Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1760
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Jeg har bestemt meg for å slutte med heroin. Jeg har vært på i veldig lang tid og har derfor skikkelig nerver for abstinensene. Har blitt anbefalt å bruke suboxone som hjelpemiddel til å gå av. Men jeg trenger mer info! Først og fremst: Hvor lenge må jeg vente med å ta første tabletten etter siste skuddet med heroin? Hvor stor dose kan jeg ta? Og hvor ofte? Og hvor mange dager bør jeg ta det sånn at jeg ikke får abstinenser av det igjen? Vil vite mest mulig sånn at jeg kommer meg ut av dette rushelvete! Håper dere har noen tips! Takk på forhånd
Tror det er like greit og vente til i morgen Men bruk dagen til og tenke på hvor godt det blir uten minusen og muligheten til og renske opp hodet er vel absolutt til stede (Er selv avhengig av Tramagetic, kan jo selvfølgelig ikke sammenlignes med minusen) men det er et helvete å slutte syntes jeg.. Jeg har prøvd ørsmå mengder av subutex når jeg var av og det fungerte godt mot nerver og frysing feks. Masse lykke til ����
Hei,

Problemstillingen er litt todelt.

Dersom du trenger å komme deg ut av ett miljø og kanskje stable deg selv på beina igjen kan langtidsbehandling med subutex/suboxone være en god ide. Baksiden med dette er at når du etterhvert går av VIL du få abstinenser. Grunnet den lange halveringstiden vil abstinensene vare ca. tre ganger så lenge. Dette gjelder de akutte abstinensene, men også den kjipe apatien som kommer etter at spying og nattesvette er over.

En annen mulighet er å trappe raskt ned over en uke eller to. Da vil du ikke ha en veldig lang abstinensperiode, og den vil være mildere enn om du går rett av minus. Du vil fremdeles få litt abstinenser, og LAR vil ikke være videre positive til denne fremgangsmåten.

Buprenorfin er ett opiat, og et meget potent ett sågar. Du blir avhengig av det, og du får abstinenser. Er på tredje uka uten sub selv, og har fremdeles problemer med søvn og motivasjon.

Mitt beste råd for deg er å lese deg opp på andres erfaringer så du vet hva du går inn for. Suboxone kan absolutt være et godt springbrett for å komme på rett vei, men det kan også skape større problemer enn du i utgangspunktet hadde.

Lykke til, du er uansett i ferd med å ta en god beslutning for deg og eventuelt dine :-)
Blomzterkasse
Må bare si at subutex er ikke opiat. Det er kjemisk fremstilt, og et erstatningsalternativ til opiater for å kalle det det. Ved å slutte med heroin gjør du et klokt valg og jeg heier på deg. Har jeg klart å slutte etter 20års avhengighet så kan du og klare det. Abstinensene kommer og de er jævlige. Du kan utsette de med å bruke andre ting men de kommer før eller siden. Du har to valg angående å skaffe andre ting . Lovlig eller ulovlig. Skal du slutte med dop bør du vel helst unngå ulovlig for da er du på en måte i det og fristelsene blir store. Jeg har akkurat blitt ferdig med nedtrapping på subben og slik jeg gjorde det kom jeg igjennom det noenlunde greit. Jeg brukte 1-2 mg subb om dagen i 6 uker, så tok jeg to dagers pauser, brukte noen dager og så økte jeg til 3 dagers pauser og brukte 2 dager og økte til 4 dagers pauser og så videre. Plutselig hadde jeg vært uten i 14 dager og nå gidder jeg ikke bruke igjen. Russuget er det vanskeligste, jeg vet alt blir bra om jeg bare tar litt. Men men, skal prøve litt til uten noe rusmidler. Det er jo verdt et forsøk. Uansett ka du finner på håper eg du gir det et tappert forsøk. Bare send meg post hvis du blir masesyk eller noe. De første 14 dagene anbefaler jeg deg å finne et sted du får være helt i fred. Fyll opp kjøleskapet med mye lett spiselig digg, og mat du legger på deg av. Ha mye digge drikker, iste, eplejuice, smoothie, isbiter og det du liker. Ha Mangen serier å se på så tankene aldri får løpe løpsk. Spis mye sovemedisin som 150mg truxal en til to ganger daglig. Det får du hos legen lett. Noen foretrekker serruquel til sove på men eg hater de. Evt bruk immovane, men ikke lenge, då får du abstinenser av de og. Ja ja trøsten er at det blir ivertfall ikke værre enn no.
På grensen til semantikk, men du har helt rett i at buprenorfin ikke er et opiat. Det er derimot et opioid, på lik linje med oksykodon, methadon, fentanyl osv. I motsetning til nevnte stoffer er buprenorfin en partiell agonist, så du vil med andre ord oppnå en maksimumseffekt du ikke vil klare å overstige.

