Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 21051
Hei, har snust i nesten 2 år nå og har alldri blitt dårlig av snus før, men de siste vekene har jeg blitt litt småkvalm og fått brekkninger av det noen ganger, noen som vet hvorfor eller har opplevd det samme ? :s
Og vær så snill og ikke kom kommentarer som "Bare slutt" og lignende.
Sist endret av Dodecha; 17. august 2010 kl. 13:22. Grunn: korrigert språk
svelget de?
Gjest
Trådstarter
Sitat av www2 Vis innlegg
svelget de?
Vis hele sitatet...
Snuser portion og jeg har alltid svelgt saften uten problem
Du har ikke vært litt hard på snusen da? For mye nikotin (gjerne sammen med koffein) fører hvertfall med seg kvalme og ubehag for min del.
Gjest
Trådstarter
Sitat av HossCarter Vis innlegg
Du har ikke vært litt hard på snusen da? For mye nikotin (gjerne sammen med koffein) fører hvertfall med seg kvalme og ubehag for min del.
Vis hele sitatet...
Kan faktisk godt hende vist koffein har noe og si, har drokke mye cola i det siste.
Her får du sukkeret i tillegg, da sier hvertfall kroppen min fra at det begynner å holde.
Svelge snussaft er nasty ass
Sitat av h1web Vis innlegg
Svelge snussaft er nasty ass
Vis hele sitatet...
Enda mer nasty å svelge hele snus. Er jo folk som gjør det også. Er ikke alltid like lett å ikke svelge saften om den plutselig begynner å renne noe jævlig.
Pingler!
En boks løssnus om dagen er minimum for å kalle seg snuser..
Hamster-bleier er KUN for kvinnfolk og rompiser! Og du skjer itj ut som ett kvinnfolk akkurat?!
Gjest
Trådstarter
Sitat av Charger Vis innlegg
Pingler!
En boks løssnus om dagen er minimum for å kalle seg snuser..
Hamster-bleier er KUN for kvinnfolk og rompiser! Og du skjer itj ut som ett kvinnfolk akkurat?!
Vis hele sitatet...
En boks løs-snus om dagen er kanskje ikke så lurt vist man faktisk prøver og skjule at man snuser
Sitat av Charger Vis innlegg
Pingler!
En boks løssnus om dagen er minimum for å kalle seg snuser..
Hamster-bleier er KUN for kvinnfolk og rompiser! Og du skjer itj ut som ett kvinnfolk akkurat?!
Vis hele sitatet...
For det er jo så jævlig kult å kalle seg snuser

Men uansett... Jeg ble litt kvalm og jævlig viss jeg fikk i meg for mye koffein og nikotin samtidig mens jeg fortsatt snuste.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Enda mer nasty å svelge hele snus. Er jo folk som gjør det også.
Vis hele sitatet...
Det er best å svelge portion(Av erfaring)
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Er ikke alltid like lett å ikke svelge saften om den plutselig begynner å renne noe jævlig.
Vis hele sitatet...
Jo, det er da det er på tide å spytte den ut.

Til trådstarter. Hvilke merke pleier du å snuse?
Gjest
Trådstarter
Sitat av djxfade Vis innlegg
Jo, det er da det er på tide å spytte den ut.

Til trådstarter. Hvilke merke pleier du å snuse?
Vis hele sitatet...
Skruf original, kjøper sterk/ekstra sterk noen ganger
Jeg blir noen ganger kvalm hvis jeg ikke har spist frokost og tar meg en prell.
Sitat av Whoop Whoop Vis innlegg
Skruf original, kjøper sterk/ekstra sterk noen ganger
Vis hele sitatet...
Vet at sterk/ekstra sterk får frem kvalme hos enkelte, da spesielt om de inntar andre ting som kan påvirke effekten av snusen (som nevnt i tidligere i tråden).
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Skruf har i det siste fått ekstremt dårlig kvalitet. Spesielt de sterke. De er jo faen med gjennomvåt og lukter råttent. De er så våt at når man tar på dem, så får man ett brunt fuktig belegg på fingrene.

Bytt ut til ett bedre merke, som f.eks Montecristo eller thunder portion (ikke dem med smak), og se om ting blir bedre
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Omgangssyke eller annen magesyke som trigges av smaken av snusen?
Drikk vann. Merker at jeg blir litt kvalm av noen snus-typer (skruf sterk bl.a.). Har ikke det problemet med andre sterk-snuser så antar at det er selve smaken av skruf sterk.

Men å ta noen sipper vann i halvtimen fungerer for min del. Dessuten er det veldig sunt å drikke mye vann
Gjest
Trådstarter
Sitat av Ffojt Vis innlegg
Omgangssyke eller annen magesyke som trigges av smaken av snusen?
Vis hele sitatet...
Ja, kunne jo vert det. Men tror nok jeg hadde opplevd det et par ganger før og i tilfelle, rart at det skal komme første gang etter omtrent 2 år
hmm! jeg har akkurat samme problemet! Før kunne jeg ha snusen i kjeften i 2timer om jeg ville, nå brekker jeg meg etter 30min :s
Jernmangel kan forårsake kvalme hvis man bruker snus.

