå som blir stemplet som asosiale.
Vis hele sitatet...
Hvor langt ut i prosessen tok du urinprøven?
Jeg måtte avgi urinprøve hver uke da jeg var under utredning for ADHD/add