Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1018
Jeg har en 2.5" IDE harddisk fra en gammel laptop som jeg skulle fått tømt før jeg kaster den. Men har ingen 2.5" IDE til 3.5" IDE konverter, og har verken lyst å kjøp en eller tid på å vente på å få en konverter.

Så det jeg har tenkt litt på er å klippe av kontakten på en IDE kabel også lodde den rett på harddisk pinnene, men hvordan er pin oppsettet på en 2.5" IDE forhold til 3.5" IDE? Jeg vet at man ikkje skal bruke alle lederne på IDE kabelen, og at noen av pinnene skal ha spenning inn.

Men er det noen som har en tegning eller kan lage en tegning over hvordan man skal lodde IDE kabel + strøm for å få den 2.5" harddisken til å fungere?

Og til dem som foreslår å bruke den laptopen den har stått i så er laptopen fra tidlig 2000-tallet, og hovedkortet har sakt god natt.
http://www.instructables.com/id/Home...IDE-converter/
strøm er jeg kan ganske sikker på at kommer gjennom den andre kabelen så det slipper du å tenkte på
▼ ... noen uker senere ... ▼
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Strøm skal kobles inn på to av pinnene på 2,5" disken.