Hadde selv det problemet tilbake i tidene, tok en Catch Eucalyptus, etter tre minutter var jeg på randen til å spy.
Gjest
Trådstarter
Sitat av Filosofen Vis innlegg
Jernmangel kan forårsake kvalme hvis man bruker snus.

Hadde selv det problemet tilbake i tidene, tok en Catch Eucalyptus, etter tre minutter var jeg på randen til å spy.
Vis hele sitatet...
Sikkert derfor jeg synst det er så godt med en snus etter jeg har spist
Jeg blir så jævlig rastløs når jeg snuser at jeg nesten ikke kan snuse når jeg gamer eller er på skolen. Greier rett og slett ikke sitte stille, må gjøre et eller annet. Dette kom først etter ca 2 år med nikotin daglig, noen som har peil på hvorfor dette skjer?
Sitat av Kalakov Vis innlegg
Men å ta noen sipper vann i halvtimen fungerer for min del. Dessuten er det veldig sunt å drikke mye vann
Vis hele sitatet...
Haha, den myten er da motbevist for lenge siden. Det er sunt å drikke NOK vann ja, men ingen vits i å tvinge i seg 2 liter om dagen hvis man ikke trenger det; det er bare unødvendig slitasje på nyrene.

Ontopic: Aldri blitt direkte kvalm av snus, men kan merke ubehag i hodet. Jeg regner med det er nikotinen.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Bare jeg som begynner å hikke av snus? Det skjer omtrent hver eneste gang for min del.
Sitat av potetgull0 Vis innlegg
Jeg blir så jævlig rastløs når jeg snuser at jeg nesten ikke kan snuse når jeg gamer eller er på skolen. Greier rett og slett ikke sitte stille, må gjøre et eller annet. Dette kom først etter ca 2 år med nikotin daglig, noen som har peil på hvorfor dette skjer?
Vis hele sitatet...
Dette var rart, jeg er stikk motsatt må nødt til å ha snus for å være rolig, uten snus blir jeg rastløs å får ikke fokusert, men med snus går det fint
Sitat av potetgull0 Vis innlegg
Jeg blir så jævlig rastløs når jeg snuser at jeg nesten ikke kan snuse når jeg gamer eller er på skolen. Greier rett og slett ikke sitte stille, må gjøre et eller annet. Dette kom først etter ca 2 år med nikotin daglig, noen som har peil på hvorfor dette skjer?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noen løsning, men akkurat samme skjer med meg:S, men det skjer også vis jeg har gått for lenge uten og snuse, så vetafaen ...
Sitat av Bravehammer Vis innlegg
Bare jeg som begynner å hikke av snus? Det skjer omtrent hver eneste gang for min del.
Vis hele sitatet...
Trodde jeg var den eneste, det skjer hver gang jeg drikker noe med kullsyre etter å ha snusa. Hikker så forpult mye at jeg omtrent brekker meg, drit irriterende.
Har brukt en indisk snus i et par uker, Chaini Khaini. Nå idag kjøpte jeg med tre ferske bokser med General Ekstra Sterk og ble kvalm etter 5 minutter. Nesten så jeg måtte avlyse middag på peppes med familien.

Gikk over etter jeg hadde spist.
Hvis dere får så mange plager av å bruke snus, hvorfor lar dere det ikke bare være da?
Sitat av Charger Vis innlegg
Hvis dere får så mange plager av å bruke snus, hvorfor lar dere det ikke bare være da?
Vis hele sitatet...
Bruk snus et år (Eller fler) og si det igjen.
Er det ikke farlig å svelge snus?
Sitat av Inpact Vis innlegg
Bruk snus et år (Eller fler) og si det igjen.
Vis hele sitatet...
Hehe! Jeg har faktisk snusa i snart 20 år.. Men har ingen plager med det da. Eneste gangen jeg kan huske å ha blitt dårlig var den første gangen. Da gikk jeg i 8. klassen og hadde kjøpt meg ei eske i sverige til 8 kroner. hehe! Tok en pris så fort vi var hjemme og ble støgg-dårlig! Men overbeviste meg selv om at det sikkert var bilturen og tok en pris til. Da var det gjort! Snusa siden.
Etter å ha snust portion, får jeg sånn brunt ved leppene, og saften renne utover tennene? eller er det jeg som ikke snuser riktig?

Svelger også saften automatisk om det gjøre noe..
Sitat av d4h1e Vis innlegg
Er det ikke farlig å svelge snus?
Vis hele sitatet...
Nei, Magen kan reagere litt dårlig på det(Oppkast eller Diarè), Men ikke noe annet.

Jeg svelger portion og løs.
Gjest
Trådstarter
Sitat av DonSelf Vis innlegg
Etter å ha snust portion, får jeg sånn brunt ved leppene, og saften renne utover tennene? eller er det jeg som ikke snuser riktig?

