Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1599
Hei dere!

Jeg har en liten pose med fleinopp i fryseren, ca.15-20 stk og har vært oppbevart i 2 mnd der. Det er snakk om Toro bergensk fiskesuppe. Tilsetter torsk og noe grønnsaker til også.

Er det noe i veien for å bruke fleinsopp som ingrediens i suppe? Hvordan blir smaken tror dere i matlaging? Har bare lest om te med flein her inne tidligere.

Og tåler psilocybin høye varme?
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Ja hvorfor ta til takke med smak av bare hav og sjø når du også kan tilføye smaken av jord og mark? Det går det, eller så kan du spise soppen på normal måte, og på tom mage
Det sies at virkestoffene brytes ned ved høy varme, men jeg tror ikke det skader å ha soppen i suppen
et kvarters tid før servering. Jeg tror likevel jeg hadde spist sopp og suppe hver for seg, for smakens skyld.
Det er selvsagt opp til deg, men tror smak av flein i fiskesuppe ikke nødvendigvis gir noen god kulinarisk
opplevelse, og det kan jo i seg selv gi en dårlig start på trippen. Ta heller og knus soppen og skyll det
ned med juice.
Da blir dette dagens middagsmeny. Takk for svar begge to.
Gi oss tilbakemelding! Har hørt om folk som har småkokt soppen i 30-45min flere ganger og fått god effekt hver gang.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kmsc Vis innlegg
Ja hvorfor ta til takke med smak av bare hav og sjø når du også kan tilføye smaken av jord og mark? Det går det, eller så kan du spise soppen på normal måte, og på tom mage
Vis hele sitatet...
Enig, smaksmessig elendig kombinasjon. Både psilocybin og psilocin tåler koketemperaturer forøvrig.
Er vel alltids verdt et forsøk! Spiste en rett her om dagen selv, med magisk sopp i. Tagliatelle med pesto og smuldret fetaost, cherrytomat, rødløk og spinat + litt bacon. Meget innafor smaksmessig.
Sitat av Erda Vis innlegg
Er vel alltids verdt et forsøk! Spiste en rett her om dagen selv, med magisk sopp i. Tagliatelle med pesto og smuldret fetaost, cherrytomat, rødløk og spinat + litt bacon. Meget innafor smaksmessig.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det ble overraskende godt. Har ikke tenkt på å ha fleinsopp i middagstallerkenet, men det ble nå slik. For å få litt fylde i smaken tilsatte jeg litt rømme og noen dråper sitronsaft for balansen sin skyld. Fulgte pvestlandias råd ved å ha soppen i kjelen kort tid før servering og tror kanskje det utgjorde en forskjell. Tror dere skjønner hva jeg skal lage på julaften nå..

Hehe, neida blir nok tradisjonell ribbe, men suppen ble ganske godt. Fikk litt visuals og mindfuck tanker også i noen timer, og rusen enda nå mens jeg skriver så ikke anklag meg hvis dette var et rotete innlegg.
Anonym bruker
"Avhengig Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor mye tok du? Ble du veldig high?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor mye tok du? Ble du veldig high?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde tolv sopper, noe som var litt færre enn hva jeg trodde på forhånd. Kan beskrive rusen slik: Jeg startet å få noen rare tanker etter et par timer og begynte plutselig å tenke på: Hva om Andeby fantes eller fortsatt eksisterer? Og den første tegneren av Donald var en reinkarnasjon som i sitt tidligere liv levde i Andeby i en dimensjon utenfor vår fatteevne.

Fikk også mye annet rart i tankene.
Sist endret av Dorullnisse; 7. november 2018 kl. 21:10.
Sitat av Dorullnisse Vis innlegg
Jeg synes det ble overraskende godt. Har ikke tenkt på å ha fleinsopp i middagstallerkenet, men det ble nå slik. For å få litt fylde i smaken tilsatte jeg litt rømme og noen dråper sitronsaft for balansen sin skyld. Fulgte pvestlandias råd ved å ha soppen i kjelen kort tid før servering og tror kanskje det utgjorde en forskjell. Tror dere skjønner hva jeg skal lage på julaften nå..

Hehe, neida blir nok tradisjonell ribbe, men suppen ble ganske godt. Fikk litt visuals og mindfuck tanker også i noen timer, og rusen enda nå mens jeg skriver så ikke anklag meg hvis dette var et rotete innlegg.
Vis hele sitatet...
Så bra at middagen ble god! Synes ikke fleinen smaker noe spesielt ille. Smaker av jord liksom, så ser for meg det kan passe i ganske så mye mat egentlig.