Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3044
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok en urinprøve for snart 3 måneder siden, hvor det viste positivt på morfin. Jeg sa at dette ikke stemte og de skulle sende prøven til analyse på lab sa dem.

Nå har det snart gått 3 måneder og jeg har enda ikke hørt noe, i tillegg ser jeg at vandelen min ikke lenger er godkjent hos Statens Vegvesen. Jeg har overhodet ikke brukt morfin eller noen andre rusmidler det siste året, tar det virkelig så lang tid å analysere en slik prøve? Noen som har erfart lignende?
Det kan ikke ha vært f.eks Seroquel/Quetiapin? Disse kan visstnok slå ut som metadon, som sannsynligvis går under "opiat" dersom du tok hurtigtest.
I hvilken sammenheng tok du prøven? Jeg testet positivt på opiat/morfin en gang i jobb sammeheng. Ganske alvorlig da jeg jobber i en bransje som har null toleranse for narkotika og alkohol. En lang historie som ikke er verdt å fortelle her, men da sendte de urinprøven til lab på St. Olavs i Trondheim.. og kom tilbake med resultat som "frikjente" meg ca. 2 uker senere.

Fastlegen din har mulighet til å undersøke resultat på prøven din.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg gikk med på påtaleunnlatelse og dermed regelmessige urinprøver, tenkte dette ikke skulle være noe problem siden jeg ikke bruker noe. Så jeg tok prøven i forbindelse med et tilfeldig besøk, det eneste jeg kan tenke gjorde at prøven ble positiv er valmuefrø? Dette virker jo helt idiotisk og burde være veldig utbredt hvis noe så dumt som å spise bakverk gjør at man tester positivt. En av politibetjentene på stedet sa at han skulle informere meg når resultatet var klart, men nå har jeg ventet siden januar og har endaikke hørt noe.

Takk det tipset der, skal ta kontakt med fastlegen min hvis jeg ikke hører noe i løpet av de neste ukene. Blir ganske stresset av tanken på at vandelen min ikke er godkjent når jeg er i slutten av trinn 3 på førerkortet.