Svelger også saften automatisk om det gjøre noe..
Vis hele sitatet...
Tørk leppa før du putter den i.
Sitat av Whoop Whoop Vis innlegg
Tørk leppa før du putter den i.
Vis hele sitatet...
Hehe, gjør jeg alltid, men får litt dumme blikk innimellom
Sitat av Charger Vis innlegg
Pingler!
En boks løssnus om dagen er minimum for å kalle seg snuser..
Hamster-bleier er KUN for kvinnfolk og rompiser! Og du skjer itj ut som ett kvinnfolk akkurat?!
Vis hele sitatet...
Pff, portion er for de som liker styrke i snusen.

Sitat av DonSelf Vis innlegg
Etter å ha snust portion, får jeg sånn brunt ved leppene, og saften renne utover tennene? eller er det jeg som ikke snuser riktig?

Svelger også saften automatisk om det gjøre noe..
Vis hele sitatet...
Hadde samme problemet selv det første året jeg snuste (er på år 6 nå). Det kommer seg, leppene dine "former" seg etter snusen slik at de ikke presser ut all saften.
Har selv følt ubehag ved snusing.. Snust i 8 år nå. Men det skjedde da jeg greide å kjøpe general ekstra sterk..
Gikk en stund før jeg fant ut at det var ekstra sterk som gjorde at jeg ble dårlig.
Snuser du Skruf? Kanskje butikken du kjøpe snus hos har fått inn et dårlig parti? Husker da jeg kun snuste Skruf Stark, og kjøpte det på den lokale Kiwin. En gang i blant fikk dem inn snus som stinka råttent og smakte enda verre. Kanskje det har noe med det å gjøre? Jeg blei iallefall kvalm, så jeg gikk tilbake og fikk igjen penga på Kiwi-garantien.
Gikk på denne smellen sist helg faktisk , første gang jeg tok meg en snus , general sterk fikk det av en kompis hadde drukket meg nokså til skyene med alkohol , så puttet jeg inn snusen spydde som en gris mitt i stavanger by :S ikke mye behagelig , men var første gang også , det begynte me brekninger og så blei det bare verre ! :S
Gjest
Trådstarter
Sitat av etsi Vis innlegg
Snuser du Skruf? Kanskje butikken du kjøpe snus hos har fått inn et dårlig parti? Husker da jeg kun snuste Skruf Stark, og kjøpte det på den lokale Kiwin. En gang i blant fikk dem inn snus som stinka råttent og smakte enda verre. Kanskje det har noe med det å gjøre? Jeg blei iallefall kvalm, så jeg gikk tilbake og fikk igjen penga på Kiwi-garantien.
Vis hele sitatet...
Ja jeg snuser skruf, men jeg kjøper nesten aldri på samme plass
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg suns nettopp offroad portion , Og jeg Er drit kvalm . Er det vanligt ? Jeg har aldri smakt den før. Og det var våt og luktet ekkelt anbefaler den virkelig ikke
er jeg den eneste som brekker seg bare noen åpner ett snus lokk her?
hva er egentlig de negative sidene med snus?litt nysgjerrig siden jeg vil prøve selv noen anbefale en "nybegynnersnus?"
Jeg skjønner ikke at folk kan begynne å spy av snus? Det første jeg putta under leppa var Skruf stark og den ligger fint plassert samme stedet i dag.

Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
hva er egentlig de negative sidene med snus?litt nysgjerrig siden jeg vil prøve selv noen anbefale en "nybegynnersnus?"
Vis hele sitatet...
Siden du sikkert har lav toleranse for nikotin er det lurt og begynne med et merke som ikke inneholder å mye. Til dette formålet vil jeg kanskje anbefale skurf normal, mocca eller general vanelig et godt valg vil anbefale generalen som "noob" snus på grunn av smaken, men jeg syntes at skrud stark er bedre.

Når dette er sakt så er det lurt og se "60 minutes" sin repotasje på snus du finner den http://www.youtube.com/.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Jeg skjønner ikke at folk kan begynne å spy av snus? Det første jeg putta under leppa var Skruf stark og den ligger fint plassert samme stedet i dag.



Siden du sikkert har lav toleranse for nikotin er det lurt og begynne med et merke som ikke inneholder å mye. Til dette formålet vil jeg kanskje anbefale skurf normal, mocca eller general vanelig et godt valg vil anbefale generalen som "noob" snus på grunn av smaken, men jeg syntes at skrud stark er bedre.

Når dette er sakt så er det lurt og se "60 minutes" sin repotasje på snus du finner den http://www.youtube.com/.
Vis hele sitatet...
takker, googler litt i morgen men nå venter senga<3
Lurer på om det er mulig å sette opp en mitraljøse og skyte samtlige personer i denne tråden. DEM KIDZ NEEDS TO BE TOLD
Sitat av aidoN Vis innlegg
Lurer på om det er mulig å sette opp en mitraljøse og skyte samtlige personer i denne tråden. DEM KIDZ NEEDS TO BE TOLD
Vis hele sitatet...
Hvorfor disse ord?