Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1138
Hei alle freaks!
Jeg har de siste dagene bygd meg en "boomblaster" som jeg plannlegger å ha med meg på fest / ut når sommeren kommer. Men akkurat nå får den bare strøm via vegg og jeg ønsker å koble den til f.eks et Mc / scooter gelebatteri. (12 volt 2,5 Ah).
Er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram for å få til dette, men siden forsterkeren allerede får strøm via en gammel pc-lader så tror jeg at jeg kan gjøre det på følgende måte :

http://bildr.no/thumb/828459.jpeg

Er dette mulig?
Altså at bilbatteriet bare kobles lett til pc-laderen via lodding også tar pc-ladern seg av omgjøring av volt og Ah?

Info om boomblastern:

Høytalere: 5" Bilhøytalere
Amplifier: Stereo Amplifier for Car/Motorcycle
Power: Vanlig pc-lader for laptop av merket IBM.
Boks: Hjemmesnekret boks med lokk xD
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Hvis du bare skal drive den fra batteri kan du koble forsterkeren direkte til batteriet, siden forsterkeren skal ha 12 V.
Domm's Avatar
Trådstarter
Oia, tenkte ikke på det xD Takk skal du ha!
Får bare bruke http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...atteriledning/ også lodde på en 12v power outlet da

Noen som vet om et 12volts 2,5 Ah batteri er nok til å drive dette? Og evnt sånn ca hvor lenge?
Kan den PC laderen levere 5 A (Står på forsterkeren at den krever det)? Uansett, hadde bare klippet ledningen av pcladeren med pluggen og skrudd ledningene rett på batteriet med pluggen inn i forsterkeren. Så kan du evt. feste en ny bryter på batteriledningene så du har power switch på kabinettet.

Og ja, batteriet funker, men 2.5 Ah er kanskje litt snaut, maks et par timer med lyd tenker jeg (et review på DX sier at maks strømtrekk er 1A). Hvis du faktisk får den til å trekke 5A varer musikken i en halvtime.
Sist endret av wanna-b; 21. februar 2011 kl. 13:10.
Domm's Avatar
Trådstarter
Takk for svar, er enig i at 2,5 er litt snaut ja, så jeg skal kjøpe et batteri med 12 volt og 12 Ah i stedefor