Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5277
Anonym bruker
"Farlig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,
Jeg har et spørsmål jeg desperat trenger svar på:
Den siste måneden har jeg daglig brukt forskjellige typer benzo.
Daglig dose har vært mellom 10 til 15 piller (en blanding av 5mg og 7,5mg). Problemet nå er at jeg ikke har mulighet til å ta mer, dvs. at jeg må slutte på dagen. Jeg har vært gjennom abstinenser før, og vet hvordan det er, men det har vært gjennom kontrollert nedtrapping. Spørsmålet mitt er om noen vet hvor lenge (sånn ca.) abstinensene vil vare når jeg slutter såpass brått som jeg må gjøre nå? Jeg har ingen å snakke med dette om, så jeg hadde satt veldig pris på svar, så jeg vet hva jeg går i møte.
Hilsen jente 89
Den siste måneden, mener du da hele mars? Nå vet jeg ikke hvilken benzo du har brukt, men 10-15 piller om dagen? Er det sobril? Hvor lenge gikk du på "benzo" da du hadde abstinenser sist?

Jeg skal ikke si noe sikkert, men jeg tror du kommer til å klare deg greit. Kjøp deg noen pils, det hjelper vel litt på om det skulle bli for ille.
Jeg brukte clonazolam 0,7mg daglig i 1 måned (10 tabletter daglig gjenommsnitlig), blandet med alkohol og hasj. Jeg kuttet tvert og første natten var det jævligste jeg har vært borti og jeg ringte legevakten selv midt på natten og ble innlagt til overvåking på sykehus, jeg hadde hjerterytmeforstyrrelser og meget høyt blodtrykk. Jeg la meg deretter frivillig inn på DPS hvor jeg var 2,5 uker før jeg ble utskrevet med antiepileptika, ssri og quentiapin 200mg.

For meg var abstinensene borte etter 2 uker utenom ufrivillige rykninger, økt svettenivå og dårlig søvn.

Nå, 1,5 måned etterpå er alle fysiske abstinenser borte men psykisk sliter jeg enda. Dette er bare for å gi en pekepinn, det er jo veldig individuelt hvordan abstinenser oppleves og hvor lenge de varer.
Sist endret av FDFG; 4. april 2017 kl. 21:25.
Sitat av FDFG Vis innlegg
Jeg brukte clonazolam 0,7mg daglig i 1 måned (10 tabletter daglig gjenommsnitlig), blandet med alkohol og hasj. Jeg kuttet tvert og første natten var det jævligste jeg har vært borti og jeg ringte legevakten selv midt på natten og ble innlagt til overvåking på sykehus, jeg hadde hjerterytmeforstyrrelser og meget høyt blodtrykk. Jeg la meg deretter frivillig inn på DPS hvor jeg var 2,5 uker før jeg ble utskrevet med antiepileptika, ssri og quentiapin 200mg.

For meg var abstinensene borte etter 2 uker utenom ufrivillige rykninger, økt svettenivå og dårlig søvn.

Nå, 1,5 måned etterpå er alle fysiske abstinenser borte men psykisk sliter jeg enda. Dette er bare for å gi en pekepinn, det er jo veldig individuelt hvordan abstinenser oppleves og hvor lenge de varer.
Vis hele sitatet...
Jeg må bare spørre: Om du tok 10 piller om dagen sammen med hasj og alkohol. Slet du psykisk fra før? Jeg kan ikke tro noen gjør dette casually som en del av hverdagen med mindre de sliter fra før.

Jeg mener: Du slet vel psykisk før det her? Man får vel ikke utskrevet SSRI og antipsykotisk fordi man har holdt på med benzo, pils og hasj en måneds tid? Mener bare at det blir å fremstille det litt feil her, du får det til å se ut som om benzo-abstinensene fikk deg innlagt i 2,5 uke og deretter må du gå på alt det du har blitt forskrevet.

Og jeg må bare spørre en ting til: Hvilke piller inneholder 0,07mg clonazolam?
Det kan jo være greit å nevne at clonazolam er en rimelig heavy benzo, så at abstinensene var kjipe er vel å forvente.

Edit: Oi tror jeg misforsto. Tok du 10x0,7mg clonazolam? Altså 7mg clonazolam om dagen? Pluss alkohol?
Sist endret av seroto9n; 4. april 2017 kl. 21:35.
Tusen takk for svar! Som sagt er det ingen som vet om misbruket, så det er veldig deilig å kunne snakke med noen som ikke dømmer meg for det jeg har stort sett vært ruset sammenhengende de siste to årene, med unntak av for et par måneder siden, hvor jeg var clean i et par uker før jeg begynte igjen. Det startet med morfin før det gikk over til benzo. Jeg har tatt sobril, valium og stort sett alt jeg har kommet over, men i det siste har det gått i Apodorm og Zopiclone (det sistnevnte er vel egentlig ikke benzo?) Jeg blir helt elendig hvis jeg ikke får min daglige dose til vanlig tid. Kaster opp, føler jeg er "utenfor" kroppen min (hvis det gir noen mening?) og blir helt utslitt. Jeg er ikke store jenta (veier ca 45 kg), så jeg har vel tatt en relativt høy dose, noe som igjen vil føre til verre abstinenser? Må bare få et visst tidsperspektiv på hvor lenge dette helvete vil vare, sånn at jeg holder ut
Zopiclone er ikke en benzo, men rimelig lik. Du kan få abstinenser av den og. Det høres i hvert fall ut som at du er psykisk avhengig, uten tvil, men hvordan var det å være clean de 2 ukene? Jeg er veldig sikker på at du vil være ganske normal etter 2 uker. Så lenge du har holdt deg på valium eller svakere.