Buprenorfin binder seg ekstremt sterkt til opioidreseptorene, aktiverer disse i vesentlig høyere grad enn naturlige endorfiner og bruker lang tid på å slippe taket på reseptorene. Brukes det over tid vil det gi abstinenser på lik linje med andre opioider, fordi det er ett, vel, opioid.
Blomzterkasse
Er det noen måte og fremskynde den prosessen med endorfiner. Det er interessant. Nå er jeg bare helt flat. Alt er jævlig. Alt er et slit og ingen ting er kjekt. Men allikevel trener jeg en time hver dag og gjør ting selv om det er kjedelig. Bowling, kino, osv.
Sitat av Insaine Vis innlegg
Er det noen måte og fremskynde den prosessen med endorfiner. Det er interessant. Nå er jeg bare helt flat. Alt er jævlig. Alt er et slit og ingen ting er kjekt. Men allikevel trener jeg en time hver dag og gjør ting selv om det er kjedelig. Bowling, kino, osv.
Vis hele sitatet...
Trening er en fin måte å få egenproduksjon av endorfiner i gang på hvertfall, om enn kun for en periode.

Abstinenssymptomer er jo også et resultat av at hjernen produserer mindre endorfiner enn før, men også en oppregulering i antall reseptorer. Det tar tid før dette antallet reseptorer er nede på et normalnivå igjen, men dette er en kontinuerlig prosess som pågår hele tiden. Noen eksakt tid har jeg ikke, men buprenorfin er nok blant verstingene når det kommer til dette, på grunn av lang halverings- og disassosieringstid.

Synes det høres ut som du har et bra opplegg på gang. Ta tiden til hjelp, det blir bare lettere og lettere.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei igjen! Takk for bra svar! Men poenget mitt var at jeg bare skulle bruke suboxone i noen få dager (3-4 dager kanskje, ca 2-4mg dagen). Og da lurte jeg på om jeg likevel kommer til å få abstinenser av suboxone eller ikke? Hadde jeg gått på det i mange uker så skjønner jeg at jeg vil få et helvete, men lurer på hvordan det blir hvis jeg kun bruker det, som nevnt over, i 3-4 dager bare?
Blomzterkasse
Som jeg skrev vil abstinensene komme før eller siden. Spørsmålet er jo selvfølgelig hvor lenge en har brukt heroin då. E det snakk om dager eller år. Bruker en subuxone i 3-4 dager får en ikke annet enn veldig milde abstinenser i 1 max 2 dager.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har brukt det i 3-4 måneder i strekk nå! Men tenker som sagt å bruke suboxone i 3-4 dager bare. Men hvor lenge må jeg vente med å ta det etter det siste skuddet? Har hørt at det er helt krise om jeg tar det når jeg fortsatt har heroin i kroppen. Så jeg må være sikker på at jeg ikke tar det for tidlig, så spørsmålet er hvor lenge?
Bare du venter til du er skikkelig dårlig før du tar subuxone så skal det gå greit.
Ingen vits i å ta det før. Mener nå jeg da.
Bra at du bestemmer deg å slutte etter noen måneder. Du vet såklart at det bare blir mye værre etter noen år.
Dose ? Prøv å ta så lite subuxone som mulig. Og bruk det før å få sove.
Ikke gi opp. Hvis du føler at du holder på å gi opp...tenk på hva du vil vinne, hvilken seier det vil være å stå på, og ikke gi seg.
Sist endret av Arex_x; 25. mai 2018 kl. 18:24.
Vent til du begynner å bli sjuk, med minus bør du vente ca 24 timer for sikkerhets skyld. Vet om folk det har gått greit med 12 timer etter siste skudd, men har også hørt om dårlige erfaringer i samme tilfelle. Dersom du kun bruker minus og venter til du er ubehagelig sjuk vil det høyst sannsynlig gå bra.

Vil anbefale deg å kun bruke noen få dager, kanskje en uke max. Rett og slett for å unngå å hekte deg på buprenorfin med medfølgende problematikk. En ting er sikkert, og det er at du vil kjenne abstinenser. Hvor kraftige disse blir er avhengig av tidligere bruk, grad av fysisk avhengighet og din spesifikke kropp og hjerne. Dersom du er flink og trapper ned på subutexen over relativt kort tid som du planlegger ligger alt til rette for at abstinensene vil bli middels til kraftig redusert, men dette avhenger som sagt av flere faktorer.

Forsøk også å gjennomfør litt kardiotrening dersom mulig,og forsøk også å fylle dagene dine med noe meningsfylt.

Lykke til! :-)
Enig med Stranger.

Jeg injiserte dolcontin i 2+ måneder i strekk å trappet ned på subuxone/naloxon 5 dager etter siste skudd. Legen mente det holdte pga av den korte halveringstiden på dol. MEN den første dagen etter jeg slutta på nedtrappinga kom ett abstinens helvette uten like..har jeg hatt tilgang til ett skudd da har jeg drept for det så ikke ha brukerutstyr tilgjengelig, bare ri ut stormen å ta det som det kommer. Vet ikke hvor store doser du har tatt men å trappe ned på hesten i forkant hjelper også. Lykke til dette klarer du!!!