Jeg har ikke opplevd abstinensene selv, men om du kjøper deg en sixpack med hva enn du foretrekker av alkohol kan det hende det hjelper på litt med en halvliter før du skal legge deg den første uka, hvis du har null tilgang på å trappe ned rolig. Bare pass på å ikke erstatte den ene avhengigheten med den andre!

En annen ting som kan hjelpe er vel definitivt å sette seg et par mål for de kommende ukene. Prøve å få på plass et par faste rutiner om dagen så du ikke bare ligger og venter på å bli normal igjen.. lykke til i hvert fall! Tror du vil klare deg helt ålreit, i mai er du nok oppe å gå frisk og rask
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Jeg må bare spørre: Om du tok 10 piller om dagen sammen med hasj og alkohol. Slet du psykisk fra før? Jeg kan ikke tro noen gjør dette casually som en del av hverdagen med mindre de sliter fra før.

Jeg mener: Du slet vel psykisk før det her? Man får vel ikke utskrevet SSRI og antipsykotisk fordi man har holdt på med benzo, pils og hasj en måneds tid? Mener bare at det blir å fremstille det litt feil her, du får det til å se ut som om benzo-abstinensene fikk deg innlagt i 2,5 uke og deretter må du gå på alt det du har blitt forskrevet.

Og jeg må bare spørre en ting til: Hvilke piller inneholder 0,07mg clonazolam?
Det kan jo være greit å nevne at clonazolam er en rimelig heavy benzo, så at abstinensene var kjipe er vel å forvente.

Edit: Oi tror jeg misforsto. Tok du 10x0,7mg clonazolam? Altså 7mg clonazolam om dagen? Pluss alkohol?
Vis hele sitatet...
Jeg bestilte 300 clonazolam piller som var merket 2mg fra vendor, dette ble nedjustert til 0,7mg ifølge tester osv. Noe som er logisk da 2mg ville vært ganske mye mer heftig. Jeg blandet med endel alkohol ja, men det var ikke ofte mer enn 2-3 øl til dagen da jeg ble mer og mer på trynet av hver eneste sipp.

Jeg satt som et spøkelse når jeg var tom og ringte legevakten. Går forholdsvis greit nå da. Jeg fikk Brintellix da jeg ble innskrevet, vet ikke om dette går som SSRI, var ihvertfall en kombinasjon av 1800mg orfiril, 20mg brintellix og quetiapin 200mg daglig. Jeg slet med skjelvinger, ekstreme temperatursvingninger, hjerterytmeforstyrrelser, ekstremt høyt blodtrykk og ufrivillige bevegelser i oppmot 2 uker.

Nå bruker jeg bare quetiapin 100mg for søvn på kveldene, cozaar 50mg mot høyt blodtrykk som overvåkes ukentlig. Samtidig som jeg bruker 5-htp og horny goat weed extract.
Sist endret av FDFG; 4. april 2017 kl. 22:07.
Jeg tror vi kan bruke FDFG sine abstinenser som en maks på en skala her. Du vil ikke få det verre enn FDFG (kan i hvert fall ikke tenke meg det..), da clonazolam er en ganske mye sterkere benzo enn f.eks. valium. Konkluderer med at du bør føle deg veldig normal etter en måneds tid
Sitat av J89 Vis innlegg
Tusen takk for svar! Som sagt er det ingen som vet om misbruket, så det er veldig deilig å kunne snakke med noen som ikke dømmer meg for det jeg har stort sett vært ruset sammenhengende de siste to årene, med unntak av for et par måneder siden, hvor jeg var clean i et par uker før jeg begynte igjen. Det startet med morfin før det gikk over til benzo. Jeg har tatt sobril, valium og stort sett alt jeg har kommet over, men i det siste har det gått i Apodorm og Zopiclone (det sistnevnte er vel egentlig ikke benzo?) Jeg blir helt elendig hvis jeg ikke får min daglige dose til vanlig tid. Kaster opp, føler jeg er "utenfor" kroppen min (hvis det gir noen mening?) og blir helt utslitt. Jeg er ikke store jenta (veier ca 45 kg), så jeg har vel tatt en relativt høy dose, noe som igjen vil føre til verre abstinenser? Må bare få et visst tidsperspektiv på hvor lenge dette helvete vil vare, sånn at jeg holder ut
Vis hele sitatet...
Hei du. Først vil jeg si at du er fremdeles ung, så selv om du føler du må stoppe cold turkey nå, så kommer det til å bli svært vanskelig for deg. Du vil oppleve sterke abstinenser som vil gi seg litt etter litt over tid. Har selv hvert på samme løpet i flere år og vet hvor tungt det er. Har selv klart og slutte på dagen, men da har jeg ikke kunne gjort noe på måneder. Det spiller ingen rolle om det er apodorm, sobril, valium eller zopiklone. Abstinensene varier ut ifra hvordan psyken din er i utgangspunktet. Om du klarer å bevege deg og være sosial. Avhengighet av benzo er stort sett et sosialt problem. Det er masse en kan gjøre for å få det bedre og du kan få mange råd her Også kan du skrive videre i tråden her. Jeg følger deg gjerne opp videre, for jeg vet hvor vondt det kan være. Det som er fint, er at du får belønning etter noen måneder med abstinenser, verden blir klarere og du vil få tilbake følelseregistret ditt. Samt en god livserfaring. Forsøk å ikke hoppe over til et nytt missbruk.